معرفی دو مسیر مهاجرت جدید برای فارغ‌التحصیلان بین‌المللی در آلبرتا
28 اکتبر 2020 - 3:42
بازدید 409
8

فارغ التحصیلان بین المللی که دوران آموزش عالی را در آلبرتا سپری کرده اند، اکنون از دو مسیر جدید می توانند به کانادا مهاجرت کنند. برنامه انتخاب مهاجرتی آلبرتا (AINP) دو مسیر مهاجرت جدید را با هدف تشویق فارغ التحصیلان بین المللی جهت راه اندازی کسب وکار در آلبرتا معرفی کرده است. این کسب وکارها، […]

ارسال توسط :
پ
پ

فارغ التحصیلان بین المللی که دوران آموزش عالی را در آلبرتا سپری کرده اند، اکنون از دو مسیر جدید می توانند به کانادا مهاجرت کنند.

برنامه انتخاب مهاجرتی آلبرتا (AINP) دو مسیر مهاجرت جدید را با هدف تشویق فارغ التحصیلان بین المللی جهت راه اندازی کسب وکار در آلبرتا معرفی کرده است. این کسب وکارها، مشاغل جدید و پردرآمد در آلبرتا ایجاد می کنند و موجب توسعه و گسترش اقتصاد استان می شوند.

شاخه «مهاجرت کارآفرینان فارغ التحصیلان بین المللی» از تاریخ 26 اکتبر آغاز شده است. این برنامه انتخاب استانی (PNP) ویژه فارغ التحصیلان بین المللی است که به تازگی دوران آموزش عالی را در آلبرتا به اتمام رسانده اند. این شاخه مهاجرت جدید مطابق سیستم «ابراز علاقه مندی» (EOI) فعالیت می کند و برای پذیرش درخواست های متقاضیان، باز است.

متقاضیان پس از ارسال ابراز علاقه مندی، توسط AINP مورد ارزیابی قرار گرفته و به آنها امتیاز تعلق می گیرد. به متقاضیان با بیشترین امتیاز، دعوت نامه ای صادر می شود و سپس آنها باید «درخواست کسب وکار» (Business Application) ارسال کنند. تنها متقاضیانی که دعوت نامه یا درخواست برای تقاضا دریافت کرده اند، اجازه دسترسی به پرتال AINP و ثبت نام دارند. دریافت درخواست، به معنای صدور تضمینی اقامت دائم کانادا برای فرد متقاضی نیست.

آلبرتا همچنین در ژانویه سال 2021، شاخه «ویزای استارت آپ فارغ التحصیلان خارجی» را آغاز می کند. این شاخه، ویژه دانشجویان بین المللی است که از برترین دانشگاه ها و کالج های آمریکا فارغ التحصیل شده اند و قصد دارند کسب وکاری را در جوامع آلبرتا ایجاد، و در این استان زندگی کنند. اطلاعات تکمیلی در خصوص این شاخه در اواخر سال 2020 منتشر می شود.

 

معیارهای مشمولیت در شاخه مهاجرت کارآفرینان فارغ التحصیل بین المللی

دانشجویان بین المللی که از دانشگاه ها و کالج های آلبرتا فارغ التحصیل شده اند، باید معیارهای زیر را جهت مشمولیت در شاخه مهاجرت کارآفرینان فارغ التحصیل بین المللی رعایت کنند.

متقاضیان باید به آلبرتا مهاجرت کرده و کسب وکاری را در این استان ایجاد، یا خریداری کنند (سهم آنها در مالکیت کسب وکار باید حداقل 34 درصد باشد). نوع کسب وکار پیشنهادی نباید در فهرست کسب وکارهای غیر قابل قابول در آلبرتا باشد.

متقاضیان باید حداقل شش ماه تجربه کاری تمام وقت داشته باشند که مطابق وب سایت AINP، می تواند ترکیبی از مدیریت و مالکیت کسب وکار به صورت فعال باشد. داشتن حداقل شش ماه تجربه در پرورش کسب وکار، شتاب کسب وکار، یا دوره های برنامه کارآفرینی نیز قابل قبول است.

متقاضیان همچنین می بایست حداقل دو سال آموزش تمام وقت را در آلبرتا گذرانده، و مدرک دانشگاهی یا دیپلم را از مؤسسات آموزش عالی برگزیده در آلبرتا دریافت کرده باشند. متقاضیان هنگام ارسال EOI خود، باید اجازه کار پس از فارغ التحصیلی با حداقل دو سال مهلت اعتبار داشته باشند.

متقاضیان واجد شرایط همچنین باید حداقل هفت نمره در ارزیابی زبان کانادا (CLB) در تمامی مهارت های زبانی زبان انگلیسی یا فرانسوی کسب کرده باشند.

تعدادی عوامل وجود دارد که شانس متقاضیان را برای دریافت درخواست افزایش می دهد.

کسب وکار معرفی شده باید مزایای اقتصادی را برای آلبرتا به همراه داشته باشد. این مزایا می تواند شامل اشتغال زایی، سرمایه گذاری، مالکیت علمی توسعه یافته و سایر موارد مشابه باشد.

داشتن 21 تا 49 سال سن، یک مزیت محسوب می شود.

اگر فرد متقاضی یا همسر یا شریک زندگی آنها (بر اساس قانون عرف) بستگان درجه یکی دارند که به صورت تمام وقت در آلبرتا زندگی می کنند، شانس آنها برای دریافت درخواست افزایش می یابد.

همسر یا شریک زندگی در صورت داشتن حداقل یک سال سابقه کار تمام وقت در آلبرتا، یا حداقل دو سال تحصیل تمام وقت در مؤسسات آموزش عالی آلبرتا، می توانند در درخواست فرد متقاضی مشارکت داشته باشند. اگر آنها تجربه کار یا تحصیل در آلبرتا ندارند، کسب حداقل نمره پنج در CLB در تمام مهارت های زبانی زبان انگلیسی یا فرانسوی می تواند به موفقیت درخواست آنها کمک کند.

 

منبع خبر: alberta.ca, October 2020

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar