قسمت سوم – اسکان در تاون‌هاوس townhouse
29 سپتامبر 2016 - 18:53
بازدید 430
10

در ادامه مطالب مربوط به معرفی انواع خانه های مسکونی در شهر مونترال در این قسمت قصد داریم به توضیح نوع دیگری از خانه  بپردازیم که به آن تان هاوس (Townhouse) گفته می شود. تان هاوس ها خانه های مستقل هم شکلی هستند که به صورت ردیفی و دیوار به دیوار در کنار هم قرار […]

ارسال توسط :
پ
پ

در ادامه مطالب مربوط به معرفی انواع خانه های مسکونی در شهر مونترال در این قسمت قصد داریم به توضیح نوع دیگری از خانه  بپردازیم که به آن تان هاوس (Townhouse) گفته می شود.

تان هاوس ها خانه های مستقل هم شکلی هستند که به صورت ردیفی و دیوار به دیوار در کنار هم قرار می گیرند. تعداد خانه ها در یک ردیف و تعداد ردیف ها در یک مجموعه تاون هاوس بسیار متنوع است و از مجموعه های کوچک با دو ردیف سه یا چهارتایی تا مجموعه های بسیار بزرگ با ده ها ردیف و صدها خانه را دربرمی گیرند.

شکل این نوع خانه ها و تعداد طبقات هر خانه ممکن است متفاوت باشد اما به طور معمول تاون هاوس خانه ای است در دو طبقه و یک زیرزمین یا بیسمنت که آشپزخانه و اتاق پذیرایی در طبقه هم کف قرار گرفته است. اتاق های خواب (معمولا ۳ تا یا بیشتر) و سرویس های بهداشتی در طبقه بالا و اتاق نشیمن و اتاق بازی و هم چنین رختشوی خانه در زیرزمین قرار می گیرد. بعضی از این نوع خانه ها دارای گاراژ یا پارکینگ رو بسته نیز هستند که تنها یک ماشین را در خود جای می دهد. تاون هاوس ها در شهر مونترال معمولا حیاط بزرگی ندارند و در بعضی موارد تنها یک دک (Deck) یا ایوان چوبی فضای بیرونی خانه را تشکیل می دهد. در بعضی موارد نیز خانه ها با حصار چوبی از هم جدا نمی شوند و حیاط یا فضای پشتی خانه ها به هم راه دارد یا در واقع خانه ها در یک فضای سبز بزرگ قرار گرفته که امکان بازی کودکان در این محوطه را فراهم می کند اما از نظر مسائل امنیتی شاید چندان مناسب نباشد. وسعت فضای داخلی تاون هاوس ها نیز مختلف و متنوع است.

مشخصه اصلی تاون هاوس این است که مسئولیت انجام بعضی از امور مربوط به نگهداری این خانه ها به شرکت های خدماتی محول می شود که بعضی از این خدمات عبارتند از:

  •  تمیز کردن برف در زمستان و مراقبت از چمن در تابستان
  • مراقبت از بیرون خانه مانند پله ها، تعوض یا تعمیر سقف خانه و نرده های حیاط
  • جمع آوری زباله و تمیز کردن محوطه

البته در بعضی مجموعه ها موارد دیگری مانند بیمه های اضافی برای حوادث خارج خانه یا آب بها را نیز در این فهرست قرارمی گیرد. در ازای این خدمات ساکنین موظف هستند ماهیانه وجهی را تحت عنوانTown House fee  به این شرکت های خدماتی که نسبت به وسعت مجموعه ها می تواند بزرگ یا کوچک باشند پرداخت کنند. این مبلغ به طور متوسط از ۱۰۰ تا ۴۰۰ دلار در ماه متغیر است.

در شهر مونترال تاون هاوس ها را به عنوان حد فاصل آپارتمان یا کاندو و خانه های مستقل می شناسند. این نوع خانه ها محاسن و معایبی دارند که در زیر به آنها اشاره می شود؛

محاسن:

  • تان هاوس ها معمولا از خانه های مستقل مشابه خود بسیار ارزان تر هستند اما قیمت آنها نسبت به کاندوها خیلی گران تر نیست (و این در مورد اجاره بها نیز صدق می کند) به همین دلیل بسیاری از افرادی که ترجیح می دهند در خانه ای مستقل زندگی کنند اما از طرفی توان و یا تمایلی به انجام امور معمول یک خانه مستقل مانند رسیدگی به فضاهای بیرونی و برف روبی یا باغبانی ندارند تاون هاوس را انتخاب می کنند.
  • تاون هاوس ها برای خانواده های پرتعداد بخصوص آنهایی که فرزندان کوچک تر دارند از کاندو بسیار مناسب تر هستند زیرا چه داخل خانه و چه بیرون آن فضای اختصاصی بیشتری در اختیار خانواده است.
  • در خیلی از مجموعه های تاون هاوس بخصوص مجموعه های بزرگ تر امکانات رفاهی عمومی مانند استخر سرپوشیده یا روباز، سالن اجتماعات و سالن یا زمین های دیگر ورزشی وجود دارد که استفاده از آن برای ساکنین رایگان است.
  • ساکنین این نوع خانه ها نسبت به آپارتمان ها و حتی خانه های دوبلکس از استقلال بیشتری برخوردارند.

معایب:

  • وجهی که به عنوان تاون هاوس فی پرداخت می شود معمولا میزان قابل توجهی است که شاید برای افرادی که شخصا قادر به اداره کردن امور خانه خود هستند از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نباشد. البته این هزینه ها توسط مالک پرداخت می شود و در صورت اجاره کردن این نوع خانه ها مستاجر موظف به پرداخت وجه ماهیانه نیست.
  • با این که مالکیت این خانه ها شخصی است اما به دلیل این که در یک مجموعه قرار گرفته اند در بعضی موارد امکان دخل و تصرف یا ایجاد تغییرات اساسی در ملک وجود ندارد. به عنوان مثال نمی توان اتاقی به خانه اضافه کرد یا از زیرزمین دری مجزا به بیرون باز کرد. حتی تغییرات اساسی در فضاهای داخلی خانه نیز باید با هماهنگی کمپانی مسئول خدمات مجموعه صورت گیرد. حتی نصب ماهواره نیز مقررات خاصی دارد.
  • فضاهای خارجی این نوع خانه ها محدود و مشترک با سایر خانه ها است به همین دلیل ممکن است نتوان از فضاهای بیرون خانه برای پارک ماشین استفاده کرد که موقع خرید یا اجاره این نوع خانه ها باید حتما در این موارد سوال شود.

توضیح: آنچه در اینجا بیان شده، تعریف مشخصات تاون هاوس در مونترال است. این مفهوم در شهرهای دیگر نظیر تورنتو تفاوت هایی دارد.

 

قسمتهای دیگر راهنمای زندگی در مونترال برای مهاجران  در لیست زیر موجود می باشد.

 

 

توجه: این مطلب پیش از این در تاریخ ۹ اسفند ۸۹ در همین وب سایت منتشر شده است  

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar