کانادا؛ محبوب‌ترین مقصد تحصیلی در جهان
14 دسامبر 2020 - 21:20
بازدید 452
13

نظرسنجی ها نشان می دهد کانادا برای دانشجویان بین الملل، کشور امن و پایداری است. کانادا از جمله کشورهایی است که در میان دانشجویان بین الملل، «امن و پایدار» به حساب می آید و به دلیل مدیریت و مهار کووید19، موقعیت خود را به عنوان «مقصد تحصیلی» مناسب تا حدودی تثبیت کرده است. این آمار […]

ارسال توسط :
پ
پ

نظرسنجی ها نشان می دهد کانادا برای دانشجویان بین الملل، کشور امن و پایداری است.

کانادا از جمله کشورهایی است که در میان دانشجویان بین الملل، «امن و پایدار» به حساب می آید و به دلیل مدیریت و مهار کووید19، موقعیت خود را به عنوان «مقصد تحصیلی» مناسب تا حدودی تثبیت کرده است. این آمار بر اساس دو نظرسنجی انجام شده توسط Navitas Insights منتشر شده است.

به علاوه، بررسی ها نشان می دهد کشورهایی که «امن و پایدار» در نظر گرفته می شوند، لزوما «استقبال کننده» نیستند. با این حال، کانادا یکی از برترین کشورهایی ا ست که دارای هر دو ویژگی است.

در حقیقت، کانادا شرایطی فراهم کرده است تا دانشجویان بین الملل بتوانند به مقصد موردنظر خود سفر کنند؛ دانشجویانی که مایل به سفر به کانادا هستند، لازم است در کالج یا دانشگاهی شرکت کنند که دارای «برنامه آمادگی کووید19» مورد تایید دولت استانی باشد. مبدا سفر دانشجویان تغییری در این قانون ایجاد نمی کند.

اولین نظرسنجی در ماه مه سال 2020 انجام شد. یافته های حاصل از این نظرسنجی نشان داد که کانادا (همراه با نیوزلند و استرالیا) در بین کشورهای پیشتاز قرار دارد.

Navitas این تحقیق را در سپتامبر سال 2020 تکرار کرد؛ کانادا از ماه مه وضعیت کلی خود را بهبود بخشیده بود، اما در آن زمان، برای کسب جایگاه برتر (به جای کشورهای اقیانوسیه) با انگلستان رقابت می کرد.

 

نحوه دریافت «اجازه تحصیل کانادایی»

اولین قدم برای تحصیل در کانادا این است که «موسسه آموزشی مورد تایید» (DLI) و برنامه دلخواه خود را برای تحصیل انتخاب کنید.

پس از ارسال درخواست به برنامه مورد نظر، ممکن است نامه پذیرش DLI خود را دریافت کنید. سپس برای دریافت «اجازه تحصیل»، لازم است درخواست خود را به «اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا» (IRCC) ارائه دهید.

در صورت تمایل، می توانید اعضای خانواده خود را نیز به عنوان همراه در پرونده اعلام کنید. همسر شما نیز ممکن است بتواند «اجازه کار آزاد» را دریافت کرده و در طول تحصیل، برای هر کارفرمایی در کانادا کار کنند.

برای ارائه درخواست خود، علاوه بر نامه پذیرش DLI، به پول کافی برای پرداخت شهریه سال اول خود نیاز دارید. همچنین لازم است ثابت کنید که سابقه کیفری ندارید و از سلامت خوبی برخوردار هستید.

اگر DLI شما در استان کبک است، باید «گواهی پذیرش کبک» (CAQ) را نیز دریافت کنید.

 

منبع خبر: cicnews.ca, December 2020

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar