موزه و گالری های برتر کانادا
09 نوامبر 2021 - 8:14
بازدید 467
12

هیچ چیز مانند قدم زدن در سالن‌های یک موزه باشکوه نیست که با آثار هنری احاطه شده‌اند. هر کدام از این آثار صدها یا حتی هزاران سال قدمت دارند و باعث می‌شوند تا در عرض فقط چند ساعت در زمان سفر کرد و به سال‌ها عقب برگشت، به خلاقیت انسان‌های پیشین پی برد و چیزهای […]

ارسال توسط :
پ
پ

هیچ چیز مانند قدم زدن در سالن‌های یک موزه باشکوه نیست که با آثار هنری احاطه شده‌اند. هر کدام از این آثار صدها یا حتی هزاران سال قدمت دارند و باعث می‌شوند تا در عرض فقط چند ساعت در زمان سفر کرد و به سال‌ها عقب برگشت، به خلاقیت انسان‌های پیشین پی برد و چیزهای بیشتری در مورد تکامل جهان یاد گرفت.
کانادا بیش از ۲۰۰۰ موزه دارد که هر کدام داستان خاص خود را برای گفتن دارند. در اینجا فهرست کوتاهی از بهترین‌های آن‌ها گردآوری شده که هر ساله بازدیدکنندگان زیادی را با نمایشگاه‌ها و مجموعه‌های خارق‌العاده خود جذب می‌کنند.

موزه سلطنتی بریتیش کلمبیا (ویکتوریا، بریتیش کلمبیا)

در موزه سلطنتی بریتیش کلمبیا می‌توانید در دهه ۱۹۲۰ قدم بزنید، ماموت‌های پشمالو را در زیستگاه شان تماشا کنید و با ماسک‌های مخصوص جشن‌های مردمان اولیۀ محلی آشنا شوید. تاریخ طبیعی و انسانی بریتیش کلمبیا در موزه سلطنتی شهر ویکتوریا به نمایش گذاشته شده است. این موزه نه تنها مجموعه‌ای از هفت میلیون اشیائ قدیمی را به نمایش گذاشته، بلکه چنان محیطی واقعی برای چیدمان آن‌ها فراهم ساخته که هر بیننده‌ای را شیفته خود می‌کند.

گالری هنر انتاریو (تورنتو، انتاریو)

گالری هنر انتاریو یکی از بزرگ‌ترین گالری‌های هنر در آمریکای شمالی و دومین موزه پربازدید در کانادا است. این موزه دارای مجموعه‌های بزرگی از هنر کانادا و اروپا است که از دوران رنسانس تا باروک (سبک هنری قرن هفدهم میلادی) را شامل می‌شود. آثار برخی از هنرمندان برجسته به‌ویژه رامبراند، رنوار، ون گوگ، پیکاسو و مونه در موزه هنر انتاریو به نمایش گذاشته شده است. این موزه علاوه بر مجموعه‌های دائمی خود، دارای یک کتابخانه بزرگ، فضاهای مناسب برای دانشجویان، یک رستوران، کافه، اسپرسو بار و سالن سخنرانی و تئاتر است. گالری هنر انتاریو یکی از معتبرترین موزه‌های کانادا است و باید در فهرست جاهای دیدنیِ هر هنردوستی در کانادا قرار بگیرد.

موزه مردم‌شناسی (ونکوور، بریتیش کلمبیا)

موزه مردم‌شناسی یکی از بهترین نمایشگاه‌های هنر مردمان اولیه در جهان است که در محیطی خیره‌کننده، مشرف به آب و کوه‌های بریتیش کلمبیا قرار دارد. این موزه که در سرزمین اجدادی Musqueam (جنوب غرب کانادا) واقع شده است، فرهنگ و سنت‌های افسانه‌ای ملل اول را به نمایش می‌گذارد. بیش از ۱۰،۰۰۰ شی فرهنگی از سراسر جهان در گالری‌های موزه مردم‌شناسی ونکوور به نمایش گذاشته شده است.

موزه هنرهای زیبای مونترال (مونترال، کبک)

موزه هنرهای زیبای مونترال که احتمالاً بیشتر به دلیل سرقت هنری حل نشده در سال ۱۹۷۲ شناخته می‌شود، یکی از برجسته‌ترین و معتبرترین گالری‌های هنری کانادا است. این مجموعۀ دائمی شامل بیش از ۴۴،۰۰۰ اثر هنری، از جمله قطعاتی از پیتر پل روبنس، دلاکروا و دیگر استادان قدیمی اروپایی است. موزه هنرهای زیبای مونترال همچنین به خاطر اتاق مطالعه و کتابخانه همراهش شناخته شده است که قدیمی‌ترین کتابخانه هنری در کانادا است.

موزه سلطنتی تایرِل (درامهِلِر، آلبرتا)

حدود ۷۵ میلیون سال پیش، شهر درامهلرِ آلبرتا، در فاصلۀ یک ساعت و نیمیِ شمال شرقی کلگری، کانون فعالیت دایناسورها بود. این امر درامهلر را به مرکز فسیل‌های دایناسورها تبدیل کرده و منجر به ایجاد موزه دیرینه‌شناسی سلطنتی تایرل شد. موزه سلطنتی تایرل با بیش از ۱۶۰،۰۰۰ نمونه منحصر به فرد، یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های اسکلت دایناسورها در جهان است که دوستداران علم و طرفداران پارک ژوراسیک باید از آن دیدن کنند.

گالری ملی کانادا (اتاوا، انتاریو)

گالری ملی کانادا، یکی از گالری‌های هنری برتر کانادا و یک بنای گرانیتی و شیشه‌ای با چشم‌اندازی از ساختمان پارلمان کانادا است که در منطقه پارلمان هیل قرار دارد. این مجموعۀ دائمی شامل برخی از شناخته شده ترین آثار کانادا مانند مرگ ژنرال ولف اثر بنجامین وست است. گالری ملی کانادا همچنین دارای مجسمه‌های عمومی با ارزش و قابل توجه زیادی، مانند مامان اثر لوئیز بورژوا و مجسمه غول‌پیکر یک عنکبوت، در محوطه خود است.

 

موزه منیتوبا (وینیپگ، منیتوبا)

موزه منیتوبا بزرگ‌ترین موزه در وینیپگ است. وسعت این موزه به اندازه تعدد آثار آن گسترده است به گونه‌ای که نُه گالری دائمی آثار موجود در آن را به نمایش می‌گذارند؛ از بازآفرینی شکار گاومیش کوهان‌دار اولیه گرفته تا یک ماکت کشتی قرن هفدهمی در اندازه واقعی که در انگلستان و در سال ۱۹۷۰ برای بزرگداشت سیصدمین سالگرد تأسیس شرکت خلیج هادسون ساخته شد. یک افلاک‌نما، آسمانِ هر شب را به تصویر می‌کشد و منظره‌ای پانورامایی و فراموش نشدنی برای بیننده ایجاد می‌کند. نمایشگاه‌های موقت هم تجربه‌ای تازه و منحصر به فرد را در بازدیدهای مکرر تضمین می‌کنند.

گالری هنر ونکوور (ونکوور، بریتیش کلمبیا)

گالری هنر ونکوور، بزرگ‌ترین گالری هنر در غرب کانادا و پنجمین گالری بزرگ در این کشور، همچنین یک موسسه بزرگ هنری است. این مجموعۀ دائمی دارای بیش از ۱۱،۰۰۰ اثر هنری به‌ویژه قطعات برجسته‌ای از هنرمندان کانادایی مانند امیلی کار و گروه هفت است. گالری هنر ونکوور علاوه بر آثار هنری، یک کتابخانه، فروشگاه سوغاتی و مراکزی برای برنامه‌های عمومی و سخنرانی دارد. بنای این موزه یک دادگاه قدیمی است که به موزه شکل یک ساختمان با معماری نوکلاسیک داده است. ساختمان گالری هنر ونکوور در سال ۱۹۸۰ یک مکان تاریخی ملی در کانادا اعلام شد.

موزه حقوق بشر کانادا (وینیپگ، منیتوبا)

یکی از چشم‌نوازترین ساختمان‌ها در کل کشور، موزه حقوق بشر کانادا در وینیپگ است. ساختار منحنی شکل درخشان از فولاد و شیشه که به خودی خود دیدنی است، هم‌زمان مجموعه‌ای قدرتمند از ۱۱ نمایشگاه را در خود جای داده است. این مجموعه هر بیننده‌ای را وادار به تفکر در زمینۀ تجربه انسان بودن و جایگاه خود در دنیا می‌کند. تنها موزه در جهان است که صرفاً به آگاهی و آموزش حقوق بشر اختصاص دارد.

موزه هنرهای معاصر (تورنتو، انتاریو)

موزه هنرهای معاصر در تورنتو، یک موزه و گالری هنر است که بر هنر معاصر و آموزش آن تمرکز دارد. این موزه شامل مجموعه‌ای دائمی نیست، اما در عوض حدود ۴۰۰ اثر از بیش از ۱۵۰ هنرمند کانادایی در آن نگهداری می‌شود. دیدار از موزه هنرهای معاصر، یک سفر عالی برای هر علاقه‌مند به هنر معاصر مدرن است.

 

موزه سلطنتی ساسکاچوان (رجینا، ساسکاچوان)

 

تاریخ ساسکاچوان تا جایی که می‌توان تصور کرد قدیمی است و موزه سلطنتی ساسکاچوان، اولین موزه در دشت‌های کانادا، همه این تاریخ را پوشش داده است. سه نمایشگاه اصلی این موزۀ وسیع را برجسته می‌کنند: گالری علوم زیستی به تنوع زیستی استان و چگونگی تأثیر انسان بر طبیعت می‌پردازد، گالری مردمان اولیه تاریخ غنی بومیان منطقه را نشان می هد و گالری زمین‌شناسی نگاهی به قدمت تاریخ منطقه، به‌ویژه دایناسورها و دیگر موجودات منقرض شده‌ای دارد که در ساسکاچوان می‌زیسته‌اند.

نیروگاه (تورنتو، انتاریو)

نیروگاهی که صرفاً به هنر معاصر اختصاص دارد و یکی از خلاقانه‌ترین گالری‌های هنری کانادا است. نیروگاه علاوه بر نمایش آثار هنریِ هنرمندانی مانند لزلی هویت، مایک کلی و آمالیا پیکا، میزبان برنامه‌ها و رویدادهای آموزشی برای عموم نیز است. این نیروگاه که در مرکز بندرگاه تورنتو قرار دارد، توسط مؤسسات دیگری احاطه شده که هنر، ادبیات و موسیقی را ترویج می‌کنند.

موزه سلطنتی انتاریو (تورنتو، انتاریو)

موزه سلطنتی انتاریو، بزرگ‌ترین موزه فرهنگ‌های جهان و تاریخ طبیعی در کانادا است. در مرکز شهر تورنتو نمایشگاه‌هایی را در خود جای داده است که شامل دایناسورها ، مصر باستان و مردمان اولیۀ کانادا است. با گذر از طبقه‌ای به طبقه دیگر، می‌توان از کنار مجسمه ۲۵ متری قطب توتم عبور کرد، با هنر، تاریخ، باستان‌شناسی، کانی‌شناسی، زمین‌شناسی، دیرینه‌شناسی، جانورشناسی آشنا شد.

موزه تاریخ کانادا (گاتینو، کبک)

موزه تاریخ کانادا یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های این کشور است که قدمت آن به سال ۱۸۵۶ برمی‌گردد. همچنین با ۱٫۲ میلیون بازدیدکننده در سال، پربازدیدترین در کانادا نیز است. چهار میلیون اثر موزۀ گاتینو، تاریخ کشور و جهان را نشان می‌دهد که از ۲۰،۰۰۰ سال پیش آغاز می‌شود. در محیطی زیبا، مشرف به رودخانه اتاوا و پارلمان هیل، داستان، فرهنگ و باورهای مردمان اولیۀ کانادا در اقیانوس آرام را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

موزه مهاجرت کانادا در اسکله ۲۱ (هالیفاکس، نوا اسکوشیا)

هر مسافری که از هالیفکس گذر می‌کند، حتماً باید سری به موزه مهاجرت کانادا در اسکله ۲۱ بزند. هزاران نفر در مسیر ورود یا خروج از کانادا از اسکله ۲۱ عبور می‌کنند و یک پنجم کانادایی‌ها با این مکان تاریخی ملی ارتباط خانوادگی دارند. در این موزه می‌توان سوابق کشتی‌ها را در پایگاه داده مهاجرت جستجو کرد. ترکیبی از امید و ترس را در عکس‌های پناهندگان و سربازانی که برای جنگ می‌روند یا به خانه می‌آیند مشاهده کرد. یاد گرفت که چگونه یک ملت از مهاجران شکل می‌گیرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar