همه چیز درباره نیروی کار موقت کبک
26 جولای 2021 - 12:47
بازدید 530
12

بسیاری از نیروی کار خارجی که موقتاً به کبک می‌آیند، پس از پایان دوره کار، برای اقامت دائم اقدام می‌کنند در خصوص مهاجرت افرادی که برای کار موقت به کبک می‌آیند، کارفرمایان آنها اقدامات اولیه را انجام خواهند داد؛ با این حال، مراحلی وجود دارد که نیروی کار خارجی باید برای دریافت اقامت موقت کبک […]

ارسال توسط :
پ
پ

بسیاری از نیروی کار خارجی که موقتاً به کبک می‌آیند، پس از پایان دوره کار، برای اقامت دائم اقدام می‌کنند

در خصوص مهاجرت افرادی که برای کار موقت به کبک می‌آیند، کارفرمایان آنها اقدامات اولیه را انجام خواهند داد؛ با این حال، مراحلی وجود دارد که نیروی کار خارجی باید برای دریافت اقامت موقت کبک طی کنند. این افراد در پایان دوره کاری خود، قادرند برای اقامت دائم کانادا و زندگی در کبک درخواست دهند. مراحل مذکور در ادامه آمده است.

1. آشنایی با کبک و جنبه‌های مختلف کار موقت

  • اهمیت نیروی کار موقت

نیروی کار موقت خارجی برای بازار کار و اقتصاد کبک حائز اهمیت هستند. از نظر کارفرمایان کبکی، این افراد در ایجاد و حفظ مشاغل، نقش بسزایی دارند. آنها می‌توانند به عنوان مدیران اجرایی، محققان، و متخصصان در بخش‌های فنی حرفه‌ای، بهداشتی، فرهنگی و آموزشی مشغول به کار شوند.

  • تحصیل فرزندان نیروی کار موقت

به طور کلی، فرزندان نیروی کار موقت برای تحصیل به «گواهی پذیرش کبک» (CAQ) و «اجازه تحصیل» نیاز خواهند داشت. این الزام از مقطع ابتدایی برای فرزندان اعمال می‌شود.

فرزندان نیروی کار موقت که قبل از سن مدرسه به کبک می‌آیند، نیازی به «CAQ» یا «اجازه تحصیل» نخواهند داشت.


  • تحصیل و اشتغال همسران نیروی کار موقت

در کبک، همسران نیروی کار موقت قادرند هم زمان با آنها برای دریافت «اجازه کار»، درخواست دهند. برای تحصیل نیمه‌وقت یا تمام‌وقت در کبک، همسران متقاضیان به «CAQ» و «اجازه تحصیل» نیاز خواهند داشت. امکان ثبت درخواست از خارج از کبک وجود دارد. در برخی موارد، این افراد از پرداخت هزینه‌های تحصیل معاف خواهند بود.

2. دریافت مجوز کار موقت در کبک

طبق «برنامه نیروی کار موقت خارجی» (TFWP)، موقعیت های شغلی با توجه به متوسط حقوق ساعتی افراد، تقسیم بندی می‌شوند:

  • نیروی کار با متوسط حقوق بالاتر از میانگین کبک

این افراد باید «درخواست انتخاب موقت» (Temporary Selection Application) خود را همراه با مدارک و هزینه‌های موردنیاز برای کارفرمای خود ارسال کنند.

مدارکی که به زبانی غیر از انگلیسی یا فرانسه است، باید توسط مترجمی معتبر به فرانسه ترجمه شود.

پس از تأیید درخواست متقاضیان توسط «اداره مهاجرت کبک» (MIFI)، افراد باید برای «اجازه کار» از طریق اداره مهاجرت کانادا اقدام کنند.

  • نیروی کار با متوسط حقوق پایین‌تر از میانگین کبک

این افراد در مشاغلی که با کد شغلی مشخص شده، مشغول به کار می‌شوند:

  • 4411 – ارائه دهندگان خدمات مراقبت از کودکان در منزل
  • 4412 نیروی کار مراقبت در خانه، خانه داران، و مشاغل مربوطه
  • 3233 – پرستاران بالینی دارای مجوز
  • 3413 – کمک پرستاران، خدمه بیمارستان، و کارکنان خدمات بیماران

سایر نیروی کار موقت خارجی که تحت زیرشاخه‌های بخش کشاورزی یا مراقبان خانگی اقدام می‌کنند، مشمول قوانین مربوط به برنامه موردنظر خواهند بود.

3. دریافت مدارک ضروری برای اقامت موقت

نیروی کار خارجی برای اقامت موقت در کبک، به مدارکی نیاز خواهند داشت که در اکثر موارد شامل ویزای معتبر و «CAQ» است. افراد برای دریافت بیمه سلامت، شماره بیمه اجتماعی (SIN)، گواهینامه رانندگی، ثبت نام فرزندان در مدارس، و ایجاد حساب بانکی، به این مدارک نیاز خواهند داشت.

4. درخواست برای اقامت دائم

بسیاری از نیروی کار خارجی که موقتاً به کبک می‌آیند، پس از پایان دوره کار، برای اقامت دائم اقدام می‌کنند. ارائه «گواهی انتخاب کبک» (CSQ) اولین مرحله برای دریافت وضعیت اقامت دائم است. مرحله دوم، دریافت اقامت دائم از دولت فدرال کانادا است که شامل مدیکال، چک امنیتی، و ثبت بیومتریک می‌باشد. اطلاعات بیشتر در خصوص ارسال درخواست اقامت دائم برای ساکنان موقت در کبک، در وبسایت پارس کانادا آمده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar