نیاز روزافزون کانادا به استعدادهای فنی
26 دسامبر 2020 - 15:53
بازدید 529
10

تعداد مشاغل فنی موجود در کانادا در حوزه تکنولوژی، نسبت به دوران پیش از همه گیری کرونا، افزایش داشته است در پی کاهش تعداد استعدادهای فنی، شرکت های کانادایی در تلاشند تا افراد خارجی را برای ورود به کشور جذب کنند. این مهم بر اساس گزارشی است که در دسامبر سال 2020 توسط «شورای نوآوری […]

ارسال توسط :
پ
پ

تعداد مشاغل فنی موجود در کانادا در حوزه تکنولوژی، نسبت به دوران پیش از همه گیری کرونا، افزایش داشته است

در پی کاهش تعداد استعدادهای فنی، شرکت های کانادایی در تلاشند تا افراد خارجی را برای ورود به کشور جذب کنند.

این مهم بر اساس گزارشی است که در دسامبر سال 2020 توسط «شورای نوآوری اقتصاد» منتشر شده است.

همه گیری کرونا بر اقتصاد کانادا تأثیر منفی گذاشته و سه میلیون شغل را تحت تأثیر قرار داده است.

هنگامی که کانادا برای جلوگیری از گسترش ویروس قرنطینه شد، مشاغل در بخش اطلاعات و فناوری نیز ضربه بزرگی را متحمل شدند. با این وجود، مشاغل حوزه علوم و تکنولوژی «STEM»، برخلاف حرفه های دیگر، به طرز چشمگیری بهبود یافته اند.

در واقع، تعداد مشاغل «STEM» حتی از دوران قبل از همه گیری نیز بیشتر شده است؛ به این ترتیب که اشتغال مربوط به «STEM» سراسر کشور در ماه اکتبر، 8.7 درصد بیشتر از ماه فوریه بود. برخی از این مشاغل شامل برنامه نویسی، مهندسی، و سایر رشته های فنی می باشند.

یکی از دلایل پیشرفت مشاغل فنی با وجود همه گیری، آمادگی صنعت برای تبدیل شیوه کار به سیستم آنلاین است، که به کارمندان اجازه می دهد از راه دور کار کنند.

شرکت های خارجی نیز از استعدادهای موجود در کانادا استفاده می کنند. از آنجایی که شرکت های فنی متوجه شده اند که کارمندان امکان دورکاری را دارند، بسیاری از آنها فرصت هایی را برای کانادایی ها ایجاد می کنند. این موضوع احتمالا دلیل افزایش حضور غول های فناوری مانند «گوگل» و «فیس بوک» طی پنج سال گذشته در کانادا می باشد.

کانادا همچنان به عنوان یک مرکز فناوری شهرت خود را حفظ کرده است. به عنوان مثال، شرکت نرم افزار «Gatik» اوایل سال گذشته برای جذب استعدادهای محلی موجود در «واترلو» و «دانشگاه تورنتو»، یک مرکز تحقیقاتی در تورنتو افتتاح کرد.

به گفته «ریچارد اشتاینر»، رئیس سیاست و ارتباطات Gatik، هم اکنون از تورنتو به عنوان یک «سیلیکون ولی» جدید یاد می شود.

 

گاهی ضرر کانادا به سودش ختم می شود

با وجود مشاغل فراوان در بخش فنی، برترین استعدادهای کانادا به دنبال مهاجرت به سمت جنوب و دریافت حقوق بالاتر در آمریکا هستند.

مطالعه اخیر محققان «دانشگاه تورنتو» و «دانشگاه بروک» نشان می دهد که یک چهارم فارغ التحصیلان «STEM» از دانشگاه های برتر کانادا اکنون در خارج از کشور کار می کنند.

کانادا پس از هند و چین، سومین دریافت کننده ی «ویزای H1-B» به آمریکاست. این ویزاها معمولاً برای استخدام افراد مستعد از خارج از کشور استفاده می شوند. با این حال، چشم انداز برنامه H1-B مشخص نیست، زیرا «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، اوایل سال جاری این برنامه را به حالت تعلیق درآورد، که دلیل اصلی آن، همه گیری کرونا بود.

بسیاری از شرکت های فنی کانادایی با تلاش برای جلب نیروی کار فنی مستقر در آمریکا (که نگران وضعیت مهاجرت خود هستند)، از این برنامه استفاده می کنند. به عنوان نمونه می توان به تبلیغات بیلبورد «Communitech» در «سیلیکون ولی» کالیفرنیا اشاره کرد.

از آنجا که بسیاری از فارغ التحصیلان فنی کانادا تصمیم به مهاجرت به خارج از کشور دارند، شرکت های کانادایی به دنبال مهاجران جدید برای پر کردن جایگاه های شغلی هستند. کانادا هم اکنون ده ها هزار نفر از نیروی کار و دانشجویان «STEM» فوق حرفه ای خارجی را به داخل کشور جذب می کند.

کانادا اخیراً اعلام کرده است که هر ساله (بین سال های 2021 و 2023) از بیش از 400000 ساکن دائمی جدید استقبال خواهد کرد. این مسئله با وابستگی کانادا به مهاجران جدید برای بهبود وضعیت اقتصادی مطابقت دارد.

 

زیرشاخه استعداد جهانی

«زیرشاخه استعداد جهانی» (GTS) یک برنامه مهاجرت فدرال پرسرعت است که به کارفرمایان کمک می کند تا نیروی کار موقت خارجی فوق حرفه ای را جذب و حفظ کنند. طبق «GTS»، کارفرمایان باید «ارزیابی میزان تاثیر بر بازار کار (LMIA)» را به دست آورند. این برای اثبات این است که آنها تمام موارد موجود در استخر استعدادهای محلی را بررسی کرده اند. این روند دو هفته به طول می انجامد.

پس از آن، اتباع خارجی می توانند از طریق «GTS» به کانادا بیایند. کانادا پردازش درخواست ها را طی دو هفته انجام می دهد. این بدان معناست که ممکن است تنها چهار هفته طول بکشد تا یک تبعه خارجی از طریق این برنامه به کانادا بیاید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar