مشاغل مرتبط به نفت و گاز در استان آلبرتا
11 دسامبر 2009 - 0:23
بازدید 406
11

  این مطلب مک پیتل حاوی برخی نکات کلیدی در ارتباط با مشاغل نفت و گاز در استان ثروتمند البرتا است که شاید برای علاقه‌مندان به این حوزه مفید باشد.  درحالی‌که در همه جای دنیا معضل از دست دادن شغل و بیکاری به شکل نگران‌کننده‌ای خودنمایی می‌کند، استان آلبرتا در کانادا از این نظر وضع […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

این مطلب مک پیتل حاوی برخی نکات کلیدی در ارتباط با مشاغل نفت و گاز در استان ثروتمند البرتا است که شاید برای علاقه‌مندان به این حوزه مفید باشد. 

درحالی‌که در همه جای دنیا معضل از دست دادن شغل و بیکاری به شکل نگران‌کننده‌ای خودنمایی می‌کند، استان آلبرتا در کانادا از این نظر وضع کاملا متفاوتی دارد. آلبرتا برای آن عده که به کار در صنایع نفت و گاز علاقه‌مندند، فرصت‌های شغلی فراوانی دارد. در واقع در این استان کمبود نیروی کار یک مسئله است و بسیاری از کمپانی‌ها به نیروهایی که تخصص مرتبط دارند التماس می‌کنند که برای کار به این استان بیایند. البته قبل از این که کسی بار و بنه‌اش را ببندد و عزم سفر به آلبرتای کانادا کند باید چند چیز را درباره کار در حوزه گاز و نفت در این استان بداند.  این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید. 

 

با وجود این که یک سوم درآمد ناخالص استان و ۲۰ شغل از مجموعه مشاغل استان به حوزه نفت و گاز مربوط می‌شود، چندان معقول به نظر نمی‌رسد که وارد یک شرکت نفتی بشوید و انتظار داشته باشید که آنها با دیدن شما و تخصصتان آب از لب و لوچه‌اشان راه بیفتد. بدون داشتن اطلاعات دست اول، خیلی سخت است که کسی بداند برای کار در حوزه نفت و گاز در آلبرتا چه مهارت‌هایی باید داشته باشد. اغلب مشاغلی که در آنها کمبود نیروی کار به چشم می‌خورد، از نظر بدنی، فکری و کار با ماشین‌آلات بسیار طاقت‌فرسا هستند. اگر کسی دارای مهارت کافی باشد و به این نوع از کارها هم عادت داشته باشد، کار در اینجا برایش بسیار آسان می‌شود اما یک چیز را باید دانست و آن هم این‌که خیلی از این کارها از نوعی نیستند که دل مخاطب برایشان ضعف کند چون بسیاری از این مشاغل موقت هستند و اغلب فرصت‌های شغلی پیشنهادی هم از نظر مکانی در مناطق دورافتاده و پرت واقع شده‌اند.   این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

در آلبرتا و در صنعت نفت و گاز مهارت‌های زیادی هست که با تقاضای بسیار بالا روبه‌رو هستند. کسانی که پیش‌زمینه کار در ساختمان‌سازی دارند قطعا با مشکل زیادی برای یافتن کار مناسب روبه‌رو نمی‌شوند، چون اینجا همیشه برای کسانی که بدانند با دریل و جرثقیل چطور کار می‌کنند و یا جوشکاری بلد باشند، کار هست. به علاوه برای کسانی که در کار آشپزی و کیترینگ مهارت دارند و می‌توانند به کارگران بخش گاز و نفت سرویس بدهند، نگهبانان و کارمندان بخش‌های اداری هم فرصت‌های زیادی فراهم است. البته با وجود زیاد بودن این فرصت‌ها، چیزی که کارفرمایان به دنبالش هستند کاملا مشخص است و کسی که هیچ تجربه‌ای ندارد باید این موضوع را مدنظر داشته باشد. گرچه همیشه امکان پیدا کردن کار در سطوح کاملا ابتدایی وجود دارد اما طبیعی است که پیدا کردن این نوع از مشاغل با توجه به تقاضای بالا و فضای رقابتی موجود کار ساده‌ای نیست. 

پروژه‌های استخراج نفت شنی oil sand در استان آلبرتا در اختیار چند کمپانی محدود است. برای شروع  در این زمینه و پیش از این که راهی آلبرتا شوید می‌‌توانید ابتدا به وب‌سایت‌های این شرکت‌ها و صفحات معرفی فعالیت‌هایشان مراجعه کنید. این کار شما را تا حدی با مشاغل موجود در آن بازار کار و موارد مورد نیاز این شرکت‌ها آشنا می‌کند.  

کار در حوزه نفت شنی در آلبرتا کار سختی است، نیاز به قدرت بدنی بالا دارد و اغلب لازم است که برای مدت طولانی در فضای باز باشید بنا براین کارگران این حوزه باید از نظر فیزیکی سلامت کافی داشته باشند. از نظر سلامتی عمومی و مواردی مثل فشارخون و وضعیت تنفسی و باقی مسائل هم باید شرایط مطلوبی داشته باشند.  

مشاغل مربوط به نفت و گاز در آلبرتا فراوان است اما یک نکته را هم باید دانست. بیشتر این کارها سخت هستند و در مکان‌های پرت و شرایط سخت آب و هوایی انجام می‌شوند و رفت وآمد در آنها از ضروریات است. کارفرمایان بیشتر در جستجوی کسانی هستند که واقعا در پی کارند و فقط به حقوق گرفتن فکر نمی‌کنند اما با این‌حال کسی که در جستجوی کار تا آنجا می‌رود همیشه شانس برد دارد. در حالی‌که در بیشتر مناطق دنیا فقدان کار به یک مسئله تبدیل شده‌است، جای خوشوقتی است که بدانیم جایی هست که در آن افراد سختکوش شانس زیادی برای یافتن شغل مورد نظرشان دارند. 

اصل مقاله را اینجا بخوانید

 

 این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar