کانادایی‌های تازه‌وارد بیشتر از دیگران نیاز به فراگیری شنا دارند
21 جولای 2010 - 22:48
بازدید 302
7

    مسائل مهاجران برای دولت فدرال یا دولت‌های استانی گاه از جاهایی سربرمی‌آورد که کمتر کسی انتظار دارد. یکی از آنها که در تابستان امسال خودنمایی کرده عدم آشنایی آنها و فرزندان‌اشان با فن شنا است. همین موضوع سبب شده که دولت برنامه‌هایی در این زمینه تدارک ببیند. جزییات بیشتر در این خبر بیان […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

 

مسائل مهاجران برای دولت فدرال یا دولت‌های استانی گاه از جاهایی سربرمی‌آورد که کمتر کسی انتظار دارد. یکی از آنها که در تابستان امسال خودنمایی کرده عدم آشنایی آنها و فرزندان‌اشان با فن شنا است. همین موضوع سبب شده که دولت برنامه‌هایی در این زمینه تدارک ببیند. جزییات بیشتر در این خبر بیان شده است.

 

نتایج یک بررسی جدید مشخص ساخته که کانادایی‌های تازه‌وارد به کانادا بیشتر در معرض خطر غرق شدن قرار دارند و همین امر سبب شده تا اداره YMCAشهر نیاگارا این موضوع را به طور جدی مد نظر قرار دهد.

 

یکی از مدیران YMCAمعتقد است که اکنون و با دانستن این اطلاعات باید برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای تامین امنیت جانی افراد انجام داد. او اضافه کرد YMCAبرنامه‌های سه ماهه اختیاری برای تازه‌واردان دارد که از این پس می‌توان آموزش شنا را هم در آنها گنجاند و باید مسئولان اجرای این برنامه‌های سه ماهه تازه‌واردان را نسبت به گذراندن دوره‌های شنا و استفاده از مزایای آن مطلع نمایند.

 

در این تحقیق که به همت انجمن Lifesavingو در آغاز هفته پیشگیری از خطر غرق شدن که زمان آن از ۱۷ تا ۲۴ جولای هرسال انتخاب شده، منتشر شده است نشان داده شده است  که تازه‌واردان به کانادا چهار برابر بیشتر از دیگران فاقد مهارت و توانایی شنا کردن هستند. بنا بر نتایج این تحقیق لازم است که برنامه‌های آموزشی در این زمینه برای تازه‌واردان در نظر گرفته شود.

 

مدیر انجمن Lifesavingمی‌گوید: «قایق‌رانی و شنا به ویژه دو حوزه‌ای هستند که بنا بر این تحقیق باید تازه‌واردان بیشتر در آنها آموزش ببینند تا از خطر غرق شدن آنها تا حد امکان کاسته شود.»

 

شنا یکی از ورزش‌های آبی محبوب است اما نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که تقریبا یک‌سوم تازه‌واردان از آب می‌ترسند و نیمی از آنها هم از این می‌ترسند که فرزندانشان در آب غرق شوند. از سوی دیگر ۹۲ درصد از کانادایی‌ها بر این باور هستند که مهارت شنا یکی از مهارت‌های لازم برای زندگی است.

 

یکی از مسئولان امور تازه‌واردان این نتایج را چندان عجیب نمی‌داند زیرا به اعتقاد او اغلب این تازه‌ورادان در کشور مبدا دسترسی کافی به استخر، دریاچه و یا هرگونه مکان مناسبی برای شنا نداشته‌اند. از سوی دیگر او والدین زیادی را می‌شناسد که با علاقه و پیگیری خواستار این هستند که در این کشور پر آب فرزندانشان مهارت شنا را بیاموزند. او می‌گوید: «معمولا بسیاری از این والدین خود شنا نمی‌دانند اما این را خوب می‌دانند که باید این فرصت را برای فرزندانشان فراهم کنند.»

 

تقریبا تمام کودکانی که در کانادا بزرگ می‌شوند شنا می‌دانند و بسیاری از دانش‌آموزان مقطع دبیرستان با فراگیری و دریافت مدرک نجات‌غریقی در ایام تابستان در استخرهای مختلف دولتی به این کار مشغول هستند.

 

اصل خبر را اینجا ببینید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar