وزیر مهاجرت رایزنی برای تغییر لیست مشاغل را آغاز کرد
18 مارس 2010 - 8:12
بازدید 386
7

    سه ماه پس از آغاز سال ۲۰۱۰، بالاخره وزیر مهاجرت به طور تلویحی به ماجرای تجدید نظر احتمالی در فهرست مشاغل مورد نیاز کانادا اشاره کرد. البته با توجه به تاریخی که اعلام شده و روند معمول تصمیم‌گیری برای این گونه مسائل، به نظر نمی‌رسد زمان اجرایی شدن تغییرات احتمالی زودتر از پایان […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

 

سه ماه پس از آغاز سال ۲۰۱۰، بالاخره وزیر مهاجرت به طور تلویحی به ماجرای تجدید نظر احتمالی در فهرست مشاغل مورد نیاز کانادا اشاره کرد. البته با توجه به تاریخی که اعلام شده و روند معمول تصمیم‌گیری برای این گونه مسائل، به نظر نمی‌رسد زمان اجرایی شدن تغییرات احتمالی زودتر از پایان امسال باشد. این در حالی است که هنوز آمار روشنی از تاثیر تصمیمات قبلی وزارت مهاجرت در فیلدهایی که تحت پوشش پذیرش نیروهای متخصص قرار گرفته‌اند اعلام نشده است.  
 

با شدت گرفتن روند بهبود اقتصادی در کشور، وزیر شهروندی، مهاجرت و تنوع قومی کانادا، جیسون کنی، نیز در سخنان اخیر خود اعلام کرد که وزارت متبوع وی قصد دارد برای شناخت هرچه بهتر نیازهای بازار کار کانادا و فهم بهترین شکل کمک مهاجران به رفع این نیازها، به رایزنی‌های بیشتر بپردازد.  
 

در واقع دولت کانادا در جستجوی پاسخی برای این پرسش از زبان کانادایی‌هاست که چگونه مهاجران می‌توانند به رها شدن کانادا از بحران اقتصادی و کوتاه‌تر شدن دوران بهبود کمک کنند. این مشاوره‌ها علاوه بر این که به عواملی می‌پردازند که سبب موفقیت یک مهاجر در بازار کار کانادا می‌شوند، به مسئله کمبود نیرو در حوزه‌های مختلف کار و تجارت در گوشه و کنار کشور نیز توجه دارند.

 

نتایج به دست آمده از این رایزنی‌ها به افسران مهاجرت در دفاتر پذیرش تقاضای مهاجران کمک خواهد کرد تا هرچه بهتر به نیازهای واقعی بازار کار کانادا و شرایطی که یک مهاجر برای ورود و جذب به بازار کار در این کشور به آن نیاز دارد، وقوف یابند.  به عنوان بخشی از طرح تسریع بررسی تقاضای مهاجرت افراد به کانادا، نخستین اقدامات در نوامبر سال ۲۰۰۸ به اجرا گذاشته شد تا به این وسیله از انباشت روزافزون پرونده‌های تقاضا بر روی یکدیگر جلوگیری شود، زمان بررسی و پاسخ‌دهی به تقاضاهای جدید کوتاه‌تر گردد و بین نیازهای بازار کار کانادا و متقاضیان متخصص هماهنگی بیشتری برقرار شود.  
 

به اعتقاد وزیر مهاجرت و شهروندی همزمان با تغییر شرایط کشور، استراتژی‌های پذیرش مهاجر نیز باید تغییر کند و گرچه تاثیر چشم‌گیر نخستین مجموعه از این استراتژی‌ها غیرقابل انکار است اما اکنون زمان بازنگری در آنها فرارسیده است تا سیاست‌های مهاجرت پذیری به اهداف تازه پاسخ دهند. 
 

پیش از اعمال تغییراتی‌ که گفته شد، بیش از ۶۰۰ هزار پرونده نیروهای ماهر متقاضی مهاجرت بر روی هم انباشته شده بود که با اجرای طرح تسریع بررسی آنها، این رقم در حدود ۴۰ درصد کاهش یافت. اکنون متقاضیان مهاجرت که پیش‌تر شش سال در نوبت انتظار می‌ماندند، می‌توانند منتظر باشند که یک ساله به پرونده‌اشان پاسخ نهایی داده شود.

 

رایزنی مورد نظر اداره مهاجرت تا تاریخ ۱۶ ایپریل ۲۰۱۰ با کلیه کسانی که در این امر ذی‌نفع هستند، استان‌ها و نیز عموم مردم آغاز خواهد شد. همه علاقه‌مندان نیز می‌توانند نظرات خود را به نشانی اینترنتی زیر ارسال نمایند:

http://cic.sondages-surveys.ca/s/cons-P/langen/ 
 

 

 

برای مطالعه اصل این خبر اینجا را کلیک کنید

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar