چه کسانی می توانند پرونده مهاجرت شما به کانادا را نمایندگی کنند؟
30 آگوست 2017 - 1:17
بازدید 262
9

این روزها در ایران بازار داغی است و همه شده اند استاد کار مهاجرت. از آژانس های مسافرتی و دارالترجمه ها گرفته تا معلمین محترم زبان. پدیده تازه ای نیست ولی هرگز تا این حد بی پروا عمل نمی شد. آنچه مردم نمی دانند این است که دخالت بسیاری از این افراد حتی در حد […]

ارسال توسط :
پ
پ

این روزها در ایران بازار داغی است و همه شده اند استاد کار مهاجرت. از آژانس های مسافرتی و دارالترجمه ها گرفته تا معلمین محترم زبان. پدیده تازه ای نیست ولی هرگز تا این حد بی پروا عمل نمی شد. آنچه مردم نمی دانند این است که دخالت بسیاری از این افراد حتی در حد مشاوره در این موضوع غیر قانونی است و عملا این دسته افراد که در کانادا هم کم نیستند مرتکب جرم شده اند و در صورت اثبات جرم، به پرداخت جریمه ۱۰۰ هزار دلاری و دو سال زندان محکوم می شوند.

از سوی دیگر عزیزانی که به این افراد مراجعه می کنند، نمی دانند که اساسا این افراد آنان را نمایندگی نمی کنند و در حقیقت همه چیز با امضا و مسئولیت خود شما خواهد بود، بنابراین هرگز مسئولیتی را در صورت اشتباه و یا ارسال مدارک خلاف واقع نخواهند پذیرفت.

اکنون این سوال مطرح می شود که چه کسانی می توانند پرونده شما را نمایندگی کنند؟

عبارت مرسوم «وکیل مهاجرت» یا به تعبیر انگلیسی آن Immigration Representative به کسی گفته می شود که نمایندگی شما را برای امر مهاجرت کانادا به عهده می گیرد.

در صورتی که وکیل یا نماینده مهاجرت، قصد دریافت پول از شما را داشته باشد، باید حتما جز یکی از سه گروه زیر باشد:

  1. عضو کانون وکلای یکی از استان های کانادا
  2. عضو کانون سردفتران کبک Chambre des notaires du Québec (به طور معمول تنها برای مهاجرت کبک، دقت کنید که کسانی که عضو کانون سردفتران انتاریو هستند، مجاز نیستند.)
  3. عضو رسمی سازمان مشاورین مهاجرت کانادا ICCRC

به جز سه گروه فوق هیچ کس حق ندارد از شما در مقابل خدمات مهاجرتی یا پناهندگی پول دریافت کند. نکته مهم این است که استان های کانادا نیز فهرست مخصوص به خود را دارند که از میان اعضای رسمی سازمان مشاورین مهاجرت کانادا هستند همانند استان کبک و استان ساسکچوان. یعنی اگر فردی عضو ICCRC باشد، می تواند در ساسکچوان هم مجوز داشته باشد. برای مشاهده فهرست مشاورانی که از سوی دولت استان ساسکچوان مجوز دارند، اینجا را کلیک کنید. 

چرا وکیل غیر ایرانی؟

سال هاست که در زمینه مهاجرت به کانادا فعالیت می کنم و در این سالها به دلیل جنس کار با وکلای بسیاری آشنا شده ام. در چند سال اخیر هفته ای یا دست کم ماهی نبوده است که یک وکیل کانادایی از آن جنس که برخی می پسندند، با من تماس نگرفته باشد و در مورد پرونده یک هموطن با من مشورت نکرده باشد. به این معنی که یک هموطن هم زبان من برای مهاجرت به کانادا به جای استفاده از خدمات هموطنانش که اتفاقا بسیار هم در دسترس هستند و معمولا دفاتری در تهران یا گاه در نزدیکی محل زندگی متقاضی دارند، ترجیح داده است از خدمات یک وکیل کانادایی که نامش را ای بسا در گوگل پیدا کرده است، استفاده کند.

 برخی از این عزیزان هم این حرکت را نوعی حرکت هوشمندانه می دانند که از اساس به اصل جنس مراجعه کرده اند و برای رفتن به کانادا از خدمات یک کانادایی استفاده کرده اند حال اگر شانس یار باشد این کانادایی، تبارش ویتنامی یا چینی و یا عرب نباشد. نه اینکه ما با افرادی از این تبار مشکلی داریم، نه اصلا، از این جهت عرض می کنم که فرد دنبال اصل جنس است و منشا تفاخر در انتخاب وکیل که همانا کانادایی بودن اوست در نهایت مخدوش می شود. ادامه این مقاله را اینجا بخوانید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar