نرخ اشتغال کانادا در ماه اکتبر سال 2014
27 نوامبر 2014 - 7:30
بازدید 293
6

آخرین بررسی درباره نیروی کار در کانادا نشان می‌دهد که در ماه اکتبر نرخ بیکاری در کشور 6.5 درصد بوده که این رقم از ماه نوامبر سال 2008 به این سو پایین‌ترین نرخ بیکاری محسوب می‌شود. بر اساس گزارش اداره آمار کانادا، اقتصاد کشور در این ماه 43 هزار و 100 شغل جدید ایجاد کرد […]

ارسال توسط :
پ
پ

آخرین بررسی درباره نیروی کار در کانادا نشان می‌دهد که در ماه اکتبر نرخ بیکاری در کشور 6.5 درصد بوده که این رقم از ماه نوامبر سال 2008 به این سو پایین‌ترین نرخ بیکاری محسوب می‌شود.

بر اساس گزارش اداره آمار کانادا، اقتصاد کشور در این ماه 43 هزار و 100 شغل جدید ایجاد کرد و این امر سبب شد تا نرخ بیکاری به میزان 0.3 درصد نسبت به ماه سپتامبر کاهش پیدا کند.

بر اساس اعلام Thomson Reuters اقتصاددانان پیش‌بینی کرده بودند که در این ماه تعداد 5 هزار شغل از مشاغل موجود در کشور کاسته خواهد شد و نرخ بیکاری نیز ثابت باقی خواهد ماند.

به دنبال رشد 74 هزار و 100 موردی اشتغال در ماه سپتامبر، رشد اشتغال در این ماه نیز سبب شد تا از ماه دسامبر سال 2012 به این سو که کانادا با وضعیت بی‌ثباتی در زمینه اشتغال دست به گریبان بود،‌ بالاخره برای دو ماه پیاپی این کشور رشد در میزان اشتغال را تجربه کند.  

در این گزارش آمده است که نرخ اشتغال نسبت به یک سال قبل از این 1 درصد افزایش داشته است و این در حالی است که رشد اشتغال دو ماه گذشته بیش از دوسوم این سهم را بر عهده داشته‌اند. 

در گزارش مذکور می‌خوانیم که استان‌های منیتوبا، انتاریو، پرینس ادوارد آیلند و نووا اسکوشیا رشد اشتغال داشته‌اند در حالی‌که در استان‌ نیوبرانزویک با کاهش میزان اشتغال مواجه بوده‌ایم. در استان‌های دیگر نیز میزان تغییر چندان زیاد نبوده است.

در ماه اکتبر در بخش تولید نسبت به ماه پیش از آن 32 هزار شغل جدید ایجاد شده است و این بخش نسبت به سال گذشته در همین زمان 2 درصد در رشد میزان اشتغال داشته است.

در همین گزارش آمده است که در ماه اکتبر در بخش منابع طبیعی تعداد 22 هزار و 20 نفر از تعداد شاغلان کاسته شده و همین امر سبب شده تا نرخ بیکاری در این بخش نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 6.2 درصد کاهش داشته باشد.

بر اساس گزارش آژانس،‌ در این ماه با توجه به کاسته شدن از تعداد جوانانی که در جستجوی کار بوده‌اند نرخ اشتغال این گروه نیز با 0.9 درصد کاهش به 12.6 درصد رسیده است.

نرخ بیکاری در کل کانادا در ماه اکتبر 6.5 درصد بوده است.

در ادامه مقایسه نرخ بیکاری استان‌های مختلف در دو ماه اکتبر و سپتامبر را می‌بینیم:

  • نیوفاوندلند و لابرادور: 12 (12.7)
  • پرینس ادوارد آیلند: 9.2 (9.5)
  • نووا اسکوشیا: 8.6 (8.6)
  • نیوبرانزویک: 9.3 (9.6)
  • کبک:7.7 (7.6)
  • انتاریو: 6.5 (7.1)
  • منیتوبا:5 (5.3)
  • ساسکاچوان: 3.5(3.5)
  • البرتا: 4.5 (4.4)
  • بریتیش کلمبیا: 6.1 (6.1)

در ماه اکتبر استان انتاریو در میان دیگر استان‌های کشور بالاترین میزان رشد اشتغال را داشت. به اعتقاد کارشناسان می‌توان این امر را نشانه‌ای دانست بر این‌که بالاخره کانادا موفق شده تا از اوضاع اقتصادی رو به رشد در امریکا استفاده لازم را ببرد.  در این استان 37 هزار شغل تازه ایجاد شده که بیشتر آنها نیز مشاغل تمام‌وقت بوده‌اند و به این ترتیب نرخ بیکاری در استان به پایین‌ترین نرخ از زمان بحران اقتصادی به این سو رسیده است.

چندی از کارشناسان معتقدند که این ارقام می‌تواند بانک مرکزی را ترغیب کند تا بالاخره بعد از مدت‌ها نرخ 1 درصدی بهره، که از سپتامبر سال 2010 تا به امروز ثابت مانده، را افزایش دهد.

برای مشاهده اصل مطالب اینجا و اینجا کلیک کنید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar