کاور لتر چیست و به چه کاری می‌آید؟
14 فوریه 2015 - 22:06
بازدید 464
6

یکی از اصطلاحاتی که کارجویان در بازار کار کانادا به دفعات با آن برخورد می کنند عبارت cover letter است به معنای نامه ای که بر روی رزومه کاری و برای توصیف بیشتر محتوای آن برای کارفرما ارسال می شود. تهیه کاور لتر یکی از چالش های جدی برای کارجویان حتی آنها که زبان اصلی […]

ارسال توسط :
پ
پ

یکی از اصطلاحاتی که کارجویان در بازار کار کانادا به دفعات با آن برخورد می کنند عبارت cover letter است به معنای نامه ای که بر روی رزومه کاری و برای توصیف بیشتر محتوای آن برای کارفرما ارسال می شود. تهیه کاور لتر یکی از چالش های جدی برای کارجویان حتی آنها که زبان اصلی آنها انگلیسی است می باشد چرا که برخلاف رزومه که می توان آن را به صورت عمومی generic هم تهیه کرد-اگر چه رزومه عمومی از کارایی کمتری نسبت به رزومه targeted برخوردار است.-، یک کاور لتر حرفه ای وابستگی زیادی به مشخصات شغلی دارد که برای آن تقاضا داده می شود و به همین دلیل، قاعده کلی این است که به تعداد رزومه ای که ارسال می شود باید کاور لتر متناسب با آن موقعیت های شغلی تهیه شود.

در چند سال اخیر و با گسترش یافتن سیستم های آنلاین معرفی کننده موقعیت های شغلی موجود در بازار از سوی کارفرمایان و هم چنین معرفی کارجویان آماده برای اشتغال، این پرسش مطرح شده است که «آیا تهیه و ارسال کاور لتر کماکان ضرورت دارد یا نیازی به ارسال آن نیست؟» آیا زمان گذاشتن برای تهیه کاور لتر اتلاف وقت نیست؟ و آیا عدم ارسال آن شانس دریافت کار را کاهش نمی دهد؟ از سوی دیگر این پرسش مطرح است که در صورت تهیه و ارسال رزومه targeted دیگر چه نیازی به کاور لتر وجود دارد؟

در این مطلب به معرفی کاور لتر، بخش های مختلف آن و مشخصات متمایزکننده یک کاور لتر حرفه ای و موثر از یک کاور لتر ضعیف و فرصت سوز پرداخته می شود و سایر پرسش های مطرح در مورد کاور لتر از جمله آنهایی را که در بالا به آنها اشاره رفت در مطالب تکمیلی بعدی معرفی خواهند شد.

 

کاور لتر چه کاربردی دارد؟

این بخش اول مقاله ای در معرفی cover letter است که متن کامل آن به زودی در وبسایت expressentry.ir منتشر خواهد شد. این وبسایت یک مجموعه آموزشی تعاملی است که در قالب خدمات کنپارس برای موفقیت در سیستم ورود سریع express entry  برای موکلین این شرکت تدارک دیده شده است.

برای آگاهی از سه سطح خدمات کنپارس در سیستم جدید جذب مهاجر کانادا اینجا را ببینید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar