مهاجرت و رویاهای شغلی
13 فوریه 2017 - 0:00
بازدید 480
6

 مهاجران معمولا رویاهایی برای خود دارند، و اصولا فرق مهاجران با سایر افراد جامعه بدنبال رویاها رفتن است. این رویاها میتوانند در زمینه پیشرفت شغلی، رسیدن به زندگی ایده آل با استانداردهای بالاتر، پیشرفت تحصیلی و رسیدن به مدارج بالا، موفقیت در هنر و ورزش و،،، و یا رویاهای عشقی و تشکیل خانواده باشد اما […]

ارسال توسط :
پ
پ

 مهاجران معمولا رویاهایی برای خود دارند، و اصولا فرق مهاجران با سایر افراد جامعه بدنبال رویاها رفتن است. این رویاها میتوانند در زمینه پیشرفت شغلی، رسیدن به زندگی ایده آل با استانداردهای بالاتر، پیشرفت تحصیلی و رسیدن به مدارج بالا، موفقیت در هنر و ورزش و،،، و یا رویاهای عشقی و تشکیل خانواده باشد اما پیشرفت شغلی همواره از مهمترین رویاهای مهاجران بوده و هست.

دستیابی به رویاها همیشه موتور محرک بشر بوده و این همواره یک امید به آینده را مثل چراغی در دل انسان روشن نگاه میدارد که در میان بدترین طوفانها و بادهای شدید و ناملایمات زندگی این چراغ ممکن است کم نور شود و سوسو بزند اما هرگز خاموش نمیشود. نباید فراموش کرد که تمام دستاوردهای بشر روزی فقط یک رویا و یک تصویر ذهنی بوده اند که کم کم با تلاش برای تحقق بخشیدن، بشر توانسته آنها را از عالم ذهن به دنیای واقعی خود وارد کند و از آنها بهره مند شود. مثال رویای پرواز و یا تلفنهای هوشمند امروزه برای همه ما قابل لمس و قابل درک است.

رویاها در دل شکل میگیرند اما تحقق یافتن آنها نیازمند منطق و برنامه ریزی است. بهمین خاطر میبایست آنها را با احساس انتخاب کرد و با منطق پیش برد. اگر کاری و یا شغلی مورد علاقه شما نباشد هرگز نخواهید توانست در آن به موفقیت برسید. برای مهاجران ممکن است شرایط سختی در طول مسیر پر فراز و نشیب مهاجرت بوجود آید. گاهی ممکن است خودمان را از رویاهایمان دور ببینیم اما با نگاهی به گذشته وقتی به راهی که پیموده ایم فکر میکنیم و پیشرفتهای خود را ارزیابی میکنیم با خود میگوییم: من در راه درستی قرار گرفته ام و در حال نزدیک شدن ام ! درواقع اگر اینطور نباشد یک احساس شکست و یک احساس سرخوردگی به شما دست میدهد. اگر بخاطر تصمیم به مهاجرت احساس میکنید اشتباه کرده اید با اولین پرواز به تهران برگردید و وقت خود را تلف نکنید. ارزش زمان و عمر ما بسیار زیاد است و اگر از دست برود تنها چیزی است که قابل جبران نیست، اینکه دائم به خود سرکوفت بزنید احساس بدی در شما بوجود میاورد که بزرگترین مانع شما برای رسیدن به موفقیت است.

نکته مهم این است که رسیدن به موفقیت برای هر کسی تعریف خود را دارد. برخی همینکه یک شغل معمولی داشته باشند و مخارج زندگی شان تأمین شود خود را خوشبخت میدانند. برخی دیگر ممکن است به موفقیتهای بیشتر فکر کنند و یا بدنبال مشاغل بالاتر و تخصصی تر باشند. برای همه نمیتوان یک نسخه ثابت ارائه کرد. هرگز نباید از مشورت با مهاجران قدیمی، ارتباط با کامیونیتی ها و افراد مختلف که میتوانند به شما کمک کنند خودداری کنید. هر چیزی که احساس خوبی در شما بوجود میاورد را برای خود مهیا کنید. تا میتوانید با ایرانیان مهاجر معاشرت کنید، یادتان باشد که آنها هم مشکلات مشابه شما را دارند و میتوانید با آنها همفکری و همیاری داشته باشید.

اگر بدنبال پیشرفت شغلی هستید با انجمنهای تخصصی، صفحات تخصصی فیسبوکی، و وبسایتهای تخصصی ارتباط بگیرید. در رسانه های جمعی بدنبال افرادی که هم رشته و هم مسیر با شما هستند باشید. همواره به هدف خود فکر کنید و به آن پایبند باشید. سعی کنید هر روز حتی اگر شده یک قدم به هدف خود نزدیک شوید. مهم نیست اگر سرعتتان کند است، فقط متوقف نشوید. برای خود برنامه های 5 ساله، یک ساله، شش ماهه و،،، داشته باشید و به آن پایبند باشید. تا میتوانید مطالعه کنید، تا میتوانید ورزش کنید و شادابی و آمادگی ذهنی و بدنی تان را حفظ کنید. به خودتان جایزه بدهید، برای پشت سر گذاشتن کارهای سخت و امتحانات مهم به خودتان جایزه بدهید. سفر بروید، استراحت کنید موسیقی گوش دهید و فیلم ببینید. تمامی اینها باعث میشود انگیزه های خود را حفظ کنید. با خانواده و دوستانتان در ایران در ارتباط باشید. اگر برای رسیدن به رویاهایتان مجبورید مدتی کارهای جنرال انجام دهید تا گذران زندگی کنید اشکالی ندارد، فقط یادتان باشد که شما برای چه چیزی مهاجرت کرده اید !

توجه: این مطلب پیش از این در تاریخ 2 مرداد 94 در همین وب سایت منتشر شده است

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar