فرصتی دوباره جهت سابقه کار کانادایی برای دانشجویان بین‌الملل
09 ژانویه 2021 - 17:40
بازدید 456
10

کانادا به دانشجویان بین الملل متاثر از همه گیری کرونا فرصتی دیگر برای به دست آوردن سابقه کاری لازم برای اقامت دائم می دهد. در روز 8 ژانویه 2021، سیاست جدیدی توسط دولت کانادا معرفی شد که به دانشجویان بین الملل دارای «اجازه کار پس از فارغ التحصیلی» (PGWP) منقضی شده اجازه می دهد تا […]

ارسال توسط :
پ
پ

کانادا به دانشجویان بین الملل متاثر از همه گیری کرونا فرصتی دیگر برای به دست آوردن سابقه کاری لازم برای اقامت دائم می دهد.

در روز 8 ژانویه 2021، سیاست جدیدی توسط دولت کانادا معرفی شد که به دانشجویان بین الملل دارای «اجازه کار پس از فارغ التحصیلی» (PGWP) منقضی شده اجازه می دهد تا دوباره درخواست «اجازه کار باز» دهند.

هدف از این سیاست، ارائه فرصت بیشتر به دارندگان «PGWP» برای به دست آوردن سابقه کاری موردنیاز برای درخواست مهاجرت کانادایی است. دولت کانادا این سیاست را برای کمک به دارندگان «PGWP» که به دلیل همه گیری کرونا شغل خود را از دست داده اند، یا ساعات کار خود را کاهش داده اند، ارائه کرده است. تحقیقات دولت کانادا نشان می دهد که دانشجویان بین الملل به دلیل تحصیلات و سابقه کار کانادایی خود، می توانند به سرعت در بازار کار کانادا ادغام شوند.

«اجازه کار باز» (open work permit) جدید به مدت 18 ماه معتبر است، و دانشجویان بین الملل را قادر می سازد تا در کانادا بمانند و به جست و جوی کار ادامه دهند. بر خلاف «مجوز کار موقت» (که نیروی کار خارجی را فقط به یک کارفرما در کانادا متصل می کند)، «اجازه کار باز» به اتباع خارجی اجازه می دهد تا برای هر کارفرمایی که مد نظر دارند، کار کنند.

برای درخواست «مجوز کار باز» تحت سیاست جدید، متقاضیان باید:

 

  • دارای «PGWP» باشند که در تاریخ 30 ژانویه 2020 یا بعد از آن منقضی شده است (یا «PGWP» که تا 4 ماه یا کمتر پس از تاریخ درخواست آنها منقضی می شود)
  • در کانادا حضور داشته باشند
  • دارای وضعیت اقامت موقت معتبر باشند (یا در حال تمدید وضعیت خود باشند).

 

پردازش درخواست ها از روز 27 ژانویه تا 27 ژوئیه 2021 انجام خواهد شد.

«اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا» (IRCC) تخمین زده است که 52000 فارغ التحصیل دارای «PGWP» منقضی شده می توانند از این سیاست عمومی بهره مند شوند.

طبق آمار «IRCC» ، حدود نیمی از 61000 دارنده «PGWP» که تاریخ کار آنها بین ماه ژانویه و دسامبر سال 2020 منقضی شده است، هم اکنون مقیم دائم کانادا هستند، یا درخواست اقامت دائم داده اند.

دانشجویان بین المللی که در حال تکمیل تحصیلات متوسطه خود در کانادا هستند، می توانند برای دریافت «PGWP» اقدام کنند، که به آنها امکان می دهد حداکثر پس از سه سال تحصیل، سابقه کار در کانادا را به دست آورند.

دولت کانادا «PGWP» را به عنوان بخشی از تلاش های خود برای جذب دانشجویان بین الملل، و حفظ آنها به عنوان نیروی کار متخصص ارائه می دهد. دارندگان «PGWP» می توانند از سال های تحصیل در کانادا و سابقه کاری خود برای درخواست مهاجرت استفاده کنند.

اقدامات اداره مهاجرت کانادا جهت حمایت از دانشجویان بین المللی

بر اساس نظرسنجی که نشان می دهد حدود 60 درصد افراد قصد اقامت دائم کانادا را دارند، «PGWP» در بین دانشجویان بین الملل، طرفداران بسیاری دارد. این افراد اغلب نیاز به کسب سابقه کار حرفه ای کانادا دارند تا واجد شرایط یک از برنامه های «مهاجرت نیروی کار متخصص» باشند. «PGWP» آنها را قادر می سازد تا چنین سابقه ای را به دست آورند، و سپس درخواست «مهاجرت نیروی کار متخصص» را از طریق «اکسپرس انتری»، «برنامه تجربه کبکی» (PEQ)، «برنامه انتخاب استانی» (PNP)، و بسیاری از زیرشاخه های دیگر که به متقاضیان سابقه کار کانادایی را می دهند، ارسال کنند.

به گفته کانادا، در پی همه گیری کرونا و ضعیف شدن بازار کار، دانشجویان فارغ   التحصیل در سال های 2019 و 2020 در معرض آسیب قرار گرفته اند. تعداد قابل توجهی از فارغ التحصیلان بین الملل اخراج شده اند. در نتیجه، کسب سابقه کار کانادایی مورد نیاز «PGWP» برای آنها دشوار شده است.

به گفته «IRCC» این سیاست جدید به بیشتر فارغ التحصیلان کمک می کند تا نیازهای مبرم را در زمینه هایی مانند مراقبت های بهداشتی، فناوری، و موارد دیگر تأمین کنند. با ورود به موج دوم کرونا و ترسیم مسیر بهبود کشور، جذب مهاجران متخصص، بخشی اصلی برنامه کانادا به حساب می آید.

دانشجویان بین الملل طی تحصیل در کانادا، به اقتصاد محلی کمک کرده و مجموعه بزرگی از افراد با تحصیلات عالی را تشکیل می دهند، که می توانند اقامت دائم داشته باشند و به نیروی کار کمک کنند.

طبق آمار کانادا، تقریباً یک سوم دانشجویان بین المللی که مدرک لیسانس کانادا را دریافت می کنند، و تقریبا نیمی از دانشجویان بین المللی که با مدرک کارشناسی ارشد فارغ التحصیل می شوند، طی 10 سال پس از دریافت اولین «اجازه تحصیل»، مقیم دائم کانادا شده اند.

 

منبع خبر: canada.ca, January 2021

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar