چند همسری و مهاجرت
09 ژانویه 2017 - 0:06
بازدید 1161
9

سوال این است : آیا مردانی که بیش از یک همسر دارند می توانند مهاجرت کنند؟ اگر پاسخ مثبت است وضعیت همسران چه می شود؟ در کانادا چند همسری قانونی نیست به این معنا که اگر مرد و یا زنی در رابطه ازدواج با کسی هست نمی تواند رسما با کس دیگری عقد ازدواج ببندد. […]

ارسال توسط :
پ
پ

سوال این است : آیا مردانی که بیش از یک همسر دارند می توانند مهاجرت کنند؟ اگر پاسخ مثبت است وضعیت همسران چه می شود؟

در کانادا چند همسری قانونی نیست به این معنا که اگر مرد و یا زنی در رابطه ازدواج با کسی هست نمی تواند رسما با کس دیگری عقد ازدواج ببندد.

هیچکس نمی تواند در زمان واحد در عقد ازدواج رسمی دو نفر باشد. بنابراین هیچ کس گذشته از اینکه مهاجر باشد و یا تبعه کانادا و یا حتی کسی که وضعیت اقامت دایم ندارد نمی تواند ازدواج دوم در کانادا ثبت کند و اقدام برای ازدواج دوم بر اساس قانون مجازات کانادا (Criminal Code of Canada) جرم است و قابل تعقیب قانونی از سوی مراجع قضایی کانادا. 

اما این سوال به بعد از مهاجرت بر نمی گردد. فرض این است فردی در کشور دیگری به صورت قانونی درگیر دو ازدواج است و بیش از یک همسر رسمی دارد و قصد دارد به کانادا مهاجرت کند.

این فرد می تواند برای مهاجرت اقدام کند اما کانادا تنها ازدواج اول وی را به رسمیت می شناسد به تعبیر دیگر همسر یا همسران بعدی به عنوان عضو خانواده متقاضی حساب نمی شوند. این موضوع در ماده ۱۱۷ مقررات مهاجرت در بند C-i آمده است علاوه بر این در آیین نامه اجرایی OP۶  در بند ۱۳.۲ در این خصوص توضیح داده شده است.

اگر این فرد بخواهد همسر دیگر خود را بیاورد نمی تواند از همسر اول جدا شده و به جای او همسر دوم را در پرونده مطرح کند به این دلیل که از نظر قانونگذار کانادایی اساسا ازدواج دوم به رسمیت شناخته نشده و مانند آن است که اتفاق نیافتاده است اما اگر بعد از طلاق همسر اول ازدواجی ثبت شود آن ازدواج قابل قبول است بنابراین اگر چنین فردی هر دو همسر را طلاق دهد و بعد همسر دوم را مجددا عقد کند ازدواج همسر دوم از نظر کانادا رسمی است.

 توجه: این مطلب پیش از این در تاریخ 1 تیر 90 در همین وب سایت منتشر شده است

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar