کانادا ورود دانشجویان بین‌المللی را تسهیل می‌کند
30 جولای 2020 - 20:12
بازدید 369
9

کانادا به دنبال کاهش محدودیت های سفر برای دانشجویان بین المللی است که قصد دارند در ترم پاییزه 2020 تحصیل کنند. از 18 مارچ، دانشجویان بین المللی مجاز به ورود به کانادا نبوده اند، مگر اینکه مجوز تحصیل معتبر برای تاریخ ورودشان در اختیار داشته باشند. چند روز پیش، دانشجویان آمریکایی به لیست دانشجویان معاف […]

ارسال توسط :
پ
پ

کانادا به دنبال کاهش محدودیت های سفر برای دانشجویان بین المللی است که قصد دارند در ترم پاییزه 2020 تحصیل کنند.

از 18 مارچ، دانشجویان بین المللی مجاز به ورود به کانادا نبوده اند، مگر اینکه مجوز تحصیل معتبر برای تاریخ ورودشان در اختیار داشته باشند. چند روز پیش، دانشجویان آمریکایی به لیست دانشجویان معاف از محدودیت های سفر اضافه شدند، اگرچه برای ورود به کانادا باید معیارهای خاصی را رعایت کنند.

برای اطلاعات بیشتر مطالعه نمایید: ورود دانشجویان بین المللی به کانادا زیر سوال

در نامه بدون تاریخی که توسط وزیر مهاجرت کانادا، «مارکو مندیچینو»، و وزیر بهداشت، «پتی حاجدو» امضا شده است، از گیرندگان نامه خواسته شده تا روز جمعه 24 جولای 2020 به آن پاسخ دهند. هدف از ارسال نامه این است که دو وزیر یادشده در گفتگویی با دولت های استانی و قلمرویی کانادا و همچنین «مؤسسات آموزشی مورد تایید» (DLI) در مورد راه های پذیرش ایمن تر دانشجویان بین المللی در کانادا طی ماه های آینده شرکت کنند. « DLI» شامل کالج ها، دانشگاه ها و سایر مؤسسات آموزشی هستند که توسط دولت های فدرال و استان ها، مجاز به پذیرش دانشجویان بین المللی هستند.

بر اساس قانون اساسی کانادا، مدیریت آموزش و پرورش و آموزش عالی به دولت های استانی و قلمرویی واگذار شده است. برخلاف سایر کشورها، کانادا دارای یک وزارت آموزش فدرال نیست، به این معنی که سیاست های مربوط به دانشجویان بین المللی کانادا در یک بخش از دولت فدرال متمرکز نیستند. به همین دلیل دولت فدرال به هنگام تصمیم گیری در مورد دانشجویان بین المللی، با استان ها و قلمروها مشورت می کند تا با آنها به اتفاق نظر برسد.

در حال حاضر، دولت فدرال محدودیت های سفر را وضع کرده است که تحت صلاحیتش هستند. محدودیت های سفر که برای کنترل همه گیری کرونا وضع شده اند، مانعی بر سر راه استان ها و قلمروها برای پذیرش دانشجویان بین المللی هستند. وزیران «مندچینو» و «حاجدو» در نامه مزبور نوشته اند دانشجویان بین المللی برای سیستم آموزشی، جامعه و اقتصاد کانادا بسیار اهمیت دارند. به همین دلیل، آنها به دنبال برقراری تعادل بین احترام به صلاحیت استان ها و قلمروها در رابطه با آموزش و ادامه رعایت اقدامات بهداشتی برای پیشگیری از گسترش بیشتر ویروس کرونا هستند.

 

این دو وزیر همچنین توضیح داده اند که دولت و مراکز آموزشی باید یک رویکرد هماهنگ، شفاف و یکدست برای حمایت از سلامت و ایمنی دانشجویان و مردم کانادا داشته باشند. به این منظور، دولت فدرال دستورالعمل های ایمنی عمومی را در مورد چگونگی پذیرش دانشجویان بین المللی در کانادا ارائه داده است که انتظارات دانشجویان، دولت های استانی و مراکز آموزشی را برای پشتیبانی از این هدف بیان می کند. به عنوان مثال، دانشجویان پس از ورود به کانادا به مدت چهارده روز در قرنطینه خواهند ماند. انتظار می رود استان ها و قلمروها و همچنین مراکز آموزشی، دستورالعمل های بهداشت عمومی را رعایت کنند.

اطلاعات ارائه شده توسط وزیران «مندچینو» و «حاجدو»

این وزرا از مخاطبان نامه می خواهند تا روز جمعه 24 جولای اطلاعات لازم را به آنها ارائه دهند تا صلاحیتشان برای میزبانی گروه جدیدی از دانشجویان بین المللی و اعضای درجه یک خانواده آنها بررسی شود. همسران و شریکان زندگی، فرزندان وابسته، والدین، ناپدری و نامادری و قیم­ها، اعضای درجه یک خانواده تعریف می شوند.

اطلاعات موردنظر شامل موارد زیر می شود:

  • فهرستی از مراکز آموزشی در هر استان و قلمرو که خود را با الزامات بهداشت عمومی مطابقت داده و برنامه های آنها برای از سرگیری فعالیت و میزبانی از دانشجویان تصویب شده است.
  • پروتکل هایی برای اجرا و نظارت بر قرنطینه اجباری چهارده روزه در کانادا، توسط مراکز آموزشی وجود دارد و اطمینان حاصل می شود که دانشجویان:
  • حمل ونقل مناسب به مراکز آموزشی خواهند داشت.
  • مکانی مناسب برای قرنطینه همراه با دسترسی به مواداولیه موردنیاز، مواد غذایی، دارو و سایر پشتیبانی های لازم خواهند داشت.
  • با افراد آسیب پذیر تماس نخواهند داشت.
  • محل قرنطینه، فاصله گذاری اجتماعی را همراه با رعایت پروتکل های کنترل و پیشگیری از عفونت امکان پذیر خواهد کرد.
  • اطلاعات لازم برای پشتیبانی از سلامت جسمی و روانی دانشجویان بین المللی فراهم خواهد بود.
  • مسئولیت و آمادگی مسئولان هر استان و قلمرو برای اطمینان از هماهنگی با مقامات بهداشت عمومی استانی و محلی.
  • برنامه کنترل گسترش ویروس کرونا شامل آزمایش، ردیابی و جداسازی افراد مبتلا به کرونا و جلوگیری از شیوع آن.
  • دسترسی فعال و ارتباط با موسسات آموزشی و مراکز مربوطه در مورد انتظارات، نقش ها و مسئولیت های مربوط به رعایت دستورالعمل های بهداشت عمومی.
  • تعهد برای همکاری و به اشتراک گذاری اطلاعات بین دولت و مراکز آموزشی، برای نظارت و مدیریت خطرات مرتبط با ویروس کرونا برای دانشجویان بین المللی در کانادا.

با توجه به ماهیت در حال تحول ویروس کرونا، «مندیچینو» و «حاجدو» خاطرنشان کرده اند که ذینفعان، نیاز به ادامه فعالیت های خود برای اطمینان از حفظ سلامت و ایمنی کانادایی ها و دانشجویان بین المللی دارند.

 

مفهوم نامه وزیران مهاجرت و بهداشت

این نامه لزوماً به معنای این نیست که کانادا، دانشجویان بین المللی بیشتری را به زودی از محدودیت های سفر فعلی خود معاف خواهد کرد. اما در نامه گفته می شود که کانادا متمایل است معافیت های جدیدی را برای دانشجویان بین المللی معرفی کند تا زمانی که انجام این کار بی خطر باشد و همچنین از استان ها و قلمروهای مربوطه، و مراکز آموزشی تأییدیه دریافت شود که برای پذیرش دانشجویان بیشتر خارجی آمادگی دارند. محدودیت های سفر کانادا تا 31 جولای قابل اجرا هستند.

 

از زمان آغاز بحران در اواسط ماه مارچ، کانادا توانسته است منحنی مربوط به آمار همه گیری کرونا را پایین بیاورد. کاهش گسترش ویروس کرونا در کانادا به دلیل اقدامات سخت گیرانه بهداشت عمومی است که بخشی از آن شامل محدودیت سفر از خارج  می شود. کانادا اکنون در موقعیت خوبی قرار دارد و می تواند دانشجویان خارجی بیشتری را پذیرش کند. پیش از شروع همه گیری کرونا، این کشور میزبان بیش از 640 هزار دانشجو بود که 22 میلیارد دلار به اقتصاد آن کمک کرده، و حدود 170 هزار شغل را هر ساله ایجاد می کردند. حتی اگر دانشجویان بین المللی نتوانند در آینده نزدیک به کانادا بیایند، باز هم می توانند از سیاست های جدیدی بهره بگیرند که برای کمک به آنها به منظور دستیابی به اهداف مهاجرتی شان در کانادا وضع شده است.

 

منبع خبر: CIC News, July 28, 2020

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar