نکاتی مهم در مورد اقدام در سیستم Express Entry
08 دسامبر 2014 - 7:24
بازدید 539
8

سیستم جدید مهاجرت زیر عنوان Express Entry از سوی وزارت مهاجرت اعلام شد و علاقمندان می توانند در مورد آن اینجا بخوانند. از آنجا که این سیستم کاملا جدید است و برای اولین بار تجربه می شود هنوز سوالات بی پاسخ زیادی پیرامون آن هست اما در همین اندازه ای که اطلاعات در مورد آن موجود است […]

ارسال توسط :
پ
پ

سیستم جدید مهاجرت زیر عنوان Express Entry از سوی وزارت مهاجرت اعلام شد و علاقمندان می توانند در مورد آن اینجا بخوانند. از آنجا که این سیستم کاملا جدید است و برای اولین بار تجربه می شود هنوز سوالات بی پاسخ زیادی پیرامون آن هست اما در همین اندازه ای که اطلاعات در مورد آن موجود است روشن است که اقدام در این روش به سادگی اقدامات قبلی برای درخواست مهاجرت نیست و از آنجا که سیستم به گونه ای اشتغال محور طراحی شده است، کیفیت اقدام اثر قابل توجهی در موفقیت اقدام دارد و استفاده از خدمات حرفه ای موسسات مهاجرتی معتبر می تواند شانس موفقیت را به شکل قابل توجهی بالا برد. تلاش می کنم دلیل این گفته را با طرح چند نکته زیر روشن کنم.

۱- بر اساس این سیستم افراد اطلاعات اولیه خود را وارد سیستم می کنند که در این مرحله Express of Interest یا EOI خوانده می شود. این مرحله دست کم از دو جهت بسیار مهم است 

الف) وارد کردن درست اطلاعات چرا که هر گونه اظهار خلاف واقع و یا بی دقتی در ورود اطلاعات می تواند باعث شود که متقاضی برای ۵ سال از اقدام دوباره محروم شود بنابراین استفاده از تجربه افراد حرفه ای می تواند این خطر را تا حدود زیادی کم کند

ب) کیفیت اطلاعات و چگونگی ورود اطلاعات نیز مهم است. اشراف به بازار اشتغال کانادا و تشخیص نیاز در بخشهای مختلف اهمیت ویژه ای دارد و چه بسا در مورد افرادی که بیش از یک تجربه کاری دارند برجسته کردن آن بخش که شانس بیشتر و یا جذابیت بیشتری برای کارفرمایان دارد به موفقیت افراد کمک بسزایی کند. در عین حال استفاده از کلمات مناسب و ترمهای استاندارد در آن حوزه کاری نیز بسیار مهم است و از این رو ورود اطلاعات به سیستم باید زیر نظر افراد با تجربه و با شناخت کافی از بازار اشتغال انجام شود.

۲- ورود اطلاعات به بانک اشتغال Job Bank که باید ظرف ۳۰ روز از ورود اطلاعات به سیستم انجام شود. در این مرحله نیز استفاده از خدمات حرفه ای افرادی که شناخت کافی از بازار کار دارند یقینا در بالا بردن کیفیت ورود اطلاعات موثر است و باعث می شود شانس اینکه کارفرمای کانادایی متقاضی را از بین صدها فرد مشابه انتخاب کند و برای دادن پیشنهاد شغل قدم پیش بگذارد بسیار بالا می رود. از سوی دیگر کارفرمایان معمولا بدون مصاحبه با افراد درمورد استخدام فرد و یا دادن پیشنهاد شغل و پیگیری دریافت LMIA تصمیم نخواهند گرفت از این رو متقاضی نیازمند این است که در مصاحبه شغلی بتواند گلیم خود را از آب بکشد. برای این منظور یک مجموعه حرفه ای باید بتواند متقاضی را برای چنین چالشی آماده کند تا فرصت از کف نرود.

۳- آپدیت اطلاعات در سیستم باید به طور منظم و مداوم اتفاق بیفتد و این از سوی مجموعه های حرفه ای کاملا قابل برنامه ریزی و هدایت است. آپدیت اطلاعات می تواند شانس انتخاب متقاضی را با بالا بردن رتبه وی بالا ببرد.

۴- از آنجا که دریافت پیشنهاد شغل می تواند ۶۰۰ امتیاز به متقاضی بدهد و او را در رتبه قابل قبولی قرار دهد نمی توان به بانک اشتغال به تنهایی دل بست و لازم است که فعالانه در بازار کار به دنبال کارفرمای مناسب بود. این مهم از سوی مجموعه های حرفه ای البته شدنی است. به تعبیر دیگر به جای اینکه فرد منفعلانه منتظر کارفرما باشد می توان فعالانه متقاضی و تواناییهای او را به اطلاع کارفرمایان رساند. این باعث می شود متقاضی شانس خود را در بین کارفرمایانی که شاید فعالانه در بانک اشتغال جستجو نمی کنند و یا از برنامه بی اطلاعند بسیار بالا رود. 

۵- دریافت گواهی انتخاب استان نیز می تواند شانس متقاضی را دهها بار برای دریافت اقامت دایم بالا برد از این رو تلاش برای دریافت این گواهی از استانهای مختلف نیز می تواند از سوی یک مجموعه حرفه ای مورد توجه باشد و برای افرادی که این موفقیت حاصل می شود این انتظار را داشت که ظرف مدت کوتاهی اقامت خود را دریافت کنند.

۶- دریافت گواهی صلاحیت شغلی از استانها نیز کمک موثری است برای بالا بردن شانس فرد متقاضی و از این جهت یک مجموعه حرفه ای می تواندبسیار موثر عمل کند.

۷- همانگونه که در معرفی سیستم اعلام شده است افرادی که امتیاز بالایی دارند می توانند از سوی دولت فدرال دعوتنامه برای اقدام برای مهاجرت دریافت کنند. پس از آن نیز افراد ۶۰ روز برای اقدام فرصت دارند این اقدام نیز باید دقیق و حرفه ای انجام شود هر چنداهمیت آن از مراحل پیش گفته که منجر به دریافت چنین دعوتنامه ای شده است البته کمتر است.

خلاصه کلام اینکه ورود اطلاعات به سیستم بدون داشتن برنامه مدون، شناخت سیستم اشتغال در کانادا، توان ورود اطلاعات با کیفیت قابل قبول، تلاش برای بالا بردن امتیاز ادر سه جهت مختلف عملا کاری بیهوده است و راه به جایی نمی برد. کنپارس مدعی است با کادر مجربی که در اختیار دارد و برامه ریزی دقیقی که برای موفقیت متقاضیان در این راه کرده است می تواند انتخاب مناسبی برای متقاضیان باشد.

در صورت تمایل به بررسی شرایط خود و اقدام از طریق کنپارس فرم ارزیابی ما را در سایت تکمیل کنید.

توجه به دو نکته ضروری است که برای اقدام نیاز به ارایه هیچ مدرکی در مرحله ورود اطلاعات به سیستم و سپس بانک اشتغال نیست. هیچ محدودیتی نیز در مورد رشته های شغلی نیست و هیچ ظرفیت مشخصی هم فعلا در کار نیست.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar