کانادا درخواست‌های بیشتری را تحت زیرشاخه فارغ التحصیلان بین الملل می‌پذیرد
10 می 2021 - 15:00
بازدید 424
5

دانشجویان بین المللی که در کانادا فارغ التحصیل شده اند، فرصت های زیادی برای دریافت اقامت دائم دارند در میان برنامه های مهاجرتی جدید که از روز 6 مه شروع به پذیرش درخواست کردند، زیرشاخه «فارغ التحصیلان بین الملل» محبوب ترین مورد بوده است. با توجه به تعداد زیاد فارغ التحصیلان بین الملل در کانادا، […]

ارسال توسط :
پ
پ

دانشجویان بین المللی که در کانادا فارغ التحصیل شده اند، فرصت های زیادی برای دریافت اقامت دائم دارند

در میان برنامه های مهاجرتی جدید که از روز 6 مه شروع به پذیرش درخواست کردند، زیرشاخه «فارغ التحصیلان بین الملل» محبوب ترین مورد بوده است. با توجه به تعداد زیاد فارغ التحصیلان بین الملل در کانادا، ظرفیت این زیرشاخه طی تنها 25 ساعت، تکمیل شد. اما هنوز ممکن است درخواست های بیشتری تحت این زیرشاخه پردازش شود.

این 6 مسیر موقت به نیروی کار حیاتی و دانشجویان بین المللی که در کانادا فارغ التحصیل شده اند، فرصتی برای اقامت دائم در این کشور می دهد. ظرفیت زیرشاخه های نیروی کار حیاتی انگلیسی زبان 50.000 نفر، و برای فارغ التحصیلان بین الملل 40.000 نفر تعیین شده است.

پردازش تعداد بیشتر پرونده ها
زمانی که «اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا» (IRCC) شروع به پردازش این 40.000 پرونده مهاجرت کند، بدیهی است که برخی از درخواست ها واجد شرایط نبوده و رد خواهند شد. بدین ترتیب، کانادا قادر خواهد بود درخواست های بیشتری را تحت این زیرشاخه، پردازش کند.

به علاوه، همانطور که در انتخاب اخیر «برنامه اسپانسرشیپ پدر و مادران، پدربزرگ ها و مادربزرگ ها» (PGP) اتفاق افتاد، برخی از متقاضیان ممکن است از درخواست خود انصراف دهند، و در نتیجه پرونده های دیگری موردبررسی قرار گیرند.

همچنین، متقاضیانی که تحت دو زیرشاخه «نیروی کار حیاتی» و «فارغ التحصیلان بین الملل»، اقدام کرده اند، ممکن است توسط «IRCC» به عنوان نیروی کار حیاتی پذیرفته شوند تا فرصتی برای بررسی درخواست های بیشتر در زیرشاخه فارغ التحصیلان فراهم شود.

تغییر ظرفیت زیرشاخه ها
در صورتی که ظرفیت 50.000 نفری زیرشاخه نیروی کار حیاتی تکمیل نشود، «IRCC» ممکن است به ظرفیت زیرشاخه فارغ التحصیلان بین الملل اضافه کند. احتمال دیگر این است که «IRCC» تعداد مشاغل واجد شرایط برای بخش های حیاتی را افزایش دهد تا تعداد بیشتری از فارغ التحصیلان و دارندگان «اجازه تحصیل» واجد شرایط زیرشاخه های نیروی کار حیاتی شوند.

شایان ذکر است که «طرح ظرفیت پذیرش مهاجر» کانادا قابل انعطاف بوده، و با توجه به متغیرهای گوناگون، متفاوت خواهد بود. این متغیرها شامل ظرفیت پردازش «IRCC»، استان ها، و قلمروها، میزای تقاضا در میان متقاضیان مهاجرت، توانایی متقاضیان برای جمع آوری و ارسال به موقع مدارک خود، و … می باشد.

در حال حاضر، همه گیری کرونا اصلی ترین متغیر است، که کماکان منجر به تغییر «طرح ظرفیت پذیرش مهاجر» خواهد شد. برای مثال، ممکن است «IRCC» تا پایان سال، تنها قادر به پذیرش افراد داخل کانادا به عنوان مقیم دائم باشد. یا ممکن است محدودیت های مرزی کاهش یافته و افراد بیشتری از خارج از کانادا برای اقامت دائم پذیرفته شوند.

 

فرصت های مهاجرت برای فارغ التحصیلان در کانادا
از آنجا که ظرفیت زیرشاخه فارغ التحصیلان بین الملل تکمیل شده است، برخی از فارغ التحصیلانی که منتظر نتایج IELTS یا CELPIP خود هستند، ممکن است درخواست خود را لغو کرده یا به تعویق بیاندازند. با این حال، اگر «IRCC» تصمیم به پردازش درخواست های بیشتری بگیرد، متقاضیانی که مدارک خود را آماده دارند، در اولویت خواهند بود.

حتی اگر افراد تحت این برنامه های جدید پذیرفته نشوند، قادرند با در دست داشتن مدارک خود تحت زیرشاخه های مهاجرتی دیگر اقدام کنند. اکسپرس انتری، «PNP»، و بیش از 100 مسیر مختلف برای اقامت دائم فارغ التحصیلان بین الملل در دسترس است. در واقع، این افراد به دلیل داشتن تجربه کانادایی، واجد شرایط بسیاری از مسیرهای مهاجرت خواهند بود.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar