مدیریت زمان : عاملی موثر در موفقیت مهاجران
08 فوریه 2017 - 0:00
بازدید 371
13

یکی از اولین تجربه هایی که مهاجران در کشورهای جدید دارند (و ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد) از دست دادن بسیاری قرارها در روزها و هفته های اول است. اینجا کسی منتظر کسی نمیشود، وقتش را بیهوده تلف نمیکند و حاضر نیست وقتش را براحتی به شما ببخشد. بنابراین بر خلاف ایران […]

ارسال توسط :
پ
پ

یکی از اولین تجربه هایی که مهاجران در کشورهای جدید دارند (و ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد) از دست دادن بسیاری قرارها در روزها و هفته های اول است.

اینجا کسی منتظر کسی نمیشود، وقتش را بیهوده تلف نمیکند و حاضر نیست وقتش را براحتی به شما ببخشد.

بنابراین بر خلاف ایران که وقتی با کسی مثلا ساعت 9 قرار میگذارید طرف مقابل تا 9:15 منتظر شما میماند (و گاهی بیشتر) اما در کانادا و آمریکا اگر تأخیر شما بیش از دو، سه دقیقه باشد ممکن است طرف مقابل شما برنتابد و فرضش این باشد که شما نخواهید آمد و یا بدون هیچ پیش فرضی قرار شما را کنسل کند یا به وقت دیگری موکول کند ، بنابراین در کانادا فرق هست میان ساعت 7 با 7:02 دقیقه.

افرادی که در دانشگاههای کانادا تحصیل کرده باشند بخوبی میدانند که استاد سر ساعت و بدون حتی 30 ثانیه تأخیر کلاسش را شروع میکند و تا لحظه آخر نیز کلاس را ادامه میدهد.

مطابقت با این شرایط جدید برای کار و رندگی و پیشرفت در محیط جدید و کشور جدید یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

اگر بخواهید جامعه روی شما حساب باز کند نمیتوانید آدم بی نظمی باشید و مدیریت زمان بلد نباشید.

این مسئله آنجا اهمیت پیدا میکند که از سویی درگیر کارها و امور اداری روزمره و وقت گیر باشید، از طرفی مدیریت خانواده و مسائل آموزشی فرزندان را بر عهده داشته باشید، و در عین حال بخواهید هم به کار و تحصیل خود رسیدگی کنید و هم زمانی را برای آخر هفته و بودن با خانواده تخصیص بدهید و آن وقت است که به اهمیت مدیریت زمان پی میبرید.

مقالات و سمینارها و کارگاههای آموزشی زیادی برای آموزش مدیریت زمان برگزار میشود.

در این میان توجه به چند توصیه و رعایت کردن چند نکته میتواند کمک کننده باشد تا بعنوان یک مهاجر جدید بتوانید هم در نظر جامعه جدید مقبول و متعهد باشید و هم از میزان تنشها و استرسها بکاهید و جریان زندگی را باب میل خود هدایت کنید.

  • برای شروع از یک کار کوچک و ساده شروع کنید، برای آن ده دقیقه وقت بگذارید و ملزم باشید که روی کارتان تمرکز کنید و در ده دقیقه آن را بانجام برسانید.
  • برای کارهای بزرگتر آنها را به بخشهای کوچکتر تقسیم کنید و در واحدهای زمانی معین به سرانجام برسانید. یک لیست تهیه کنید و ریز تمام اموری که باید انجام دهید را روی کاغذ آورید و بعد از انجام یکی یکی آنها را تیک بزنید. اولویتها را با رنگ قرمز بنویسید. حتما یک سالنامه یا Agenda داشته باشید.
  • یکی از کارهای فوری را که باید انجام دهید زودتر تمام کنید تا احساس موفقیت و رضایت را در خود تقویت کنید و از استرسها بکاهید. کارهای سخت را که به آنها بی علاقه هستید بین کارهای دلخواه خود بگنجانید تا از آنها فرار نکنید.
  • به خودتان جایزه بدهید، آدمها همیشه به تأیید و تشویق نیاز دارند.
  • پیشینه ذهنی خود را از "من باید" بگیرید و به "من دوست دارم" تغییر دهید. این کار احساس خوبی در شما بوجود میاورد. تصور کنید اگر وظایف امروز را انجام ندهید با گذشت زمان چه مشکلاتی خواهید داشت. بنابراین برای جلوگیری از آنها زودتر اقدام خواهید کرد. 
  • برنامه های خود را به دوستان خود بگویید، بنابراین اگر انجامشان ندهید احساس خوبی نخواهید داشت و این یک موتور محرک برای شما خواهد بود. 
  • کارهای خود را با مشارکت دیگران انجام دهید. به خودتان اعتماد داشته باشید و بگویید من میتوانم کارهای عادی و حتی سخت را مدیریت کنم و به سرانجام برسانم. 
  • فکر و خیال نکنید و فقط مرد عمل باشید !
  • در کنار همه امور فوق خوش بین باشید.
  • تا میتوانید از کاغذ و قلم استفاده کنید، حافظه کوتاه مدت خود را فعال نگهدارید. برنامه های بلند مدت داشته باشید و تا میتوانید از زمانهای مرده خود برای شاد بودن و ورزش کردن و تفریح و سرگرمی استفاده کنید.
  • برای بودن با خانواده وقت مشخص داشته باشید و به علایق خود بپردازید. اول کارهایی که به آنها بی علاقه اید را انجام دهید تا بتوانید در وقت مشخص همه کارها را به سرانجام برسانید. 
  • از بودن بیش از حد در فضای مجازی و فیسبوک و ،،، پرهیز کنید و از تلفن و نرم افزارهای مختلف تنها برای امور ضروری استفاده کنید. قدر ثانیه ها را بدانید. 
  • در پایان هر روز کارهای خود را تحلیل کنید و بر نکات مثبت تمرکز کنید.

توجه: این مطلب پیش از این در تاریخ 5 مهر 94 در همین وب سایت منتشر شده است

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar