به عنوان یک دانشجوی خارجی چگونه کار پاره وقت پیدا کنیم؟
07 می 2023 - 19:03
بازدید 344
4
داشتن درآمد یکی از اولویت‌های اصلی دانشجویان بین المللی در کانادا است
ارسال توسط :
پ
پ

داشتن درآمد یکی از اولویت‌های اصلی دانشجویان بین المللی در کانادا است

کانادا با برخورداری از بهترین دانشگاه‌های جهان مقصدی محبوب برای دانشجویان بین المللی است و تجربه ای منحصر به فرد از زندگی دانشجویی را ارائه می‌دهد. تحصیل در کانادا مسیری عالی برای دانشجویان بین المللی است که به فکر اقامت بلندمدت در کانادا هستند. 

علاوه بر شهریه، دانشجویان بین المللی باید از پس هزینه‌های ضروری دیگری مانند هزینه کتاب‌های درسی، مسکن، مواد غذایی و حمل و نقل نیز بربیایند.

خوشبختانه، در صورتی که دانشجویان بین المللی کانادا در یک برنامه تحصیلی در یک موسسه آموزشی مورد تائید (DLI) ثبت نام کرده باشند، امکان کار کردن را دارند و نیاز به دریافت اجازه کار جداگانه نیست. برنامه تحصیلی باید بیش از شش ماه طول بکشد و منجر به صدور مدرک رسمی شود.

دانشجویان بین‌المللی ممکن است تا 20 ساعت در هفته در طول سال تحصیلی و به صورت تمام وقت در طول تعطیلات کار کنند. 

دانشجویان بین المللی مجاز به داشتن بیش از یک شغل در حین تحصیل در کانادا هستند. 

هنگامی که یک دانشجوی بین المللی برنامه تحصیلی خود را به اتمام برساند، می‌تواند با دریافت اجازه کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) واجد شرایط کار تمام وقت در کانادا باشد. 

با اجازه کار پس از فارغ‌التحصیلی دانشجویان بین المللی در کانادا سابقه کاری کسب می‌کنند. داشتن سابقه کار کانادایی، کمک بزرگی است برای کسانی که به دنبال اقامت دائم کانادا هستند. بسیاری از مسیرهای اقامت دائم در کانادا برای افرادی مناسب است که سابقه کار کانادایی و اجازه کار پس از فارغ‌التحصیلی دارند. 

اجازه کار پس از فارغ‌التحصیلی بستگی به طول برنامه تحصیلی دارد و  تا سه سال معتبر است. 

اگر دانشجویی قبل از انقضای اجازه تحصیل (study permit)، اجازه کار دریافت نکند، پس از اتمام دوره تحصیلی خود، واجد شرایط زندگی و کار در کانادا نخواهند بود.

چگونه کاریابی را شروع کنیم؟

قبل از اینکه به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی در کانادا کار کنید، هنوز مراحلی وجود دارد که باید طی شود. 

ابتدا، شماره بیمه اجتماعی(SIN) برای کار در کانادا نیاز است، یک شماره نه رقمی منحصر به فرد که توسط سرویس کانادا (Service Canada) به افراد اختصاص داده می‌شود. از طریق شماره بیمه اجتماعی دولت می‌تواند سابقه اشتغال افراد را در کانادا پیگیری کند و اطمینان حاصل کند که مردم مالیات بر درآمد را پرداخت می‌کنند و همچنین ساعات کار  از طریق آن قابل ردیابی است. هر فردی که در کانادا کار می‌کند چه شهروند کانادا باشد، چه مقیم دائم یا مقیم موقت باید شماره بیمه اجتماعی داشته باشد. 

دانشجویان بین المللی اگر در تابستان قبل از شروع ترم تحصیلی خود وارد کانادا شوند، نمی‌توانند تا قبل از شروع کلاس‌ها در سپتامبر کار کنند. در حین انتظار برای شروع کلاس‌ها، آنها می‌توانند از این زمان برای یافتن محل اقامت و به روز رسانی رزومه(CV) خود استفاده کنند. 

دانشجویان بین المللی از کجا می‌توانند شغل پاره وقت پیدا کنند؟

اکثر دانشجویان بین‌المللی زندگی در محوطه دانشگاه یا محلی نزدیک آن را انتخاب می‌کنند، بنابراین جستجوی شغل نیز در  نزدیکی دانشگاه برای کاهش زمان و هزینه رفت و آمد منطقی است. 

در محوطه دانشگاه، فرصت‌های شغلی به روش‌های مختلفی تبلیغ می‌شوند. بیشتر اوقات، آگهی‌های شغلی را می‌توان در اطلاعیه‌های شغلی، مرکز کاریابی موسسه، ساختمان اتحادیه دانشجویی یا در نمایشگاه‌های فرصت‌های شغلی یافت. 

خارج از محوطه دانشگاه، اغلب پیدا کردن شغل به صورت آنلاین انجام می شود. وب‌سایتJobBank  کانادا معمولاً موقعیت‌های شغلی پاره وقت را فهرست می‌کند که برای دانشجویان بین المللی مناسب است. 

لینکدین و Indeed نیز هر دو وب سایت‌های محبوبی برای جویندگان کار در کانادا هستند. چندین وب‌سایت کاریابی دیگر در کانادا برای جستجوی کار وجود دارد که برخی از محبوب‌ترین‌ها عبارتند از:

Talent Egg 

Glassdoor 

Monster.ca

CareerBuilder

SimplyHired

Eluta 

Upwork

دانشجویان بین المللی چقدر حقوق می‌گیرند؟

همه استان‌های کانادا حداقل دستمزد ساعتی دارند و دانشجویان بین‌المللی باید طبق این حداقل دستمزد دریافتی داشته باشند، دریافت هر دستمزد بالاتری به کارفرمای آنها بستگی دارد.

دستمزد سرورها و بارمن‌ها در کانادا معمولاً کمتر از حداقل دستمزد بوده و با توجه به استان متفاوت است. با این حال، در کانادا مرسوم است که مشتریان بار و رستوران به سرورها و بارمن‌ها از 10 درصد تا 20 درصد قیمت خرید غذا یا نوشیدنی خود انعام می‌دهند. در بسیاری از موارد، کسانی که در صنعت رستوران کار می‌کنند درآمد بیشتری نسبت به کسانی دارند که حداقل دستمزد را دریافت می‌کنند.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

مشاغل مناسب دانشجویان بین المللی در کانادا

۱۰ دانشگاه دولتی برتر در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی

۳ دانشگاه کانادا در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339، 02191008338 یا 02159174000 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان  ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar