محدودیت‌های سفر کانادا برای بستگان درجه دو و دانشجویان بین‌المللی برداشته شد
03 اکتبر 2020 - 19:32
بازدید 409
10

  کانادا به تازگی فهرست افراد معاف از محدودیت های سفر بین المللی خود را به روزرسانی کرد. بدین ترتیب، بستگان درجه دو شهروندان و ساکنان دائم کانادا، اتباع خارجی که به دلایل بشردوستانه و دلسوزانه وارد کانادا  می شوند و نیز دانشجویان بین المللی، مشمول معافیت محدودیت های سفر کانادا می شوند. «مارکو مندیچینو»، […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

کانادا به تازگی فهرست افراد معاف از محدودیت های سفر بین المللی خود را به روزرسانی کرد. بدین ترتیب، بستگان درجه دو شهروندان و ساکنان دائم کانادا، اتباع خارجی که به دلایل بشردوستانه و دلسوزانه وارد کانادا  می شوند و نیز دانشجویان بین المللی، مشمول معافیت محدودیت های سفر کانادا می شوند.

«مارکو مندیچینو»، وزیر امور مهاجرت کانادا، از این به روزرسانی در روز جمعه خبر داد.

 

افراد جدید معاف شده از محدودیت های سفر بین المللی

  • از تاریخ 8 اکتبر سال 2020، بستگان خاصی از خانواده شهروندان و ساکنان دائم در کانادا می توانند به این کشور سفر کنند. بستگان درجه دو شامل این اشخاص می شود: شخصی که منحصراً و به صورت بلندمدت با آنها رابطه عاشقانه دارند و نیز فرزندان وابسته به او، به علاوه فرزندان بالغ، نوه، خواهر و برادر، و پدربزرگ و مادربزرگ.
    مدت اقامت بستگان درجه دو باید بیشتر از 15 روز باشد و بایستی قرنطینه 14 روزه اجباری را سپری کنند. آنها علاوه بر مجوز کتبی از مقامات مربوطه، باید پاسپورت معتبر و مدارکی در اختیار داشته باشند که در آن، رابطه آنها با شهروند یا ساکن دائم کانادا قید شده باشد.
  • اتباع خارجی می توانند به دلایل بشردوستانه و دلسوزانه و در موقعیت های خاص و مشخص، وارد کانادا شوند مانند خداحافظی از عزیزان، رسیدگی و مراقبت از آنها یا شرکت در مراسم خاکسپاری نزدیکان.
    این اتباع خارجی باید قرنطینه 14 روزه را سپری کنند. البته آنها می توانند در موقعیت های خاص، نظیر شرکت در مراسم خاکسپاری، از قرنطینه خارج شوند.
  • از تاریخ 20 اکتبر، دانشجویان بین المللی که در مؤسسات آموزشی برگزیده (DLI) شرکت می کنند، اجازه دارند وارد کانادا شوند. دولت استانی یا محلی باید این مؤسسات آموزشی را مطابق برنامه آمادگی مقابله با کووید 19 تأیید کرده باشند. این دانشجویان باید به محض ورود به کانادا، قرنطینه 14 روزه را سپری کنند.

سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) از مسافران بین المللی خواسته است تا زمانی که تمام شرایط مطرح شده را رعایت نکرده و کلیه مجوزهای لازم را برای ورود به کانادا مطابق معافیت های جدید نداشته باشند، به هیچ وجه برای سفر به کانادا برنامه ریزی نکنند.

مندیچینو به کسانی که وارد کانادا می شوند، یادآوری کرد که باید برنامه قرنطینه خود را به کارمندان آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) ارائه دهند. آژانس این اختیار را دارد تا از ورود اشخاص با برنامه قرنطینه نامناسب، جلوگیری کند.

 

نیازهای خانواده های کانادایی

مندیچینو در اعلامیه اش اظهار کرد: «محدودیت های سفر برقرار شده جهت حفظ سلامتی و امنیت شهروندان و ساکنان کانادا، باقی خواهند ماند و ما باید در واکنش به همه گیری کرونا به نظم و هوشیاری خود ادامه دهیم.»

به گفته وی: «به روزرسانی های اعلام شده امروز، پاسخ ما بود به نیازهای خانواده های کانادایی که مرزهای بین المللی، آنها را از عزیزان شان دور کرده است. برخی از این خانواده ها اکنون سخت ترین دوران زندگی خود را می گذرانند.»

مندیچینو در پایان اضافه کرده است: «کانادایی ها و کسانی که قصد سفر به کانادا را دارند، برای کمک به جلوگیری شیوع بیماری کرونا باید الزامات قرنطینه و دستورالعمل های بهداشت عمومی را رعایت کنند. برای کسانی که این قوانین را نقض کنند، جریمه های سنگین ولی ضروری در نظر گرفته شده است.»

 

مرزها از ماه مارس بسته شده اند

از ماه مارس و به دنبال شیوع ویروس کرونا، محدودیت های سفر بین المللی کانادا اعمال، و مرز های این کشور به روی ایالات متحده بسته شده است.

تاریخ کنونی رفع این محدودیت ها و باز شدن مرزهای کانادا روی ایالات متحده، به ترتیب 31 و 21 اکتبر است.

علاوه بر اشخاصی که اخیراً از محدودیت های مسافرتی کانادا معاف شده اند، افراد زیر نیز می توانند به کانادا سفر کنند:

  • شهروندان و ساکنان دائمی کانادا.
  • افراد صاحب اجازه کار که به اجبار و به دلایل ضروری به کانادا می آیند.
  • دانشجویان بین المللی که دارای اجازه تحصیل معتبر هستند، یا اجازه تحصیل آنها در تاریخ 18 مارس 2020 تأیید شده است، و به اجبار و به دلایل ضروری به کانادا می آیند.
  • متقاضیان اقامت دائم که درخواست اقامت دائم آنها پیش از اعمال محدودیت های سفر در تاریخ 18 مارس 2020 تأیید شده است، و هنوز به کانادا سفر نکرده اند.

بستگان درجه یک شهروندان و ساکنان دائم کانادا.

منبع خبر: canada.ca, October 2, 2020

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar