چرا اقدام از طریق سرمایه گذاری با وجود پرداخت ۱۲۰ هزار دلار ارزانترین راه مهاجرت تجاری است؟ بخش اول: مقایسه با برنامه های استانی (PNP)
14 فوریه 2010 - 20:27
بازدید 438
11

 نگارنده: علی مختاری انتخاب روش مهاجرت به کانادا برای آنان که امکان اقدام از طریق بیش از یک راه را دارند گاه تصمیمی سرنوشت ساز است و نیاز به بررسی دقیق و آشنایی کافی به روشهای مختلف برای تصمیم گیری صحیح است. در این میان آنانکه از طریق تجاری تصمیم به مهاجرت می گیرند بیشتر […]

ارسال توسط :
پ
پ

 نگارنده: علی مختاری

انتخاب روش مهاجرت به کانادا برای آنان که امکان اقدام از طریق بیش از یک راه را دارند گاه تصمیمی سرنوشت ساز است و نیاز به بررسی دقیق و آشنایی کافی به روشهای مختلف برای تصمیم گیری صحیح است. در این میان آنانکه از طریق تجاری تصمیم به مهاجرت می گیرند بیشتر درگیر این موضوع هستند. این افراد گاه بین اقدام از طریق برنامه سرمایه گذاری کبک و فدرال، برنامه های کارآفرینی استانی یا پی ان پی و برنامه های کارآفرینی کبک و فدرال مرددند.  معمولا افراد در انتخاب یکی از این راهها به کوتاهی زمان و هزینه کمتر در طول پروسه می اندیشند ولی به بسیاری از دیگر فاکتورهای مهم که در زیر به آنها می پردازیم توجه ندارند.  شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

بنده در پاسخ به سوال این عزیزان در مرحله انتخاب روش بر این موضوع تاکید می کنم که اقدام از طریق سرمایه گذاری یقینا ارزانترین راه مهاجرت تجاری است و در این میان اقدام از طریق برنامه کبک سریعترین نیز هست. این اظهار نظر معمولا با تعجب مخاطب مواجه می شود چرا که می داند لازمه اقدام از این روش پرداخت مبلغ ۱۲۰ هزار دلار کاناداست حال آنکه دیگر برنامه ها در این حد پرداخت اولیه ندارند، پس چگونه ارزانتر است؟  شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

برای توجیه این نظر لازم است برنامه های مختلف را بررسی و آنها را با هم مقایسه کنیم:  شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

برنامه های استانی یا پی ان پی (که گاه به اشتباه برنامه های سرمایه گذاری استانی خواند می شوند):  شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

این برنامه ها به منظور جذب نیروی کار، سرمایه و جمعیت در استانهای مختلف به خصوص استانهای کم جمعیت نظیر منیتوبا، جزیره پرنس ادوارد، نیو برانزویک، نوا اسکوشیا و …. طراحی شده اند. در این برنامه ها افراد تقاضای خود را به استان می فرستند و فرض بر این است که این فرد قصد دارد در چارچوب برنامه در این استان برای زمان معین زندگی و تجارت کند. این تقاضا از سوی استان بررسی می شود و اگر حداقل شرایط مانند دارایی کافی و تجربه تجاری موجود باشد فرد پس از ۴ تا ۶ ماه برای یک سفر چند روزه برای بازدید از استان و ارائه طرح تجاری خود به استان دعوت می شود. این سفر باید انجام بشود و اگر به هر دلیلی مانند رد ویزا از سوی سفارت کانادا در تهران این امکان فراهم نشود در حقیقت این برنامه متوقف شده و شما باید به فکر روش دیگری باشید. بیش از ۵۰% تقاضاهای ویزا بنا به دعوت این استانها رد شده اند.  شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

پس اولین مانع: رد ویزا برای بازدید از استان  شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

 

 در صورتی که سفر انجام شود و همه چیز هم به خوبی پیش برود ممکن است به شما گواهی قبولی استان را بدهند که بعد از آن باید برای فدرال اقدام کنید تا علاوه بر تایید گواهی استان مراحل امنیتی و پزشکی را انجام دهد. در این مرحله علاوه بر هزینه گزافی که  به وکیل و یا موسسه درگیر این پروسه برای ارائه این خدمات، هزینه سفر و هزینه تهیه طرح تجاری و یا ……. و گاه تا ۵۰ هزار دلار بالغ می شود بایستی در بعضی استانها سپرده ای در اختیار استان بگذارید تا در صورت نقض تعهد نسبت به آن استان ضبط می شود. ولی از همه مهمتر آن است که دولت فدرال در این مرحله می تواند به هر دلیلی از جمله اینکه افسرفدرال ادعا کند که شما قصد زندگی در آن استان را ندارید گواهی استان را باطل کند.  شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

پس دومین مانع: اختیار ابطال گواهی استان از سوی افسر فدرال   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

 

 مرحله چک امنیتی و پزشکی نیز برای متقاضیان استانی (به جز کبک) گاه بسیار طولانی می شود چون اداره مهاجرت فدرال الزامی به رسیدگی خارج از نوبت به این پرونده ها ندارند و گاه متقاضیان پس از ارسال تقاضا، نامه ای دریافت می کنند مبنی بر اینکه رسیدگی ممکن است تا ۲ سال آینده اتفاق نیافتد و این چیزی است که در سه ماهه چهارم سال ۲۰۰۹ اتفاق افتاد و بسیاری از این دوستان چنین نامه ای را از سفارت کانادا در دمشق دریافت کرده اند.  شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

پس سومین مانع: احتمال تاخیر بیش از اندازه در انجام چک امنیتی و پزشکی  شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

در نهایت به فرض اینکه همه چیز خوب و مرتب پیش رفت و شما ویزا دریافت کردید داستان تمام نشده است و شما قانونا ملزم هستید در این استان اقامت کنید و بیزنسی را که قرار بوده  راه اندازی کنید. تا پیش از این بسیاری از ایرانیان قید پول سپرده خود را به استان می زدند و به شهرهایی چون مونترآل، تورنتو و یا ونکوور می رفتند اما این استانها و نیز دولت فدرال نسبت به این موضوع حساس شده اند و به عنوان مثال در استان نیو برانزویک  اخیرا حتی به زبان فارسی تعهد می گیرند تا فرد بعدها امکان ادعایی نظیر عدم درک دقیق متن  انگلیسی امضا شده مبنی بر زندگی در استان را نداشته باشند بنابراین روی آنچه دیگران پیش از این کرده اند حساب نکنید و بدانید که مجبورید در آن استان اقامت گزینید. اقامت در آن استان و راه اندازی بیزنس آن هم در شهر و استانی کم جمعیت تبعات زیادی می تواند داشته باشد که به بعضی از آنها اشاره می شود:  شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

۱- اجبار به اقامت در شهر و استان کم جمعیت با جمعیت ایرانی بسیار کم احساس غربت شدیدی ایجاد می کند و معمولا فشارو استرس زیادی را به فرد و خانواده در آغاز مهاجرت تحمیل می کند. دقت کنید که هدف این برنامه ها علاوه بر رشد اقتصادی آن استان جذب جمعیت است. به عنوان مثال جمعیت استان نیو برانزویک حدود ۷۰۰ هزار نفر است و پایتخت آن شهر فردریکتون کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. جمعیت ایرانیان در این استان در سال ۲۰۰۶ تنها ۴۶۰ نفر بوده است. علاوه بر این جمعیت این استانها به دلیل مهاجرت جوانترها به استانهای دیگر و شهرهای بزرگ معمولا بالاتر از متوسط سن کاناداییهاست.   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

۲- شانس موفقیت بیزنس راه اندازی شده معمولا چندان بالا نیست و فرد مجبور می شود پس از صرف هزینه های زیادی کسب و کار را جمع کند و گاه صدها هزار دلار ضرر حاصل آن خواهد بود. دلیل عدم موفقیت بیزنس یکی عدم اشنایی متقاضیان ایرانی با الزامات بیزنس در کاناداست. در کانادا کسب و کار به آسانی ایران نیست و تنها کسانی موفقند که علاوه بر مطالعه مستمر بسیار سنجیده عمل کنند. دلیل دیگر عدم موفقیت جمعیت کم این استانهاست که حاصل آن بی رونق شدن تجارت در آن سامان است. بنابراین در نهایت متقاضی رقم بسیار زیادی را از کف می دهد.  شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

 

 تجربه نشان داده است که دوستانی که از طریق برنامه های استانی اقدام می کنند در پایان، گاه تا دو برابر ۱۲۰ هزار دلار را ضرر می کنند گذشته از اینکه خود و خانواده آنها متحمل فشارهای روحی و روانی متعددی می شوند که در قالب پول قابل ارزیابی نیست.  شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

 

در بخش دوم این مبحث به برنامه های کارآفرینی خواهیم پرداخت  شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar