کانادا درخواست‌های «اسپانسرشیپ همسر» را از اتباع خارجی فاقد وضعیت می‌پذیرد
09 مارس 2021 - 10:22
بازدید 515
8

متقاضیانی که با همسر کانادایی خود در کانادا هستند و فاقد وضعیت اقامتی معتبرند، می توانند برای «اسپانسرشیپ خانواده» اقدام کنند. از جمله چالش های ناشی از همه گیری کرونا این است که بسیاری از افراد قادر به سفر به مقصد برنامه ریزی شده خود نیستند.   یک نمونه قابل توجه از این مسئله، اتباع […]

ارسال توسط :
پ
پ

متقاضیانی که با همسر کانادایی خود در کانادا هستند و فاقد وضعیت اقامتی معتبرند، می توانند برای «اسپانسرشیپ خانواده» اقدام کنند.

از جمله چالش های ناشی از همه گیری کرونا این است که بسیاری از افراد قادر به سفر به مقصد برنامه ریزی شده خود نیستند.

 

یک نمونه قابل توجه از این مسئله، اتباع خارجی هستند که برای دیدار با همسر یا شریک زندگی خود که تابعیت کانادا یا اقامت دائم دارد، باید به کانادا بیایند. آنها با هدف اقامت دائم و با وضعیت شهروندی موقت وارد کانادا شده اند. با این حال، به دلیل عوامل مختلف، وضعیت شهروندی خود را از دست داده اند. برای مثال، مدارک آنها منقضی شده، یا فاقد مدارک موردنیاز برای اقامت در کانادا هستند.

 

به طور معمول، قرار گرفتن در این وضعیت به معنای آن است که اتباع خارجی به طور غیرقانونی در کانادا حضور دارند. این افراد به احتمال زیاد مشمول دستور خروج از کشور قرار می گیرند. برخی از این دستورات ممکن است چنان سختگیرانه باشد که بازگشت آنها به کانادا را منع کند.

 

خوشبختانه، «اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا» (IRCC) سیاستی را اتخاذ کرده که رسیدگی به پرونده همسران خارجی را که فاقد وضعیت اقامتی مشخص هستند، تعدیل می کند. چنین افرادی غالباً به دلایل غیراختیاری در کانادا ماندگار شده اند. همسران کانادایی هایی که ارتباطاتی با کانادا دارند، به احتمال زیاد در آینده، مقیم دائم کانادا خواهند شد.

 

در نتیجه، «IRCC» سیاستی را برای این افراد در نظر گرفته است. بر اساس این سیاست، چنین افرادی برای خروج از کانادا و سپس درخواست مجدد برای ورود به کشور و استفاده از «اسپانسرشیپ همسر»، نیازی به داشتن وضعیت اقامتی مشخص ندارند؛ در واقع، تا زمانی که همسر کانادایی متعهد به اسپانسرشیپ شود، کماکان می تواند همسر خارجی خود را اسپانسر کند، و مشمول قوانین «اسپانسرشیپ همسر در خاک کانادا » (In-land Spousal and Common-Law Partner Sponsorship) خواهد شد.

 

شایان ذکر است که این معافیت فقط در مورد افرادی اعمال می شود که در صورت دوری از همسرشان، و بدون داشتن وضعیت اقامتی مشخص، دچار مشکل خواهند شد. این سیاست مشمول افرادی نخواهد شد که مهاجرت آنها به کانادا به دلایلی مانند جرم جدی یا خطر امنیت ملی مشکل ساز است. بدیهی است که همسران باید واجد شرایط اسپانسرشیپ باشند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar