کانادا اسکان مهاجران در جوامع یوکان را تسهیل می کند
24 ژوئن 2020 - 20:06
بازدید 442
11

کارگران خارجی با نامزدی معتبر Yukon و پیشنهادات شغلی از حداکثر سه کارفرما در جوامع منتخب Yukon واجد شرایط دریافت اجازه کار آزاد خواهند بود.   دولت کانادا به جوامع یوکان کمک می کند تا از طریق مجوزهای کار آزاد (open work permit)، متقاضیان مهاجرت را جذب و حفظ کنند.  برنامه جامعه یوکان (YCP)، جریانی […]

ارسال توسط :
پ
پ

کارگران خارجی با نامزدی معتبر Yukon و پیشنهادات شغلی از حداکثر سه کارفرما در جوامع منتخب Yukon واجد شرایط دریافت اجازه کار آزاد خواهند بود.

 

دولت کانادا به جوامع یوکان کمک می کند تا از طریق مجوزهای کار آزاد (open work permit)، متقاضیان مهاجرت را جذب و حفظ کنند.

 برنامه جامعه یوکان (YCP)، جریانی تحت برنامه نامزدی یوکان (YNP) است که در ژانویه سال 2020 راه اندازی شد و پیش بینی می شود که به مدت سه سال اجرا شود. این برنامه به شش جامعه مورد هدف یوکان کمک خواهد کرد تا مهاجران را جذب کرده و اسکان دائمی آنها را تسهیل کنند.

 

یوکان یک ناحیه کم جمعیت در شمال غربی کانادا است و دارای بازار کار فعال و متنوعی است که در آن کارفرمایان غالباً به کارگران فصلی وابسته اند.

تحت جریان YCP، اتباع خارجی قادر خواهند بود به جای یک کارفرمای واحد، مجوز کار آزاد (open work permit) معاف از  (LMIA) را برای یک جامعه خاص دریافت کنند. بنابراین این افراد می توانند چندین شغل را در همان جامعه داشته باشند.

 

برای واجد شرایط شدن برای مجوز کار آزاد، متقاضیان باید نامزدی معتبر برای اقامت دائم از یوکان و دو یا سه پیشنهاد شغلی از حداکثر سه کارفرمای مستقر در یکی از جوامع قلمرو یوکان داشته باشند که در زیر آمده است:

  • Carcross
  • Carmacks
  • Dawson City
  • Haines Junction
  • Watson Lake
  • Whitehorse
معیارهای واجد شرایط بودن برای YCP

اداره مهاجرت کانادا (IRCC) مشخص کرده که کلیه پیشنهادات شغلی برای هر یک از اتباع خارجی، باید از یک جامعه باشند اما لزومی ندارد که تنها از یک کارفرما باشند. علاوه بر این، شخصی که برای یک کارفرما در دو سمت متفاوت کار می کند، باید دو پیشنهاد شغلی داشته باشد. هر پیشنهاد شغلی باید تنها در یک ان او سی (NOC) تعریف شود. برای مثال، فردی که به صورت پاره وقت در پذیرش یک هتل و همچنین، به شکل پاره وقت در بار هتل کار می کند، باید دو پیشنهاد شغلی داشته باشد، حتی اگر کارفرما برای هر دو شغل یکسان باشد.

 

ایده این رویکرد این است که انعطاف پذیری بیشتری فراهم شود تا افراد بتوانند در هر سال 1560 ساعت یا معادل یک شغل تمام وقت کار کرده باشند. اگر یک کارفرما، به دلیل اینکه نمی تواند ساعات کاری لازم را تامین کند، مجبور شود از این توافق نامه جدا شود، دولت یوکان به طور جدی از متقاضیان در یافتن فرصت های شغلی جایگزین حمایت می کند.

 

IRCC مجوز کار آزاد برای اتباع خارجی را، به شرط محدود بودن محل کار به جامعه منتخب در یوکان، صادر می کند. مجوزهای کار به مدت 2 سال از تاریخ تصمیم گیری یا تاریخ ورود به کانادا یا تا زمان انقضاء مدرک سفر، هرکدام که زودتر باشد، معتبر خواهد بود.

 

درخواست های اجازه کار باید بصورت الکترونیکی ارسال شوند. افراد نمی توانند در ورودی های یوکان درخواست مجوز کار YCP کنند.

 

همسر یا شریک قانونی متقاضی اصلی نیز می تواند اجازه کار آزاد دریافت کند. این اجازه کار فقط درصورتی صادر می شود که متقاضی اصلی حداقل در یک موقعیت شغلی با NOC نوع مهارت 0 یا سطح مهارت A یا B شاغل باشد و به همان جامعه محل کار متقاضی اصلی محدود خواهد بود و همچنین حداکثر 2 سال اعتبار خواهد داشت.

 

منبع خبر: CIC News, Jun 23, 2020

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar