کنترل شدیدتر مرزی برای ورود به خاک کانادا
08 می 2015 - 5:17
بازدید 296
6

دولت فدرال کانادا در قراردادی امنیتی با کشور امریکا ملزم شده است تا از سال آینده (2016) در مورد ورود اتباع کشورهایی که برای سفر به کانادا نیاز به ویزا ندارند، از جمله کشورهای انگلیس، استرالیا، ژاپن،‌ فرانسه و شیلی، بررسی‌های امنیتی بیشتری انجام دهد به این ترتیب که از این افراد بخواهد تا پیش […]

ارسال توسط :
پ
پ

دولت فدرال کانادا در قراردادی امنیتی با کشور امریکا ملزم شده است تا از سال آینده (2016) در مورد ورود اتباع کشورهایی که برای سفر به کانادا نیاز به ویزا ندارند، از جمله کشورهای انگلیس، استرالیا، ژاپن،‌ فرانسه و شیلی، بررسی‌های امنیتی بیشتری انجام دهد به این ترتیب که از این افراد بخواهد تا پیش از اقدام به سفر و سوار شدن به هواپیما، از طریق electronic travel authorization ، که به گفته یکی از وکلای مهاجرت تنها هزینه‌ای 7  دلاری برای آنها خواهد داشت، از امکان و مجوز ورود خود به خاک کشور کانادا اطمینان حاصل کنند.  

به این ترتیب مسافر به کانادا پیش از رسیدن به خاک این کشور خواهد دانست که آیا امکان ورود به کشور را دارد یا نه.

در ماه فوریه سال 2011 دو کشور امریکا و کانادا با امضای قانون Beyond the Border Action Plan، در مورد اجرای برخی موارد امنیتی به توافق رسیده بودند که سه تغییر اساسی در مورد سفر به کانادا ایجاد می کند که یکی از آنها همین مورد دریافت eTA است.

الزام اجرای این قانون یک سال پیش اعلام شد. دولت در اوایل ماه ایپرل 2015 اصلاحات قانونی اعمال شده بر روی آن را رسما اعلام نمود و اعلام کرد که eTA (electronic travel authorization) از 15 ماه مارچ 2016 به مرحله عمل در خواهد آمد. 

شهروندان امریکایی از این قاعده مستثنا هستند.

سال گذشته 7 هزار و 55 نفر، که به نظر می‌رسید غالب آنها از وضعیت خود نامطلع باشند، پس از ورود به یکی از فرودگاه‌های کانادا و پیاده شدن از هواپیما از ورود به خاک این کشور منع و به کشور مبدا خود عودت داده شدند.

با اجرای قانون جدید مسافران کشورهای یاد شده باید پیش از هر کار فرم آنلاینی را برای اداره مهاجرت و شهروندی کانادا در مورد اطلاعات پاسپورتی و و دیگر موارد مربوط به خود تکمیل کنند. ایرلاین‌ها نیز موظفند تا پیش از سوار کردن این عده از مسافران از آنها درخواست eTA کنند. در صورت نبود eTA از سوار کردن فرد ممانعت خواهد شد.

سخنگوی اداره مهاجرت و شهروندی کانادا، آقای کوین منارد، در این‌باره می‌گوید: «سیستم eTA با حداکثر سرعت ممکن در حال راه‌اندازی و اجراست. این امر با در نظر گرفتن اطلاعات و نظرات دریافت شده از سوی خطوط هوایی، صنعت توریسم کانادا، تحولات قانونی در اروپا و نیز درس‌هایی که کانادا از روش‌های اجرا شده توسط امریکا و استرالیا در خصوص اجرای سیستمی مشابه آموخته، به مرحله عمل در خواهد آمد.»

البته انجمن Canadian Bar Association در مورد ضوابط و معیارهایی که برای رد درخواست ورود یک فرد به کار گرفته خواهد شد پرسش‌هایی را مطرح ساخته است و این‌که آیا افراد در صورت دریافت پاسخ منفی امکان تقاضای بررسی مجدد خواهند داشت یا خیر.

یادآوری: ایرانیان چون برای ورود به کانادا اساسا نیازمند به دریافت ویزا هستند از این قانون مستثنا هستند مگر آنهایی که با گذرنامه کشورهای مورد اشاره در متن خبر قصد ورود به کانادا را داشته باشند.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید. 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar