قانون شهروندی کانادا اصلاح می شود
28 فوریه 2016 - 10:01
بازدید 273
8

لایحه ای از سوی دولت لیبرال برای اصلاح قانون سی ۲۴ به مجلس ارایه شده است. این همان قانونی است که از تخریبهای عمده آقای هارپر به شمار می رفت و با اعتراضات زیادی همراه بود. این اعتراضها تنها از سوی مهاجران و متقاضیان تابعیت به دلیل تغییر شرایط نبود بلکه همه جامعه حقوقی کانادا […]

ارسال توسط :
پ
پ

لایحه ای از سوی دولت لیبرال برای اصلاح قانون سی ۲۴ به مجلس ارایه شده است. این همان قانونی است که از تخریبهای عمده آقای هارپر به شمار می رفت و با اعتراضات زیادی همراه بود. این اعتراضها تنها از سوی مهاجران و متقاضیان تابعیت به دلیل تغییر شرایط نبود بلکه همه جامعه حقوقی کانادا نیز به دلیل مغایرت دست کگم ۱۷ گانه این قانون با منشور حقوق و آزادیهای کانادا با آن مخالفت داشتند.

در تاریخ 25 فوریه 2016 وزیر مهاجرت کانادا،آقای جان مک کالم ، لایحه ای جهت اصلاح قانون سی 24 ارایه کرد که بر اساس این لایحه اصلاحی  انعطاف پذیری بیشتری نسبت متقاضیان شهروندی جهت برآورده کردن شرایط مورد نیازآن  به کار گرفته خواهد شد. همچنین  کمک به مهاجران برای دریافت هر چه سریعتر شهروندی کانادا در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی همچنین اعلام کرد :«دولت خود را نسبت به لغو برخی مفاد قانون سی 24، که بر اساس آنها رفتار های متفاوتی با افراد دارای دو تابعیت صورت می گرفت ، متعهد می داند.همه شهرواندان کانادایی متولد کانادا و متولد کشوری غیر از کانادا مقابل  قانون  برابرند».

بعلاوه ،لایحه اصلاحی قانون سی 24، مفادی از قانون  مذکور که بر اساس آن حق شهروندی از شهروندان کانادایی با دو تابعیت  در صورت انجام کارهای خلاف امنیت ملی سلب می شد، را لغو می کند. به این معنا که هر شهروند کانادایی  که مرتکب عملی خلاف قانون شود، بدون در نظر گرفتن کشور محل تولد ،باید در مقابل سیستم قضایی پاسخگو باشد.

همچنین بر اساس این لایحه زمان حضور موثر در کانادا برای اخذ شهروندی یک سال کاهش می یابد.علاوه براین  زمان حضوردر کانادا برای  افراد با اقامت موقت وافراد تحت حفاظت نیز در زمان اخذ شهروندی محاسبه خواهد شد.

شرط سنی برای ارایه مهارتهای زبان در هنگام اخذ شهروندی که در حال حاضر 14 تا 64 سال است به 18 تا 54 سال تغییر خواهد کرد. بر اساس اظهار آقای مک کالم تغییرات اعمال شده در این لایحه در جهت رفع موانع بر سر راه اخذ شهروندی  و آسان سازی آن می باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar