وضعیت شهروندی برای متقاضیانی که والدین آنها کانادایی هستند
13 ژوئن 2021 - 23:00
بازدید 528
10

متقاضیانی که والدینشان شهروند کانادا هستند، واجد شرایط شهروندی کانادا خواهند بود شهروندان کانادایی می‌توانند در پذیرش درخواست شهروندی فرزندان خود که در خارج از کشور متولد شده اند، تأثیر بسزایی داشته باشند. «اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا (IRCC) این موقعیت را فراهم کرده است تا دریافت وضعیت شهروندی برای فرزندان شهروندان کانادایی امکان […]

ارسال توسط :
پ
پ

متقاضیانی که والدینشان شهروند کانادا هستند، واجد شرایط شهروندی کانادا خواهند بود

شهروندان کانادایی می‌توانند در پذیرش درخواست شهروندی فرزندان خود که در خارج از کشور متولد شده اند، تأثیر بسزایی داشته باشند.


«اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا (IRCC) این موقعیت را فراهم کرده است تا دریافت وضعیت شهروندی برای فرزندان شهروندان کانادایی امکان پذیر باشد.

متقاضیانی که والدین آنها کانادایی هستند، واجد شرایط درخواست برای «مدرک شهروندی» (Proof of Citizenship) هستند، که تحت عنوان «گواهی شهروندی کانادا» (Canadian citizenship certificate)  نیز شناخته می‌شود.

پس از دریافت این مدرک، متقاضیان به عنوان شهروندان کانادایی در این کشور مستقر خواهند شد.

 

مزایای شهروندی کانادا

شهروندی کانادا مزایای بسیاری را در اختیار افراد قرار می‌دهد؛ از جمله حق رأی، نامزدی انتخابات سیاسی، و بهبود فرصت‌های اشتغال در کانادا. شهروندان کانادایی همچنین می‌توانند با دریافت پاسپورت، به بسیاری از کشورها بدون ویزا سفر کنند. به علاوه، داشتن پاسپورت کانادایی دریافت ویزا را (در صورت لزوم) بسیار آسان می‌کند.

بر اساس قوانین کانادا، شهروندی دو یا چندگانه نیز مجاز است. این بدان معناست که برای دریافت شهروندی کانادا، افراد قادرند شهروندی کشور خود را نیز داشته باشند.

مانند مقیمان دائم، شهروندان می‌توانند از بیمه بهداشت و درمان جهانی، و همچنین سایر خدمات اجتماعی کانادا بهره مند شوند.

 

دریافت شهروندی کانادا

برای دریافت شهروندی کانادا، متقاضیان باید شناسنامه خود را که نام پدر یا مادرشان در آن درج شده است، در درخواست خود ثبت کنند.

در صورتی که شناسنامه متقاضیان فاقد نام والدین ایشان باشد، آنها باید شناسنامه والدین خود را ارائه دهند. (مواردی مانند گواهی پیش از تولد، حکم دادگاه، یا سوابق بیمارستان والدین نیز قابل قبول خواهد بود.) متقاضیان همچنین لازم است در مورد اینکه چرا نام والدین کانادایی آنها در شناسنامه ایشان ذکر نشده، یا اینکه چرا شناسنامه آنها تغییر یافته یا جایگزین شده است، توضیحاتی ارائه دهند.

به علاوه، متقاضیان باید مدرکی مبنی بر اینکه در زمان تولد، حداقل یکی از والدین آنها شهروند کانادا بوده است، ارائه دهند؛ که می‌تواند شامل گواهی تولد، گواهی شهروندی، یا موارد دیگر باشد. آنها همچنین باید عکس‌های خود و والدین خود، و سایر مدارک (مانند پاسپورت) را ارائه دهند.

مدارک باید واضح، خوانا، و رنگی باشند.

پس از ارسال درخواست کامل، «IRCC» پیامی مبنی بر دریافت پرونده برای متقاضیان ارسال خواهد کرد. در صورت نقص پرونده، متقاضیان باید مدارک موردنیاز را ثبت کرده، و درخواست خود را مجدداً ارسال کنند.

پس از تأیید نهایی درخواست متقاضیان، آنها «گواهی شهروندی» خود را دریافت خواهند کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar