کمک‌های دولتی برای کودکان در کبک- قسمت دوم
03 می 2014 - 6:34
بازدید 267
10

در بخش اول این مطلب به شرایط دریافت کمک‌های دولتی برای کودکان در استان کبک اشاره شد. اینک در ادامه به میزان این کمک‌ها می‌پردازیم. مقدار کمک هزینه فرزندان چنان که گفته شد مقدار پرداختی برای هر فرزند متفاوت است و دارای یک حداقل و حداکثر است که بسته به میزان درآمد خانواده تعیین می‌‌شود. […]

ارسال توسط :
پ
پ

در بخش اول این مطلب به شرایط دریافت کمک‌های دولتی برای کودکان در استان کبک اشاره شد. اینک در ادامه به میزان این کمک‌ها می‌پردازیم.

مقدار کمک هزینه فرزندان

چنان که گفته شد مقدار پرداختی برای هر فرزند متفاوت است و دارای یک حداقل و حداکثر است که بسته به میزان درآمد خانواده تعیین می‌‌شود.

به این ترتیب که (اعداد به دلار کانادا هستند):

                       حداقل        حداکثر

فرزند اول               ۶۷۵        ۲۳۴۱

فرزند دوم                ۶۰۷        ۱۱۷۰

فرزند سوم               ۶۰۷        ۱۱۷۰

فرزند چهارم به بعد ۶۰۷        ۱۷۵۵

خانواده تک سرپرست۳۲۸     ۸۲۱

 

همچنین برای خانواده‌‌هایی که فرزند کم‌توان یا با بیماری خاص دارند مبلغی معادل ۱۸۵ دلار اضافه بر میزان مقرر پرداخت خواهدشد. فرزند کم‌توان یا معلول به کودکانی گفته می‌‌شود که دست کم به مدت یک سال از مشکل جسمی یا روانی خاصی رنج ببرند و شرایط آنها به هیچ عنوان تغییر خاصی نداشته باشد. برای این که کودک کم‌توان تحت پوشش این کمک هزینه اضافه قرار بگیرد باید زیر نظر پزشکان معتمد دولت بوده و ناتوانی یا کم‌توانی او مورد تایید قرارگیرد. در ضمن این کمک هزینه به طور خودکار به خانواده تعلق نمی‌گیرد و باید برای دریافت آن اقدامات لازم صورت گیرد. فرم‌‌های درخواست برای این کمک هزینه بر روی وبسایت وزارت خانواده قرارگرفته است.

همان‌طور که گفته شد دریافت کمک هزینه برای کودکانی که در کبک به دنیا می‌‌آیند نیازی به درخواست و اقدام خاصی ندارد و تا ۴۰ روز پس از ثبت به دنیا آمدن کودک به طور خودکار این مبلغ برای والدین فرستاده می‌‌شود. البته چک مربوط به کمک هزینه تنها به نام یکی از والدین فرستاده می‌‌شود و آن مادر کودک است مگر این که مادر درخواست کند چک به نام پدر صادر شود. برای کودکانی که تحت سرپرستی مشترک هستند یعنی پدر و مادر از هم جدا شده‌‌اند و کودک نیمی از زمان را با هریک از آنها سپری می‌‌کند مبلغ کمک هزینه تقسیم می‌‌شود و برای پدر و مادر به طور جداگانه فرستاده می‌‌شود.

 

در چه صورت لازم است برای دریافت کمک هزینه اقدام کنید؟

  • کودکی را به فرزندی قبول می‌کنید؛
  • به تازگی به کانادا و استان کبک مهاجرت کرده‌‌اید؛
  • از استان دیگری به کبک نقل مکان کرده‌‌اید؛
  • در کبک زندگی می‌‌کنید اما فرزندتان را در خارج از استان به دنیا آورده‌‌اید؛
  • سرپرستی کودکی را می‌‌پذیرید؛
  • از همسر خود جدا می‌‌شوید و مسئولیت سرپرسیتی فرزندتان را به تنهایی به عهده می‌‌گیرید؛

در وبسایت وزارت خانواده یا www.rrq.gouv.qc.c نرم‌‌افزاری وجود دارد به نام  CalculAide که شما می‌‌توانید با استفاده از آن میزان کمک هزینه دریافتی برای فرزندان خود را محاسبه کنید. بدیهی است تنها در صورت اعلام اطلاعات درست میزان دریافتی به مقدار واقعی نزدیک خواهد بود، اطلاعاتی مانند میزان حقوق یا درآمد، شرایط ازدواجی والدین و تعداد فرزندان زیر ۱۸ سال تحت سرپرستی.

معمولا پرداخت‌‌ها هر سه ماه یک بار و در اولین روز کاری ماه انجام می‌‌شود. امکان پرداخت ماهیانه کمک هزینه نیز وجود دارد اما تنها در صورت درخواست والدین این کار انجام می‌‌شود. در وبسایت گفته شده فرم خاصی برای این کار در نظر گرفته شده که باید تکمیل و فرستاده شود.

اگر والدین اعتراضی به شرایط یا مبلغ پرداختی کمک هزینه فرزندان داشته باشند می‌‌توانند با پر کردن فرمی که در وب سایت در اختیار قرار داده شده به این مسئله اعتراض کنند و درخواست بازبینی پرونده خود را  داشته باشند. سازمان موظف است در طول کمتر از ۹۰ روز نتیجه بازبینی خود را اعلام کند و این نتیجه نیز تا ۱۸۰ روز قابل اعتراض است.

متن کامل این نوشته در این صفحه از نسخهتعاملی پرنیان شماره ۲۰ و یا این صفحه از وبسایت ماهنامه پرنیان ببینید.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar