کدام مدارک تحصیلی برای مهاجرت معتبرند؟
03 آگوست 2011 - 8:17
بازدید 201
10

علی مختاری؛ تب مدرک گرایی در ایران امر ناشناخته ای نیست و داستانهای زیادی نیز در مورد دارندگان مدارک تقلبی در سطح ملی مطرح شده است که بماند. این تب از سوی دیگر موجب رشد موسسات ریز و درشتی شده است که فضای مجازی را پر کرده اند و مدعی هستند که به افراد با […]

ارسال توسط :
پ
پ

علی مختاری؛

تب مدرک گرایی در ایران امر ناشناخته ای نیست و داستانهای زیادی نیز در مورد دارندگان مدارک تقلبی در سطح ملی مطرح شده است که بماند. این تب از سوی دیگر موجب رشد موسسات ریز و درشتی شده است که فضای مجازی را پر کرده اند و مدعی هستند که به افراد با تبدیل سوابق و تجارب کاری مدرک معتبر بین المللی مورد تایید مراجع علمی می دهند. این موسسات به دروغ اعلام می کنند که این مدارک برای ادامه تحصیل و نیز مهاجرت قابل استفاده اند و برای اقناع مخاطبین مستندات ریز و درشتی هم مانند قانون اتحادیه اروپا و ….. ردیف می کنند که هیچیک مبنای درستی ندارد و همه از اساس کلاهبرداری است. برخی موسسات نیز از روش دیگری استفاده می کنند و مدعی ارتباط با یک دانشگاه خارجی هستند که با گذراندن دوره کوتاهی در ایران به شما مدرک لیسانس؛ فوق لیسانس و یا دکترا می دهند.

متقاضیان مهاجرت اما باید در این ارتباط در دو مورد دقت کنند:

۱- اینکه در کانادا این مدرک شما نیست که اهمیت دارد و داشتن عناوین و مدارک متعدد لزوما موجب موفقیت شما نمی شود مهم این است که شما چه بلدید و چه تخصصی دارید. دانستن این موضوع از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و چه بسا موجب تغییر مسیر زندگی شما بشود. در ادامه ابتلا به همین تب است که برخی از دوستان به فکر دست و پا کردن مدرک از هر نوعند و یا نرفته در مورد ادامه تحصیل در کانادا در رشته تخصصی خود آن هم در سطح دکترا امکان سنجی می کنند. از نظر دسته دوم اینکه این کار یعنی خواندن دکترا در این رشته درست است اصلا جای سوال ندارد و چه بسا تشکیک در لزوم این امر موجب تکدر خاطر این عزیزان می شود. هر گونه برنامه ریزی برای تحصیل باید معطوف به یک هدف شغلی باشد و در نظر نگرفتن واقعیتهای چامعه کانادا و نیز الزامات بازار کار کانادا در این خصوص می تواند موجب سرخوردگی و تباهی عمر شما شود.در این خصوص در این مقاله نیز سخن گفته ایم.

۲- برای مهاجرت به کانادا باید مدارک تحصیلی معتبر ارایه کنید و این به این معنی است که اولا این مدارک حاصل دوره های آموزشی واقعی باشند یعنی آموزش و امتحانی در کار باشد هر چند از راه دور برگزار شده باشد. دوما اینکه این موسسه آموزشی مدرک دهنده معتبر باشد. اعتبار به این معنی است که این موسسه از نظر دولت متبوع آن موسسه مجاز باشد. در مورد ایران این موسسات باید یا مورد تایید وزارت علوم و یا اگر موسسه فنی و حرفه ای است مورد تایید وزارت کار باشد و در مورد دیگر کشورها باید مورد تایید مرجع قانونی آن کشور باشد.

فریب موسساتی که مدعی دادن مدرک بین المللی از موسسات خارجی به خصوص آمریکا با گذراندن تعدادی واحد و یا دوره ای در ایران هستند را نخورید معمولا این موسسات  مورد تایید وزارت آموزش آمریکا نیستند. در آمریکا بیش از شش هزار موسسه آموزش عالی وجود دارد که شاید تنها ده درصد آنها معتبرند. این مدارک برای گرفتن اقامت دایم کانادا پشیزی ارزش ندارند و امتیازی به شما تعلق نخواهد گرفت. 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar