فرصتی دیگر برای متقاضیان «PNP»
21 سپتامبر 2020 - 22:24
بازدید 424
10

متقاضیان خاص «برنامه انتخاب استانی» (PNP) که شغل خود را به دلیل همه گیری کرونا از دست داده اند تا سال 2021 فرصت دارند کار جدیدی به دست آورند تا نامزدی خود را از دست ندهند.   از هفدهم سپتامبر تا هفدهم نوامبر، حوزه های قضایی استانی و قلمرویی می توانند درخواست های «PNP» متقاضیانی […]

ارسال توسط :
پ
پ

متقاضیان خاص «برنامه انتخاب استانی» (PNP) که شغل خود را به دلیل همه گیری کرونا از دست داده اند تا سال 2021 فرصت دارند کار جدیدی به دست آورند تا نامزدی خود را از دست ندهند.

 

از هفدهم سپتامبر تا هفدهم نوامبر، حوزه های قضایی استانی و قلمرویی می توانند درخواست های «PNP» متقاضیانی که پیشنهاد شغلی خود را در نتیجه همه گیری کرونا از دست داده اند، به حالت تعلیق دربیاورند. درخواست های واجد شرایط باید قبل از هجدهم مارچ 2020 دریافت شده باشند.

 

مبنی بر اینکه هنوز از نامزدی متقاضی پشتیبانی می شود، کانادا این درخواست ها را تا هفدهم مارچ 2021 یا تا زمانی نگه می دارد که متقاضی پیشنهاد شغلی جدید و تأیید استان یا قلمرو را دریافت کند.

 

ادارات مهاجرتِ استان ها و قلمروها وظیفه دارند به متقاضی اطلاع دهند که اداره «مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا» (IRCC) درخواست «PNP» آنها را به حالت تعلیق درآورده است.

 

پس از آنکه استان ها یا قلمروها درخواست ها را برای «IRCC» فرستادند، مسئولین «IRCC» از طریق ایمیل با متقاضی تماس خواهند گرفت تا دستورالعمل هایی را در مورد نحوه ارسال سایر مدارک ارائه دهند.

 

متقاضیان باید از طریق استانی که از نامزدی آنها حمایت می کند، برای تعلیق درخواست خود تقاضا دهند. افرادی که سعی می کنند برای تقاضای تعلیق درخواست خود با «IRCC» تماس بگیرند به استان یا قلمرویی که از آن نامزدی گرفته اند، هدایت خواهند شد.

 

برنامه های انتخاب استانی «PNP»

تقریباً هر استان کانادا دارای «PNP» است که مسیر اقامت دائم را فراهم می کند. در وبسایت اداره مهاجرت نوشته شده است: «PNP» در درجه اول مخصوص افرادی است که:

  • دارای تخصص، تحصیلات و سابقه کاری برای کمک به اقتصاد یک استان یا قلمرو خاص هستند.
  • می خواهند در آن استان زندگی کنند.
  • مایل به دریافت اقامت دائم کانادا هستند.

 

هر استان و قلمرو، جریان «PNP» خاص خود را دارد. این برنامه های مهاجرتی منحصربه فرد، فارغ التحصیلان، تاجران، نیروی متخصص در مشاغل خاص یا نیروی کار نیمه ماهر و غیره را هدف قرار داده است.

 

برای درخواست اقامت دائم کانادا تحت «PNP» دو روش وجود دارد:

  • روند مبتنی بر کاغذ، شامل ارسال درخواست و مدارک موردنیاز.
  • درخواست از طریق «سیستم اکسپرس انتری».

نوع درخواست، به جریان«PNP» بستگی دارد که تحت آن ارائه می شود.

اقدام جدید به استان ها امکان می دهد مهاجرانی را نگه دارند که برای اقامت دائم معرفی کرده اند. در شرایط عادی، گیرندگان «PNP» باید پیشنهاد شغلی خود را در تمام مراحل درخواست حفظ می کردند. این کار، یکی دیگر از اقدامات موقت «IRCC» برای کاهش اثرات همه گیری کرونا بر مهاجرت کانادا است.

در ماه مارچ حدود یک میلیون نفر در کانادا شغل خود را از دست دادند. آخرین گزارش «اداره آمار کانادا» حاکی از آن است که کانادا شاهد بهبود اقتصادی است، اما بازار کار هنوز با شرایط قبل از همه گیری فاصله دارد. تعداد مهاجران در ماه جولای نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 30 درصد کاهش داشته است. اقدام جدید نشان می دهد که کانادا با وجود چالش های به وجود آمده، همچنان به پذیرش مهاجران ادامه می دهد.

 

منبع خبر: CIC News, September 17, 2020

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar