قسمت سوم – اشتغال به حرفه آرایشگری در انتاریو
15 نوامبر 2016 - 18:35
بازدید 299
11

آنچه در پی می آید قسمت سوم از ترجمه رسمی معرفی رشته آرایشگری و مراحل دریافت گواهی کاری در این رشته در استان انتاریو است. قسمت اول در این صفحه و قسمت دوم در اینجا در دسترس است. آرایشگری یکی از رشته هایی است که در این استان در مجموعه مشاغل فنی و حرفه ای […]

ارسال توسط :
پ
پ

آنچه در پی می آید قسمت سوم از ترجمه رسمی معرفی رشته آرایشگری و مراحل دریافت گواهی کاری در این رشته در استان انتاریو است. قسمت اول در این صفحه و قسمت دوم در اینجا در دسترس است. آرایشگری یکی از رشته هایی است که در این استان در مجموعه مشاغل فنی و حرفه ای رگولیتد (نیازمند به کسب مجوز) محسوب می شود. برای آشنایی با دو گروه مختلف از رشته های رگولیتد یعنی مشاغل تخصصی و مشاغل فنی و حرفه ای، به این مقاله مراجعه نمایید.

مرحله اول : تجربه کاری و آموزش های مورد نیاز

همانطور که قبلا اشاره شد، برای کسب مهارتهای لازم این حرفه جهت کار در استان انتاریو شاید مجبور به گذراندن یک دوره کارآموزی باشید. این دوره برای افراد با سابقه کار قبلی نسبت به افرادی که هیچ سررشته ای از این حرفه ندارند کوتاه تر است. در طی این دوره، فرد با تمرین عملی به تکمیل آموزش های تئوری که قبلا گذرانیده است می پردازد.

برای یافتن جایی جهت کارآموزی، شخص باید مستقیما جهت پیدا کردن اسپانسر به آرایشگاه های مختلف مراجعه نماید که این امر از طریق جستجو در کتاب زرد- راهنمای مشاغل شهر (Yellow Pages)، روزنامه های محلی و یا مراجعه حضوری در سالن های آرایشگری نزدیک محل اقامتتان (که اصطلاحاً Cold Call Visit نامیده می شود) قابل دسترسی است.

برای کارفرمایان داشتن رزومه حرفه ای و اینکه تا چه حد توانایی ابراز قابلیتها و مهارتهای تان را دارید، ازاهمیت ویژه ای برخوردار است. ولی پس ازاستخدام، این کیفیت بالای کار شخص و جلب اعتماد کارفرماست که مهم می باشد بنابراین ممکنست مجبور به بکارگیری مهارتهای تان در پروسه مصاحبه گردید.

پس از پیدا کردن مکانی برای کارآموزی، اقدام بعدی عقد قرارداد آموزش کارآموزی با یکی از ادارات کارآموزی و آموزش محیط کار(Workplace Training Branch Apprenticeship) است که به محض اتمام این دوره "مدرک کارآموزی" (Certificate of Apprenticeship) را دریافت خواهید نمود.

در خصوص یافتن دوره های آرایشگری در مدرسه های خصوصی آرایشگری می توانید از طریق کتاب زرد Yellow Pages در قسمت "مدارس – آرایشگری" (Schools – Hairdressing) و یا از طریق تماس با "انجمن مدارس آرایشگری انتاریو" (Ontario Association of Hairstyling Schools) اقدام نمایید. بعضی از این مدارس برای به روزرسانی مهارت ها، اقدام به برگزاری دوره هایی به مدت ۴۵۰ ساعت و با هزینه ای حدود ۱۵۰۰ دلار نموده که پس از اتمام دوره نیز احتمال اشتغال در یک سالن آرایشگری از طریق همین مدارس وجود خواهد داشت.

مرحله دوم : گواهی صلاحیت

علاوه برارائه مدارک ذکر شده، تکمیل و امضای "گواهی صلاحیت" یا گواهی مهارت (Attestation of Competencies) به منزله ادای سوگند و در واقع مدرکی دال بر اثبات تمامی صلاحیتهای لازم جهت انجام این حرفه نیاز است. بنابراین، اشتغال به این حرفه منوط به داشتن این مدرک بوده و ارائه گواهی تقلبی نیز جرم سنگینی تلقی می شود.

مرحله سوم : درخواست فرم گواهی “C of Q”

پس از احراز شرایط مورد نیاز جهت مدرک آرایشگری نوبت به تکمیل فرم درخواست “C of Q” می رسد.

برای مطالعه متن کامل در وبسایت کاریابی کنپارس، اینجا کلیک کنید.

توجه: این مطلب پیش از این در تاریخ 24 بهمن 90 در همین وب سایت منتشر شده است

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar