مهارت‌هایی که برای استخدام شدن در سال 2015 باید به رزومه خود بیفزایید
30 مارس 2015 - 5:42
بازدید 428
10

به نظر می‌رسد که اگر متخصص نیستید مثلا پزشک، مهندس یا وکیل نیستید، برای داشتن یک شغل خوب و پردرآمد باید چند مهارت اولیه و اساسی دیجیتال را بدانید و در رزومه‌اتان به آنها اشاره کنید. شورای کیفی مطالعات عالی استان انتاریو در تحقیقی تازه به این نتیجه دست یافته که در 74 درصد از […]

ارسال توسط :
پ
پ

به نظر می‌رسد که اگر متخصص نیستید مثلا پزشک، مهندس یا وکیل نیستید، برای داشتن یک شغل خوب و پردرآمد باید چند مهارت اولیه و اساسی دیجیتال را بدانید و در رزومه‌اتان به آنها اشاره کنید.

شورای کیفی مطالعات عالی استان انتاریو در تحقیقی تازه به این نتیجه دست یافته که در 74 درصد از آگهی‌های استخدام یا job posting های Workopolis یا دیگر وبسایت‌های کاریابی کانادایی به مهارت «کار با کامپیوتر» اشاره شده است. گاهی دقیقا این عبارت در آگهی استخدام به کار نرفته اما به اشکال مختلف از جمله  نام بردن از برنامه‌های رایج نرم‌افزاری به این موضوع پرداخته شده است.

علاوه بر این در 58 درصد از این آگهی‌ها هم به مهارت «کار با مدارک یا مستندات» اشاره شده است. این مهارت عبارت است از تحقیق و نگارش، ‌همین‌طور گرامر،‌ پردازش کلمات و توانایی‌های spreadsheet که عبارت است از مهارت‌های مربوط به ایجاد،‌ جابه‌جایی و انتقال و مدیریت فایل‌ها.

کارفرماهای کانادایی می‌خواهند کاندیداهایشان بتوانند با استفاده از کامپیوتر مدارک و spreadsheet ها را آماده وحجم عظیمی از اطلاعات را ذخیره، دسته‌بندی و ساماندهی کنند.

در بررسی دیگری هم که توسط موسسه تحقیقاتی Burning Glass انجام شده، نشان داده می‌شود که این مهارت‌ها در بازار کار امروز تا چه حد برای کاریابی مهم هستند. این شرکت تحقیقاتی با بررسی بیش از 100 میلیون آگهی استخدام آنلاین در سراسر جهان که از سال 2007 به این سو عرضه شده، نتیجه بررسی‌های خود را منتشر ساخته است. بر اساس گزارش Burning Glass، در مورد اغلب مشاغل با مهارت‌های متوسط – در فعالیت‌هایی که از نظر میزان دستمزد و ایجاد اشتغال بیشترین رشد را داشته‌اند از جمله مشاغلی در حوزه‌های بهداشت، تکنولوژی و عملیات operations – داشتن مهارت‌های spreadsheet و آشنایی با نرم‌افزارهای واژه‌‌پردازی مثل Microsoft Excel و Word در به دست آوردن آن شغل تاثیر داشته‌اند.

مشاغل با مهارت‌های متوسط به مشاغلی گفته می‌شود که در آنها به کمی تحصیلات [تکمیلی] نیاز است اما لزوما نباید این تحصیلات در حد لیسانس دانشگاه یا مدرکی تخصصی باشد.

از دیگر مهارت‌های کامپیوتری لازم می‌توان به نرم‌افزار Oracle و SAP اشاره کرد که شرکت‌های بزرگ برای مدیریت اطلاعات خود در زمینه امور مالی و منابع انسانی از آنها استفاده می‌کنند. توانایی‌های پیشرفته‌تر دیجیتال برای کاریابی موفق‌تر نیز عبارتند از آشنایی با نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری CRM (customer relationship management) و مهارت‌های شبکه‌ای کامپیوتری در سطوح بالاتر.

بر اساس گزارش Burning Glass این روزها برای به دست آوردن شغل‌های بیشتری باید این مهارت‌ها را داشت و فرد جویای کاری که دارای این مهارت‌ها نباشد در خطر کنار گذاشته شدن از چرخه کار قرار خواهد داشت. برای یافتن یک کار اداری و دفتری و سوپروایزر یا مدیر یک فروشگاه شدن داشتن این مهارت‌های دیجیتالی بسیار لازم است.

در حال حاضر تمام مشاغل در حوزه بازاریابی به مهارت‌های دیجیتالی نیازمند هستند. پیش از این «بازاریابی دیجیتالی» یک امر منحصر به فرد بود اما پیشرفت‌های تکنولوژیکی و تغییر روش‌های ارتباطی مردم سبب شده تا این روش دیگر یک موضوع فرعی نباشد بلکه بخشی از استراتژی کار محسوب شود. به همین ترتیب در مشاغل مالی، فروش، خدمات مشتریان و بسیاری دیگر از مشاغل، استفاده موثر از مهارت‌های اولیه کامپیوتری برای ورود به آن حوزه شغلی لازم است.

بر اساس این گزارش تقریبا 80 درصد مشاغل با مهارت‌های متوسط نیازمند داشتن مهارت‌های دیجیتال هستند. در ادامه این گزارش آمده است که درآمد مشاغلی که در آنها داشتن مهارت‌های دیجیتال ضروری است، به میزان 18 درصد بالاتر از آنهایی است که نیاز به مهارت‌های دیجیتال ندارند.

مهارت‌های اصلی در آگهی‌های کار

ارتباط  communication

خدمات مشتریان  

مهارت‌های سازماندهی

نوشتن

مهارت‌های کامپیوتری

حل مسئله

ایجاد ارتباط موثر

انجام همزمان چند مسئولیت

مهم‌ترین مهارت‌های کامپیوتری در آگهی‌های کار

Microsoft Excel
Microsoft Word
Microsoft PowerPoint
SAP
Oracle

موسسه Wanted Analytics در گزارش خود از وجود یک نیاز مهارتی دیگر در بازار کار خبر می‌دهد. بر اساس این گزارش در سال 2015 برای حضور در اغلب مشاغل جدید باید از مهارت‌های دیجیتالی و نیز رسانه‌های اجتماعی social media  برخوردار بود.

آشنایی با رسانه‌های اجتماعی و مهارت کار با آنها برای بسیاری از مشاغل مدیریتی از جمله منابع انسانی، فروش، طراحی و البته بازاریابی‌ ضروری خواهد بود.

البته بسیاری از شرکت‌ها فاقد نیروی ماهر آشنا با رسانه‌های اجتماعی هستند. یکی از دلایل این امر این است که غالب کارفرماها این‌طور فرض می‌کنند که متولدین نسل Y یا همان Millennialها (متولدین سال‌های اوایل دهه 80 میلادی تا اوایل سال‌های 2000) یا تازه فارغ‌التحصیل شده‌ها به اندازه‌ای که لازم است دارای مهارت در زمینه کار با رسانه‌های اجتماعی هستند. در حالی که این افراد شاید در استفاده از رسانه‌های اجتماعی مشکلی نداشته باشند اما شاید برخی از آنها ندانند که چطور باید این مهارت‌ها را در دنیای بیزینس به کار گرفت.

برای موفقیت در کار باید با روندهای روز همراه بود و از روش‌های ارتباطی و تبادل اطلاعات در میان افراد آگاهی کافی داشت. روزگاری دو مهارت خواندن و نوشتن مهارت‌های اولیه برای بسیاری از کارها محسوب می‌شدند اما امروز ‌آنها جای خود را به سواد دیجیتال داده‌اند.

در رزومه خود داشتن مهارت‌هایی چون ایجاد Spreadsheet و مهارت‌های عرضه و ارتباطات رسانه‌‌های جمعی را برجسته‌تر کنید. به این ترتیب از دیگر کاندیداهایی که چندان علاقه‌ای به نمایش مهم‌ترین و پرطرفدارترین مهارت‌های دنیای امروز ندارند پیش‌تر خواهید بود.

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید. 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar