کمک دولت کانادا به تازه‌واردان برای دستیابی سریع‌تر به کار
07 می 2014 - 9:15
بازدید 399
6

جناب آقای جیسن‌کنی، وزیر اشتغال و توسعه اجتماعی به همراه خانم آلیس وانگ وزیر دولت Minister of State در امور سالمندان و عضو مجلس فدرال از ناحیه ریچموند، اعلام کردند که دولت بودجه‌ای معادل ۲.۵ میلیون دلار را به پروژه‌ای اختصاص داده که با اجرای آن قرار است به مهاجرانی که در مشاغلی پایین‌تر و […]

ارسال توسط :
پ
پ

جناب آقای جیسن‌کنی، وزیر اشتغال و توسعه اجتماعی به همراه خانم آلیس وانگ وزیر دولت Minister of State در امور سالمندان و عضو مجلس فدرال از ناحیه ریچموند، اعلام کردند که دولت بودجه‌ای معادل ۲.۵ میلیون دلار را به پروژه‌ای اختصاص داده که با اجرای آن قرار است به مهاجرانی که در مشاغلی پایین‌تر و بی‌تناسب با تخصص‌ خود مشغول به کار هستند کمک شود تا شغلی متناسب با تحصیلات و تجربیاتشان بیایند. 

آقای کنی بر اهمیت کمک به مهاجران تازه‌وارد برای استفاده درست از مهارت‌هایشان تاکید نمود. در این پروژه که به اختصار S.U.C.C.E.S.S (موفقیت) نام‌گذاری شده است، به حدود ۳۰۰ تازه‌وارد کمک خواهد شد تا به کاری متناسب با تخصص و تجربه خود مشغول شوند.

مشاغل جایگزین می‌توانند برای نیروهای کار خارجی که نیاز به گذران دوره‌های آموزشی بیشتر در کانادا دارند تا بتوانند مجوز کار در حوزه شغلی خود را دریافت کنند بسیار مفید باشند.

چند نکته

  • دولت کانادا در ۱۴ زمینه شغلی تسهیلاتی را برای نیروهای متخصص خارجی فراهم آورده تا مدارک آنها سریع‌تر بررسی و ارزیابی شود و این امر در همه جای کانادا در حداکثر یک سال انجام شود. این موضوع می‌تواند به همه متخصصان خارجی در این رشته‌ها که هر ساله برای دریافت مجوز اقدام می‌کنند کمک فراوانی نماید. از جمله این افراد می‌توان به ۲ هزار داروساز، ‌یک‌هزار و ۲۰۰ دندان‌پزشک و ۲ هزار و ۳۰۰ مهندس اشاره کرد.
  • در سال ۲۰۱۲ دولت کانادا پروژه آزمایشی Foreign Credential Recognition Loans یا وام ارزیابی مدارک تحصیلی خارجی را با همکاری ۹ موسسه دیگر در سراسر کشور به اجرا درآورد که یکی از آنها S.U.C.C.E.S.S بود. این امر به مهاجران متخصص کمک می‌کند تا مدارکشان سریع‌تر ارزیابی شود و زودتر در رشته شغلی خود مشغول به کار شوند.
  • در حال حاضر بیش از یک‌هزار مهاجر متخصص از این وام‌ها بهره‌مند شده‌اند. در برنامه S.U.C.C.E.S.S نیز به حدود ۵۰۰ مهاجر متخصص وام‌هایی تا سقف ۱۵ هزار دلار پرداخت شده است. 

گفته‌ها

  • «اولویت‌های اصلی دولت ما ایجاد شغل، رشد اقتصادی و رفاه و موفقیت در بلندمدت است. اجرای این پروژه به تازه‌واردان متخصص کمک می‌کند تا زودتر در حوزه تخصصی خود به کار مشغول شوند. این خبر خوبی است هم برای تازه‌واردان، هم برای کارفرمایان کانادایی و هم برای اقتصاد کانادا.»

آقای جیسن کنی،‌ وزیر اشتغال و توسعه اجتماعی

  • «دولت ما برای پیشرفت و موفقیت تازه‌واردان مهاجر به آنها کمک می‌کند. برای این‌که کانادا بتواند به تمام نیروهای بالقوه خود دست پیدا کند، مهاجران و تازه‌واردان باید این فرصت را داشته باشند که تا کاری مناسب با تخصص و تجربه خود پیدا کنند. ما با بهبود وضع ارزیابی مدارک خارجی، ورود هرچه سریع‌تر متخصصان خارجی به بازار کار را تضمین می‌کنیم.»

خانم آلیس وانگ

  • «هدف این برنامه جدید توجه به کمبود امکان شغلی برای متخصصان مهاجری است که در کارهایی نامتناسب به کار مشغولند. این پروژه آزمایشی ملی گام مهمی برای موسسه ماست. ما با حمایت‌های دولت کانادا خواهیم توانست برای اولین بار در محدوده تورنتو به متخصصان مهاجر و کارفرمایان ارائه خدمت کنیم.»

کوئینی چو، CEO موسسه S.U.C.C.E.S.S

یادآوری سردبیر سایت: این متن از گزارش رسمی دولتی برداشت شده است. لحن تبلیغاتی آن به همین دلیل است.

  

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar