وزیر مهاجرت: تغییرات جدید در سیستم اکسپرس انتری موجب رشد اقتصادی کانادا می شود
06 ژوئن 2017 - 0:00
بازدید 434
9

احمد حسین، وزیر مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا صبح روز دوشنبه ۵ ژوئن ۲۰۱۷ در سالن کنفرانس مرکز خدمات مهاجرین در انتاریو در خصوص تغییرات جدید سیستم اکسپرس انتری سخنرانی کرد. وزیر مهاجرت کانادا در انتاریو گفت: تغییرات جدید در سیستم اکسپرس انتری که از فردا ۶ ژوئن اجرا می شوند، از چندین منظر مفید […]

ارسال توسط :
پ
پ

احمد حسین، وزیر مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا صبح روز دوشنبه ۵ ژوئن ۲۰۱۷ در سالن کنفرانس مرکز خدمات مهاجرین در انتاریو در خصوص تغییرات جدید سیستم اکسپرس انتری سخنرانی کرد.

وزیر مهاجرت کانادا در انتاریو گفت: تغییرات جدید در سیستم اکسپرس انتری که از فردا ۶ ژوئن اجرا می شوند، از چندین منظر مفید خواهند بود؛ اول اینکه این تغییرات با جذب نیروی متخصص کارآمد و یا فارغ التحصیلان دانشگاه ها که قصد زندگی و کار در کانادا را دارند، باعث رشد اقتصادی کانادا می شود، دوم اینکه به نیروی متخصص کمک می کند تا هرچه بهتر با جامعه کار کانادا هماهنگ شوند.

احمد حسین افزود: این تغییرات به منظور ارتقای سیستم اکسپرس انتری بوده و با در نظر گرفتن امتیاز ویژه برای فرانسه زبانان و آنهایی که خواهر یا برادر در کانادا دارند، تعداد بیشتری نیروی متخصص جذب خواهد کرد. سومین تغییر هم این است که ثبت نام در بانک کاریابی برای پروفایل اکسپرس انتری دیگر اجباری نیست.

وی در خصوص جزئیات این تغییرات گفت: متقاضیانی که خواهر یا برادر مقیم یا شهروند کانادا دارند، امتیاز اضافی دریافت می کنند و آنها به کمک خواهر یا برادر خود می توانند راحت تر با جامعه کانادایی خو بگیرند و فرانسه زبانان هم می توانند باعث استحکام جوامع فرانسه زبان کانادا شوند.

توضیح اینکه؛ امتیاز ویژه زبان فرانسه برای افرادی است که زبان اول آنها فرانسه است و دانش زبان انگلیسی نیز دارند. ۱۵ امتیاز به افرادی که دارایCLB۷ در زبان فرانسه و یا CLB۴ یا کمتر در زبان انگلیسی هستند و ۳۰ امتیاز به افرادی که دارای CLB۷ در زبان فرانسه و CLB۵ یا بیشتر در زبان انگلیسی هستند، اختصاص داده می شود.

متقاضیانی که دارای خواهر یا برادر در کانادا هستند در صورتی که شخص شهروند یا مقیم دائم کانادا باشد، ۱۵ امتیاز اضافی دریافت می کنند. خواهر یا برادر می تواند تنی یا ناتنی باشد، همچنین خواهر یا برادر همسر نیز شامل این امتیاز می شود.

گفتنی است که انتخاب شماره ۶۵ اکسپرس انتری روز چهارشنبه ۳۱ ماه می ۲۰۱۷ انجام شد که تعداد ۳۸۷۷ دعوت نامه با حداقل امتیاز ۴۱۳ صادر شد که این رکورد جدیدی در امتیازات اکسپرس انتری محسوب می شود.

 

اکسپرس انتری

از ابتدای ژانویه ۲۰۱۵ دولت کانادا روش مهاجرتی جدیدی را معرفی کرده است که طی آن افراد علاقمند به مهاجرت مشخصات خود را بصورت آنلاین وارد یک پروفایل میکنند و کلیه سوابق تحصیلی و شغلی و همچنین مهارت های زبان و وضعیت خانوادگی و سن شان را وارد آن می کنند. این ها معیارهایی است که افراد بر مبنای آنها امتیاز می گیرند. سپس تمامی این افراد وارد بانک اطلاعاتی می شوند. استخر استعاره از یک ظرف بزرگ است که متقاضیان مهاجرت بصورت قاعده مند، هوشمند و هدفمند در آن برگزیده می شوند و طبیعتا افرادی را که امتیاز بیشتری دارند و مطابقت های بیشتری با نیاز های کار جامعه کانادا دارند انتخاب می کنند. افرادی که پیشنهاد شغلی معتبر و یا دعوتنامه های استانی داشته باشند ۶۰۰ امتیاز اضافه دریافت می کنند که بسیار حیاتی است و بسرعت باعث انتخاب آنها و خروج پیروزمندانه از استخر می گردد. واحد شمارش امتیازها CRS می باشد.

این برنامه جدید به منظور سرعت بخشیدن به بررسی پرونده های مهاجرتی معرفی شده و تا کنون چندین هزار نفر موفق شده اند دعوت نامه برای اقدام نهایی برای داشتن اقامت دائم بدهند. این دعوت نامه درواقع برای افرادی که نام آنها از استخر بیرون می آید، ارسال می گردد. این افراد ظرف مدتی حدود شش ماه ویزای خود را در دست خواهند داشت (یا حداقل طبق اعلام اداره مهاجرت قرار است این طور باشد). اکسپرس انتری درواقع برنامه مهاجرتی نیست و تنها یک روش جدید برای انتخاب افراد دارای بالاترین امتیازات (از منظر نیروی انسانی) از میان متقاضیان مهاجرت است.

از ۱۹ نوامبر 2016 شاهد تحولی در سیستم اکسپرس انتری بودیم؛ دولت کانادا تعداد بسیار بیشتری از متقاضیانی را که در بانک اطلاعاتی سیستم ورود سریع حضورداشتند، برای اقدام در یکی از سه برنامه زیر پوشش سیستم ورود سریع دعوت کرد. 

توجه کنید که هیچ تغییری در شکل امتیاز بندی سه برنامه زیر پوشش ایجاد نشده است و متقاضیان باید همچنان در یکی از این سه برنامه شامل نیروی متخصص فدرال، فنی و حرفه ای فدرال و تجربه کانادایی واجد شرایط باشند این تذکر را از این جهت می دهم که در برخی سایت ها با هیجان صحبت از تغییر در سیستم امتیاز بندی برنامه نیروی متخصص فدرال شده است که درست نیست. سیستم ورود سریع یا همان اکسپرس انتری برنامه مهاجرتی نیست و تنها سیستمی است برای ورود پرونده به یکی از سه برنامه مورد اشاره. 

تغییراتی سیستم امتیاز بندی اکسپرس انتری را در این نشانی بخوانید.

برای محاسبه امتیازات خود می توانید از وب سایت expressentry.ir استفاده کنید برای این منظور اینجا را کلیک کنید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar