نیمی از مهاجران متخصصِ جدید، دارای تجربه کانادایی هستند
03 آگوست 2020 - 19:04
بازدید 427
9

در سال های اخیر، تعداد مهاجران در کانادا بیشتر شده است به خصوص کسانی که با توجه به سابقه کار و تحصیل در کانادا موفق به دریافت اقامت دائم شده اند. بر اساس گزارش اداره «آمار کانادا»، تعداد نیروهای متخصصِ موقت و دانشجویان خارجی بین سال های 2000 و 2018 رشد چشمگیری داشته ­است. بیش […]

ارسال توسط :
پ
پ

در سال های اخیر، تعداد مهاجران در کانادا بیشتر شده است به خصوص کسانی که با توجه به سابقه کار و تحصیل در کانادا موفق به دریافت اقامت دائم شده اند. بر اساس گزارش اداره «آمار کانادا»، تعداد نیروهای متخصصِ موقت و دانشجویان خارجی بین سال های 2000 و 2018 رشد چشمگیری داشته ­است. بیش از نیمی، 59 درصد، از متقاضیان اصلیِ برنامه­های مهاجرتی برای اقامت دائم در سال 2018، به عنوان نیروی کار موقت خارجی، از قبل در کانادا حضور داشته اند که این رقم در سال 2000، فقط شامل دوازده درصد بوده است.

 

این یافته ها مربوط به دومین بخشِ مطالعات پنج قسمتی «اداره آمار کانادا» می شود که با همکاری اداره «مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا» (IRCC) انجام شده است. این مطالعات، اهمیت روزافزون نیروی متخصص خارجی موقت را در بازدهی بازارِ کار مهاجران جدید بررسی می کند. تاکنون فقط سه مطالعه از این مجموعه منتشر شده است.

 

ورود به کانادا به عنوان نیروی متخصص یا دانشجو، و سپس اخذ اقامت دائم، «انتخاب مهاجرت دو مرحله ای» نامیده می شود. در این فرایند، دانشجویان یا نیروی متخصص مهاجر، ابتدا اقامتِ موقت دریافت می کنند و اعتبارنامه آنها توسط کارفرمایان کانادایی ارزیابی می شود. بعد از بررسی اعتبارنامه، این افراد متقاضی مهاجرت می شوند و بر اساس معیارهایی انتخاب می شوند که در برنامه های مهاجرت فدرال یا استانی کانادا مشخص شده است.

 

نتایج مطالعات منتشر شده اداره آمار کانادا

مطالعه اول نشان می دهد که مهاجرت دو مرحله ای می تواند هماهنگی بین مهارت های مهاجران و تقاضای بازار کار را بهبود ببخشد. کارفرمایان قادر به ارزیابی مستقیم مهارت ها و خصوصیات پنهان نیروی متخصص موقت هستند. همچنین مشخص شده است که همه گیری کرونا، موضوعات مرتبط با وابستگی به نیروی متخصص موقت خارجی، از جمله عدم اطمینان در تأمین نیروی کار و شرایط نامناسب کار برای کارکنان را برجسته کرده است.

 

مطالعه دوم، تحولات انتخاب دو مرحله ای مهاجرت، از سال 2000 را نشان می دهد. بین سال های 2000 و ،2018 تعداد نیروی متخصص موقت خارجی، از حدود 60 هزار  به 429 هزار و سیصد نفر رسیده است.

 

مطالعه سوم نگاهی به نتایج مهاجرت دو مرحله ای و بازدهی بازار کار دارد. این مطالعه نشان داده که بین سال های 2000 تا ،2016 مهاجران بیشتری در اولین سال پس از مهاجرت خود، درآمد سالانه مثبت داشته اند. این افزایش در اشتغال، به افزایش تعداد مهاجرانی که در کانادا با درآمدهای متوسط سالانه (بین 20 هزار تا 50 هزار دلار در سال) کار کرده اند و درآمد سالانه بالا (بیش از 50 هزار دلار) نسبت داده شده است.

 

این یافته ها نشان می دهد که مهاجران دارای تجربه کانادایی، به طور کلی شغل ها و درآمد سالانه بیشتری دارند. به نظر می رسد ابتکارات دولت فدرال برای ایجاد مسیرهای بیشتر برای خارجی هایِ دارای تجربه کانادایی، به بهبود این نتایج کمک کرده است.

 

منبع خبر: CIC News, July 26, 2020

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar