کانادا در جذب دانشجویان خارجی رتبه سوم جهان را به خود اختصاص داد
30 مارس 2019 - 2:40
بازدید 460
8

هزاران دانشجو و دانش آموز سالانه برای تحصیل به کانادا می آیند. آمار نشان می دهد که جمعیت دانشجویی کانادا هر ساله با افزایش چشمگیری مواجهه است، دانشجویان بین المللی هر ساله میلیاردها دلار به اقتصاد کانادا کمک می کنند و پشتیبان 200 هزار حرفه در حوزه های مختلف هستند. بر اساس آماری که دولت […]

ارسال توسط :
پ
پ

هزاران دانشجو و دانش آموز سالانه برای تحصیل به کانادا می آیند. آمار نشان می دهد که جمعیت دانشجویی کانادا هر ساله با افزایش چشمگیری مواجهه است، دانشجویان بین المللی هر ساله میلیاردها دلار به اقتصاد کانادا کمک می کنند و پشتیبان 200 هزار حرفه در حوزه های مختلف هستند.

بر اساس آماری که دولت فدرال کانادا چندی پیش منتشر کرد کانادا در پایان سال 2017 بالغ بر 500 هزار دانشجو و در سال 2018 بیش از یک میلیون دانشجوی بین المللی داشته است و این تعداد در سال 2019 نیز رو به افزایش است.

جالب است بدانید که دولت کانادا در سال 2014 اعلام کرده بود که تعداد دانشجویان بین المللی را تا سال 2022 به تعداد 500 هزار نفر می رساند و این در حالی ست که در سال 2018 تعداد دانشجویان بین المللی به دو برابر این تعداد رسیده است. واضح است که از یکی دلایل این افزایش، سیستم مهاجرپذیری کانادا بویژه برنامه های مهاجرتی برای فارغ التحصیلان خارجی است.

بدین ترتیب، کانادا بعد از آمریکا و انگلستان رتبه سوم از لحاظ جذب دانشجویان خارجی را به خود اختصاص داده است.

کانادا با داشتن مزایایی همانند اجازه کار نیمه موقت در هنگام تحصیل، یکی از بهترین گزینه ها برای دانشجویان بین المللی محسوب می شود. دانشجویان علاوه بر تحصیل، می توانند به صورت نیمه وقت کار کنند و علاوه بر تامین بخشی از هزینه های تحصیل خود، تجربه کاری نیز کسب نمایند. همچنین دانشجویان می توانند پس از اتمام تحصیلات خود، اجازه کار پس از تحصیل معادل با مدت تحصیل خود تا حداکثر سه سال و حداقل 8 ماه دریافت کنند.

بر اساس آخرین رتبه بندی بین المللی کابینه ی تخصصی (Quacquarelli Symonds (QS ، شهر مونترال بعنوان برترین شهر دانشجویی جهان انتخاب گردید. این موقعیت در حالی است که مونترال در طول یکسال از رده ی هفتم به رده اول ارتقا پیدا کرده است.

بهترین شهر های دنیا برای ادامه تحصیل طبق رتبه بندی QS در سال 2017 ، عبارتند از :
۱. مونترال
۲. پاریس
۳. لندن
۴. سئول
۵. ملبورن
۶.برلین
۷. توکیو
۸. مسکو
۹.مونیخ
۱۰. ونکوور

رتبه بندی بهترین شهرهای دانشحویی جهان بر اساس شاخص هایی همچون سطح و تراز دانشگاهی شهر، جمعیت دانشجویان و امکانات موجود برای آنان، جذابیت و فعالیت های مربوط به جوانان، بازار کار و همچنین هزینه های زندگی و تحصیل در آن شهر، رقم می خورد .
هجده هزار دانشجو در سراسر دنیا برای این رتبه بندی به سوالات متعددی پاسخ دادند، سوالاتی که در آن اهمیت دسترسی به فرهنگ و هنر، کلوپ های شبانه ی دانشجویی، راحتی و دسترسی حمل و نقل عمومی، امکان اشتغال و ورود به بازار کار، از اهمیت ویژه ای برخوردار است و موضوع جدید در این رتبه بندی پرسیدن نظر دانشجویان در این باره بوده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar