کارفرما و اطلاعات خصوصی افراد در محیط کار
09 جولای 2014 - 10:18
بازدید 212
6

در ادامه مطالب شماره‌های گذشته که به تعدادی از وظایف قانونی و الزامی کارفرمایان در قبال شاغلین در بنگاه اقتصادی آنها اشاره شده در این شماره به موضوع حفظ اطلاعات خصوصی شاغلان می‌پردازیم. چنانچه کارفرمای یک بنگاه اقتصادی هستید، نگهداری، حفاظت و تامین امنیت اطلاعات شخصی و البته خصوصی پرسنل‌اتان، از وظایف قانونی شما بوده […]

ارسال توسط :
پ
پ

در ادامه مطالب شماره‌های گذشته که به تعدادی از وظایف قانونی و الزامی کارفرمایان در قبال شاغلین در بنگاه اقتصادی آنها اشاره شده در این شماره به موضوع حفظ اطلاعات خصوصی شاغلان می‌پردازیم.

چنانچه کارفرمای یک بنگاه اقتصادی هستید، نگهداری، حفاظت و تامین امنیت اطلاعات شخصی و البته خصوصی پرسنل‌اتان، از وظایف قانونی شما بوده ومی‌بایست ضمن آشنایی با قانون «حفاظت از اطلاعات خصوصی افراد و اسناد الکترونیکی کانادا» موسوم به PIPEDA نسبت به اجرای آن اقدامات لازم را انجام دهید.

طبق قانون (Canada’s Personal Information Protection & Electronic Documents) محافظت از اطلاعات مربوط به مشتریان نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که در مقالات بعدی به تفصیل به آن پرداخته خواهد شد.

علی‌رغم اینکه بیشتر افراد از درز اطلاعات شخصی‌شان به بیرون نگران هستند، ولی به این نکته نیز آگاهند که وقتی برای یک شرکت و یا سازمانی و در محل و ساختمان معین شده توسط آن سازمان مشغول بکار می‌شوند، خواه ناخواه اطلاعات شخصی‌شان در اختیار کارفرما قرار می‌گیرد.

باید در نظر داشت که، تمامی کارفرمایان معمولا به حداقلی از اطلاعات شخصی افراد و نیروی انسانی‌شان برای امور مختلف مالی و اداری نیاز دارند. آنها باید مطمئن شوند که کارگر/کارمند وظایف محوله را به نحو احسن انجام می‌دهد. بنابراین برای کارمندان/کارگران، اطلاعات شخصی‌شان دیگر به‌صورتی صد در صد خصوصی نبوده و حالا افرادی هستند که به آنها دسترسی دارند. این امر امروزه به این دلیل که زمینه‌های دریافت اطلاعات شخصی نیروی انسانی توسط کارفرما بسیار گسترده‌تر از قبل شده و تنها به مسائل مالی و پرداخت حقوق و مزایا ختم نمی‌شود، بیش از پیش نگران‌کننده شده است.

به عنوان مثال:

  • انجام تست‌های روانشناسی در هنگام استخدام افراد توسط کارفرمایان و واحدهای منابع انسانی شرکت‌ها؛
  • ثبت اطلاعات مربوط به فعالیت‌های نیروی کار در کامپیوترهای کاری‌شان اعم از وبگردی، جستجوهای اینترنتی، دریافت و ارسال ایمیل‌های شخصی و کاری در محل کار که همه و همه به راحتی توسط واحد تکنولوژی و اطلاعات IT شرکت‌ها قابل رصد می‌باشد؛
  • ثبت تمامی حرکات فیزیکی پرسنل در زمان کار و یا ورود و خروج‌شان توسط دوربین‌های مداربسته نصب شده در محیط‌های کار؛
  • انجام تست‌های ژنتیک برای استخدام در برخی از مشاغل و بعضی از شرکت‌ها؛

متن کامل را در این صفحه از وبسایت پرنیان و یا این صفحات از شماره 23 پرنیان ببینید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar