موضوع تایید مدرک پزشکان ایرانی در کانادا
01 ژوئن 2015 - 13:01
بازدید 437
7

چند روزی است که اطلاعیه سازمان نظام پزشکی کانادا در مورد ارزیابی مدرک پزشکان ایرانی خبر ساز شده است و تحلیلهای مختلفی روی آن دیده ام. دوستان اما به دو نکته توجه نمی کنند و آن اینکه:   ۱- اساسا این سازمان نمی گوید که آنها نمی خواهند چنین کنند. مشکل این است که طرف […]

ارسال توسط :
پ
پ

چند روزی است که اطلاعیه سازمان نظام پزشکی کانادا در مورد ارزیابی مدرک پزشکان ایرانی خبر ساز شده است و تحلیلهای مختلفی روی آن دیده ام. دوستان اما به دو نکته توجه نمی کنند و آن اینکه:

 

۱- اساسا این سازمان نمی گوید که آنها نمی خواهند چنین کنند. مشکل این است که طرف آمریکایی که نقطه اتکای آنها بوده است بنا به توصیه وزارت خزانه داری آمریکا به دلیل موضوع تحریمها علیه ایران از این کار سر باز زده است

۲- طرف کانادایی به صراحت اعلام کرده که به دنبال روشهای دیگر برای انجام کار است 

۳- تحریمها در حال رفع و رجوع است و با پیشرفت مذاکرات به نظر می رسد که موضوع قابل حل باشد 

با توجه به آنچه آمد، دوستان پزشک مقیم کانادا و آنها که قصد رفتن دارند نباید به این موضوع به عنوان یک مشکل ماندگار و مانع جدی سر راه خود نگاه کنند. از دو حال خارج نیست یا طرف کانادایی روش جایگزین می یابد یا اینکه تا قبل از این کار اساسا موضوع تحریمها از بن رفع می شود. تصور نمی کنم این مشکل تا پایان ۲۰۱۵ ماندنی باشد.

 

متن اطلاعیه را در پی آورده ام:

در روز 14 می 2015 شورای پزشکی کانادا (MCC) اطلاعیه ای از طرف منبع ارائه دهنده تأییدیه ها یعنی کمیسیون آموزشی فارغ التحصیلان پزشکی خارجی (ECFMG) دریافت کرد مبنی بر اینکه این شورا (کمیسیون) دیگر نمیتواند اعتبار مدارک پزشکی مؤسسات آموزشی ایران را بررسی نماید.

ECFMG که در ایالات متحده واقع است بر مبنای دستورالعمل اداره خزانه داری ایالات متحده عمل میکند و این تصمیم تمام مؤسسات ارزیابی مدارک پزشکی در دنیا و از جمله MCC  را تحت تأثیر قرار میدهد.

از زمان انتشار اطلاعیه مذکور شورای پزشکی کانادا MCC دیگر قادر نخواهد بود مدارک پزشکی قید شده در زیر را برای درخواست ارزیابی به ECFMG در آمریکا ارائه کند :

–        چنانچه مؤسسه آموزشی در ایران واقع شده باشد

–        چنانچه متقاضی در حال حاضر مقیم ایران باشد

–        چنانچه نام متقاضی در لیست مخصوص اتباع خارجی اداره خزانه داری باشد

قطعا این تصمیم مشکلاتی را برای متقاضیان ایجاد میکند. ما در حال بررسی این شرایط و راههای جایگزین برای ارزیابی مدارک پزشکان ایرانی هستیم. همچنین ما با شرکای خود در جامعه پزشکان کانادا و همچنین دولت کانادا در حال رایزنی هستیم.

در حال حاضر افرادی که مشمول یکی از سه بند بالا باشند نمیتوانند مدارکشان را برای درخواست ارزیابی ارائه کنند. لازم بذکر است که قانون جدید شامل کسانی که قبلا ارزیابی را صورت داده و کامل کرده اند و همچنین کسانی که در وبسایت physiciansapply.ca وضعیت فایلشان “verification returned – passed” است نمیشود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar