کاهش نرخ تورم در کانادا به یک درصد در ژانویه 2015
02 فوریه 2015 - 18:12
بازدید 320
5

بر اساس گزارش مرکز آمار کانادا، نرخ تورم در ماه ژانویه 2015 به یک درصد کاهش پیدا کرد که سومین کاهش مداوم از دو ماه قبل است. این نرخ در دسامبر 2014 یک و نیم درصد بود. نرخ یک درصد برای تورم، پایین‌ترین نرخ از بیش از یک سال گذشته است. بر اساس این گزارش […]

ارسال توسط :
پ
پ

بر اساس گزارش مرکز آمار کانادا، نرخ تورم در ماه ژانویه 2015 به یک درصد کاهش پیدا کرد که سومین کاهش مداوم از دو ماه قبل است. این نرخ در دسامبر 2014 یک و نیم درصد بود. نرخ یک درصد برای تورم، پایین‌ترین نرخ از بیش از یک سال گذشته است.

بر اساس این گزارش مهم‌ترین عامل برای این کاهش، کاهش نرخ بنزین بوده که نسبت به سال گذشته در همین ماه 27 درصد کمتر شده است. این نرخ از ایپریل 2009 تا کنون پایین‌ترین نرخ است.

اگر تاثیر بنزین را از سبد محاسباتی کم کنیم، نرخ تورم ژانویه به 2.4 درصد افزایش می‌یابد که یک دهم درصد از ماه گذشته-2.3 درصد- بیشتر است. همچنین قیمت مواد غذایی 4.6 درصد افزایش یافته که بالاترین میزان از نوامبر 2011 است.

در میان استان‌ها، نرخ تورم در انتاریو از همه جا بیشتر بوده یعنی 1.6 درصد اما در استان‌های ناحیه اتلانتیک این نرخ کاهش داشته که بیشترین آن در پرینس ادوارد آیلند PEI بوده با عدد منهای 1.9 درصد.

اکثر بانک‌ها و موسسات مالی معتبر در کانادا این آمار را نشانه این دانسته‌اند که بانک مرکزی کانادا نباید حداقل در سه‌ماهه سوم سال کاهش دیگری در نرخ پایه بهره بدهد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar