مدیران اروپایی برای تحصیلات در زمینه بیزینس به کانادا چشم دوخته‌اند
07 دسامبر 2010 - 9:42
بازدید 221
8

این تصویر که کانادا کشوری است باثبات و برای بیزینس‌ها نیز دارای امنیت کافی است، سبب شده تا دانشکده مدیریت دانشگاه دالهوزی از طرف مجله European CEOبه عنوان نوآورترین دانشگاه در زمینه بیزینس انتخاب و به کسب جایزه Global Business Educationنائل شود. بردن این جایزه در واقع خبر خوشی است برای همه دانشگاه‌های کانادایی که […]

ارسال توسط :
پ
پ

این تصویر که کانادا کشوری است باثبات و برای بیزینس‌ها نیز دارای امنیت کافی است، سبب شده تا دانشکده مدیریت دانشگاه دالهوزی از طرف مجله European CEOبه عنوان نوآورترین دانشگاه در زمینه بیزینس انتخاب و به کسب جایزه Global Business Educationنائل شود. بردن این جایزه در واقع خبر خوشی است برای همه دانشگاه‌های کانادایی که در زمینه بیزینس فعالیت می‌کنند زیرا با این خبر آنها نیز می‌توانند انتظار این را داشته باشند که پس از این مدیران میانی بیشتری از اروپا برای ادامه تحصیل به کانادا آمده و در دانشگاه‌های آن ثبت‌نام نمایند.

خانم پگی کنینگهم، رئیس دانشکده بیزینس دانشگاه دالهوزی در شهر هلیفکس استان نووااسکوشیا در این‌باره می‌گوید: «این‌که مجله اروپایی European CEOدانشکده بیزینس دانشگاه دالهوزی را به عنوان نوآورترین دانشگاه کانادا در زمینه بیزینس انتخاب کرده نشان می‌دهد که ما چقدر در زمینه ایجاد مدل‌های جدید در تدریس دروس بیزینس موفق بوده‌ایم و  نیز توان این را داریم که نسل تازه‌ای از مدیران را تربیت کنیم که با ارزش‌های مدیریتی به خوبی آشنا هستند.»

او می‌افزاید: «از آنجا که عملکرد دانشگاه‌های کانادایی و بویژه دانشگاه‌هایی که در زمینه دروس مالی فعالیت می‌کنند و نیز موسسات مالی در این کشور به گونه‌ای بوده که نشان‌دهنده ثبات اقتصادی در آن و یا به عبارت دیگر بالاترین ثبات اقتصادی در دنیا بوده، بسیار ضروری است که برای تداوم این وضعیت مدل‌های جدیدی در آموزش و اجرا به کار گرفته شوند. دانشکده ما با بخش‌های خصوصی و دولتی در ارتباط است. استادان و دانشجویان آن نیز در تعاملی خلاقانه با این مجموعه‌ها تلاش می‌کنند تا راه‌های نوآورانه‌‌تری را برای آموزش مدیریت ابداع کنند و به نظر می‌رسد تلاش‌های آنها هم تقریبا به نتیجه رسیده است. وقتی ما چنین بازخوردی را از طرف جامعه بیزینسی اروپا  مشاهده می‌کنیم، انگیزه‌هایمان برای ادامه مسیری که در پیش گرفته‌ایم بیشتر می‌شود.»

آنتونی مایکل، مدیر اروپایی بخشی که اهدای جایزه مذکور را بر عهده دارد، در این‌باره می‌گوید: «۳۵ دانشکده بیزینسی در کانادا به نسبت همتایان امریکایی خود، که بیش از صدها دانشکده را شامل می‌شدند، رای بسیار بیشتری را کسب کردند. انتظار ما این بود که دانشگاه‌های امریکایی در زمینه بیزینس چهار تا  پنج برابر بیشتر از دانشکده‌های کانادایی رای‌ بیاورند اما در واقعیت این‌طور نشد و تعداد رای‌های آنها فقط دو برابر بیشتر بود. این رای‌گیری بیشتر از طریق ایمیل و توسط اعضایی انجام شد که در وب‌سایت مجله مذکور عضو شده بودند. از ۵۰ هزار عضو سایت، ۶ هزار نفر به این نظرسنجی پاسخ دادند که این میزان تا امروز در این مجله یکی از بیشترین میزان‌های مشارکت افراد در این‌گونه موارد بوده است.     

آقای مایکل از این میزان بالای مشارکت چنین نتیجه‌گیری کرده است که موضوع آموزش در نظر مدیران اروپایی از اهمیت بالایی برخوردار است. او می‌گوید: «رشد سطح جهانی‌شدن سبب شده تا نیاز به مدیرانی که دارای دید بین‌المللی باشند هر روز بیشتر از گذشته شود. در عین حال محدودیت‌های بیشتر در امر مهاجرت نیز باعث شده تا به کار گرفتن نیروهای با استعداد در این زمینه از خارج از اروپا بویژه در حوزه مدیریت‌های میانی نیز سخت‌تر از گذشته شود.»

آقای مایکل در ادامه سخنان خود می‌گوید: «شرکت‌های اروپایی شدیدا به دنبال استخدام نیروهای بااستعداد از خارج از اروپا هستند تا به این ترتیب بتوانند برخی از مشکلاتی را که با آن مواجهند حل کنند. دانشگاه‌های بیزینس کانادایی به دلیل وجهه خوب کانادا از نظر شباهت بیشتر به اروپا و تنوع بیشتر فرهنگی که نسبت به دانشگاه‌های امریکایی دارند و نیز امنیت و ثبات اقتصادی بیشتر این کشور، بیشتر مورد توجه مدیران اروپایی هستند. از سوی دیگر احساسات ضدامریکایی نیز سبب می‌شود تا دانشگاه‌های کانادایی در این زمینه از موقعیت بهتری برخوردار باشند.»

خانم کنینگهم در این‌باره می‌گوید: «این‌که دانشکده ما در میان دانشگاه‌های مهم کانادایی برای دریافت این جایزه انتخاب شده سبب می‌شود تا نسبت به دیدگاه‌ها و تعهدات خود پای‌بندی بیشتری داشته باشیم. ما به این دلیل که از بودجه‌هایی که دانشگاه‌های بزرگ از آن برخوردارند برخوردار نیستیم، باید نوآور باشیم، انعطاف داشته باشیم و در اندیشه‌های خود پیشرو بوده و به آینده نظر داشته باشیم. ارتباط نزدیک ما با بیزینس‌ها ما را قادر کرده تا خیلی سریع نیازهای موجود در بیزینس‌ها را به برنامه‌های آموزشی تبدیل کنیم.»

جایزه Global Business Educationسبب می‌شود تا برنده آن را کلیه مراکز عالی جهانی به رسمیت بشناسند. برای اهدای این جایزه برخلاف بسیاری دیگر از جوایز بیزینسی از این دست، هیئت دست‌اندرکار به دنبال یافتن موسسات کوچک و بزرگی هستند که در نحوه مدیریت شرکت‌ رشد و بهبود چشمگیری ایجاد کرده باشند و موضوع فقط به میزان رشد درآمد و حقوق افراد محدود نمی‌شود. هیئت قضاوت‌کننده در این مورد عبارتند از گروهی از هیئت‌های معتبر جهانی، ژورنالیست‌های قدیمی و مدیرانی باسابقه از شرکت‌های اروپایی. 

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.  

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar