کانادا سومین کشور برتر جهان شد
23 اکتبر 2022 - 5:22
بازدید 332
6
کشور کانادا صادرکننده مهم انرژی، مواد غذایی و معدنی است
ارسال توسط :
پ
پ

کشور کانادا صادرکننده مهم انرژی، مواد غذایی و معدنی است

طبق گزارش «یواس نیوز اند ورلد ریپورت » (US News & World Report) کانادا پس از سوئیس و آلمان و پشت سر گذاشتن ایالات متحده، سومین کشور برتر جهان است. 

گزارش رتبه‌بندی مجله یو.اس نیوز بر اساس این است که چگونه برداشت‌های جهانی کشورها را بر حسب تعدادی از ویژگی‌های کیفی تعریف می‌کند.

کشورها بر اساس عواملی چون نفوذ فرهنگی، کارآفرینی، میراث، قدرت، هدف اجتماعی وکیفیت زندگی و …. رتبه بندی شدند. 

کانادا یک جامعه صنعتی با تکنولوژی قوی و استاندارد زندگی بالا است. در این گزارش آمده است که توافق‌های تجاری در دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ به طور چشمگیری تجارت با ایالات متحده را تقویت کرد و اکنون این دو کشور بزرگترین شریک تجاری یکدیگر هستند. 

در حالی که بخش خدمات بزرگترین محرک اقتصادی کانادا است، این کشور صادرکننده مهم انرژی، مواد غذایی و مواد معدنی است. کانادا رتبه سوم جهان را در ذخایر نفتی دارد و چهارمین تولیدکننده بزرگ نفت در جهان است. 

در این گزارش از کانادا به دلیل تعهدش به چندفرهنگ گرایی و فهرست بلند نویسندگان و هنرمندان موفق، سیستم حکومتی و مشارکتش در ماموریت‌های حافظ صلح سازمان ملل در سراسر جهان قدردانی شد. 

کانادا امتیاز کلی ۹۷٫۸ را در رده بندی به دلیل سرمایه‌گذاری(در کارهای پرمخاطره)، کیفیت زندگی و هدف اجتماعی و آزادی تجاری به دست آورد، اما از نظر عدم آمادگی برای مقابله با چالش‌های آینده ناشی از اقتصاد جهانی امتیاز پایینی کسب کرد. 

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

چگونه اقتصاد کانادا بر نیروی کار مهاجر تأثیر می‌گذارد؟

شرایط کار در کانادا برای متقاضیان خارجی

شهرهای کانادا در بین بهترین‌ شهرهای جهان برای زندگی

در دیگر رتبه‌بندی‌های اخیر، کانادا مرتباً از نظر کیفیت دانشگاه‌هایش و قابلیت زیست‌پذیری شهرهایش در صدر قرار گرفته است. 

در اوایل سال جاری، واحد اطلاعات اکونومیست (The Economist Intelligence Unit) سه شهر کانادا یعنی کلگری، ونکوور و تورنتو  را در میان ۱۰ شهر برتر جهان قرار داد. 

در فهرست بهترین شهرهای جهان برای زندگی در سال ۲۰۲۲، شهر وین، پایتخت اتریش رده نخست و کپنهاگ، پایتخت دانمارک رده دوم را به خود اختصاص داده‌اند. شهرهای کلگری در کانادا و زوریخ در سوئیس به طور مشترک در رده سوم این فهرست قرار گرفتند. 

شهر ونکوور در استان بریتیش کلمبیا در رده پنجم و تورنتو، پر جمعیت‌ترین شهر کانادا در جایگاه هشتم فهرست بهترین شهرهای جهان برای زندگی در سال ۲۰۲۲ انتخاب شدند. تورنتو در فهرست سال ۲۰۲۱ در رده بیستم قرار داشت  با رفع محدودیت‌های مرتبط با بیماری کووید-۱۹ در کانادا در سال جاری میلادی، این شهر به میان ۱۰ شهر برتر جهان برای زندگی صعود کرده است.

شهرهای متوسط ​​ بر خلاف کلانشهرها در بررسی ۱۷۳ شهر جهان با نام شاخص جهانی زیست پذیری ۲۰۲۲  (The Global Liveability Index 2022: Recovery and Hardship) عملکرد بسیار خوبی داشتند.

در بخش آموزش عالی، رتبه بندی QS (Quacquarelli Symonds)  که نظام رتبه‌بندی دانشگاهی است، دانشگاه تورنتو و دانشگاه بریتیش کلمبیا را در میان ۵۰ دانشگاه برتر جهان معرفی کرد. 

در رتبه‌بندی سالانه دانشگاه‌های برتر QS، این سازمان همچنین دانشگاه کلگری و دانشگاه سیمون فریزر ونکوور را در میان چارک برتر دانشگاه‌های سراسر جهان قرار داد. 

از نظر مهاجرت، سال گذشته شاخص برندهای ملیِ  Anholt-Ipsos (NBI) کانادا را به عنوان برترین کشور جهان از نظر شیوه‌های مهاجرت و فضای سرمایه‌گذاری رتبه‌بندی کرد. 

در گزارش شرکت تحقیقات جهانی بازار و متخصص در نظرسنجی  Ipsآمده است: «رتبه‌بندی رتبه اول در حوزه حکومت‌داری، مردم و شاخص‌های مهاجرت و سرمایه‌گذاری و همچنین رتبه‌بندی نسبتاً ثابت در صادرات، گردشگری و فرهنگ به رکورد رتبه‌بندی کانادا در سال ۲۰۲۱ کمک کرده است.»

استراتژی کلیدی در برنامه کانادا برای بهبود اقتصادی در پی همه‌گیری کووید-۱۹ مهاجرت است. 

کانادا در طرح ظرفیت پذیرش مهاجرت خود برای سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۴ قصد دارد امسال ۴۳۱ هزار و ۶۴۵ مهاجر، در سال آینده ۴۴۷ هزار و ۵۵ و در سال ۲۰۲۴ ۴۵۱ هزار مهاجر را وارد کشور کند.

مهاجرت به شکل‌گیری کانادای امروزی کمک کرده است. شان فریزر وزیر مهاجرت کانادا در اوایل سال جاری گفت: «از کشاورزی و ماهیگیری گرفته تا تولید، مراقبت‌های بهداشتی و بخش حمل و نقل، کانادا به مهاجران متکی است. »

وی در ادامه اضافه کرد: «ما بر بهبود اقتصادی متمرکز هستیم و مهاجرت کلید رسیدن به آن است. تعیین اهداف جدید و جسورانه مهاجرت، همانطور که در برنامه طرح ظرفیت پذیرش مهاجرت ۲۰۲۴-۲۰۲۲ مشخص شده است، بیشتر به کمک مهاجران به جوامع ما در تمام بخش‌های اقتصاد منجر خواهد شد.» 

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

اقداماتی برای اسکان آسان در کانادا

بهترین سایت های کاریابی در کانادا

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۹ یا ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۸ تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar