مجید جوهری و علی احساسی، دو کاندیدای ایرانی تبار حزب لیبرال در انتخابات فدرال 2019
21 اکتبر 2019 - 19:23
بازدید 522
10

مجید جوهری کاندیدای حزب لیبرال در انتخابات فدرال 2019 در منطقه ریچموند هیل است. مجید جوهری برای دومین بار یکی از نامزد های حزب لیبرال در منطقه ریچموند هیل است. وی متولد سال 1339 در تهران است و پس از پایان دوران دبیرستان، با ویزای دانشجویی به تورنتو آمد. ابتدا برای آموزش زبان انگلیسی به […]

ارسال توسط :
پ
پ
مجید جوهری کاندیدای حزب لیبرال در انتخابات فدرال 2019 در منطقه ریچموند هیل است.

مجید جوهری برای دومین بار یکی از نامزد های حزب لیبرال در منطقه ریچموند هیل است.

وی متولد سال 1339 در تهران است و پس از پایان دوران دبیرستان، با ویزای دانشجویی به تورنتو آمد. ابتدا برای آموزش زبان انگلیسی به کالج جورج براون رفت، سپس برای تحصیل در رشته علوم پایه وارد دانشگاه یورک شد. در ادامه، برای تحصیل در رشته ریاضی و کامپیوتر به دانشگاه تورنتو رفت و در رشته های مهندسی صنایع و ام بی ای به ترتیب در دانشکده های پلی تکنیک رایرسون و یورک مشغول به تحصیل شد.

او توانست انجمنی تشکیل دهد که به دانشجویان ایرانی تازه وارد خدمات اجتماعی برساند. سپس فعالیت های اجتماعی خارج از دانشگاه را آغاز کرد و از اعضای کمیته استقبال از ایرانیان تازه وارد به تورنتو شد.

او سال ها در چند شرکت بزرگ کانادایی فعالیت داشت و پس از آن بیزنس شخصی خود را راه اندازی کرد. وی در زمینه مشاوره اقتصادی با تخصص Business Transformation  فعالیت دارد.

وی امیدوار است با سابقه زندگی در کانادا، یک دوره نمایندگی پارلمان کانادا و تجربه مدیریت پروژه های مهندسی و اقتصادی بتواند دوباره وارد پارلمان بشود.

علی احساسی کاندیدای حزب لیبرال در منطقه ویلودیل است. 

او در سال 1349 در ژنو متولد شد. پدرش یک دیپلمات و کارمند وزارت امور خارجه بود. در سه سالگی به همراه خانواده به نیویورک رفت و در اواخر دوران کودکی با خانواده به ایران بازگشت. دوره راهنمایی را در مدارس ایران سپری کرد و بالاخره در 15 سالگی با خانواده به کانادا رفت. او دوران دبیرستان خود را در تورنتو گذراند و لیسانس خود را از رشته علوم سیاسی در دانشگاه تورنتو دریافت کرد. در ادامه برای تحصیلات تکمیلی در رشته اقتصاد به مدرسه اقتصاد لندن در انگلیس رفت و سپس به کانادا بازگشت تا تحصیلات خود را در دانشگاه حقوقOsgoode Hall Law School ادامه دهد.

علی احساسی در دانشگاه تورنتو به عنوان مدیر دفتر یونیسف دانشگاه و در آزگود به عنوان سر دبیر نشریه حقوق دانشگاه فعالیت کرده است. او در نیویورک دیدبان حقوق بشر نیز بوده است.

احساسی توانست از دانشگاه آزگود با درجه حقوقی فارغ التحصیل شود و پس از آن در دفترهای مختلف حقوقی مشغول به کار شد. او در کار خود بیشتر بر تجارت بین الملل متمرکز بود و همین امر باعث شد به وزارت خارجه کانادا رفته و در بخش انعقاد قراردادهای تجاری با دیگر کشورها مشغول به کار شد.

بسیاری علی احساسی را در کمک رسانی او به زلزله زدگان بم می شناسند ک با تلاش های شایانی توانست مبلغ 140 هزار دلار جمع آوری کند. او سابقه درخشانی در مشاوره دادن به وزارت امور خارجه و دولت انتاریو دارد و امیدوار است بتواند با سابقه خود به عنوان نماینده لیبرال ویلودیل به پارلمان کانادا راه یابد.

او می گوید از آن جایی که از لحاظ فکری میانه رو هستم به حزب لیبرال روی آورده ام به علاوه حزب لیبرال در داشتن برنامه های جدید نو آور هستند.

او فکر می کند حزب لیبرال می تواند ارزش هایی که کانادا طی سال های در قدرت بودن محافظه کاران از آن ها فاصله گرفته است، دوباره به جامعه بازگرداند.

مساله دیگر کم توجهی به پژوهش هاست که نقش کانادا در این سال ها در سطح جهانی کمرنگ شده است که به عقیده او حزب لیبرال می تواند در این زمینه اقداماات موثری انجام دهد.

او امیدوار است با وارد شدن به پارلمان بتواند با در میان گذاشتن مشکلات و دغدغه های جامعه ایرانی با دولت فدرال به حل مشکلات این جامعه کمک کند.

علی احساسی نماینده ویلودیل است منطقه ای که از یکی از بیشترین تنوع جامعه ای و فرهنگی برخوردار است. ساکنین ولودیل از گوشه کنار مختلف دنیا در این منطقه حضور دارند. احتمالا بین 8 تا 10 درصد مردم این شهر ایرانی هستند. جمعیت شهر نیز در حدود 100 هزار نفر است.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar