فرستادن مدرک آیلتس هنگام ارسال درخواست اولیه به CIO الزامی نیست
14 آوریل 2010 - 18:51
بازدید 384
9

این مطلب حدود دو هفته پیش زیر عنوان "رفع یک ابهام در خصوص ارسال نمره زبان هنگام ارسال درخواست مهاجرت نیروی متخصص فدرال" منتشر شد. با توجه به اینکه ظاهرا به این برداشت اشتباه از سوی بعضی همکاران در برنامه های ماهواره ای دامن زده شده ناچار شدم با انتشار مجدد مطلب با تیتری واضح […]

ارسال توسط :
پ
پ

این مطلب حدود دو هفته پیش زیر عنوان "رفع یک ابهام در خصوص ارسال نمره زبان هنگام ارسال درخواست مهاجرت نیروی متخصص فدرال" منتشر شد. با توجه به اینکه ظاهرا به این برداشت اشتباه از سوی بعضی همکاران در برنامه های ماهواره ای دامن زده شده ناچار شدم با انتشار مجدد مطلب با تیتری واضح تر اقدام کنم.

 علی مختاری

 

آقای کنی وزیر مهاجرت در اطلاعیه ای که در تاریخ دهم مارس سال جاری منتشر شده است اشاره ای داشته است به موضوع الزام متقاضیان به ارائه مدرک زبان هنگام درخواست ویزای مهاجرت به عنوان نیروی متخصص. این موضوع به گونه ای بیان شده است که برداشت بسیاری از دوستان در ایران و نیز همکارانی در کانادا این بوده است که بر خلاف گذشته که هنگام ارسال درخواست اولیه تنها کپی صفحه اول پاسپورت لازم است از این پس باید حتما نمره زبان هم ضمیمه شود. شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

 

این برداشت اشتباه است و منظور آقای کنی این نبوده است به دلایل زیر:  شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

۱- در ادامه اطلاعیه وزیر می بینید که تاکید بر ارائه نمره زبان در مقابل آلترناتیو آن یعنی نوشتن متنی به زبان انگلیسی و یا فرانسه و اثبات دانش زبان از آن طریق است. اداره مهاجرت همیشه توصیه کرده است که تنها کسانی که زبان مادریشان انگلیسی و یا فرانسه است از این امکان استفاده کنند. ظاهرا دیگرانی نیز که مدعی دانش بالای زبان بوده اند  به جای اینکه زحمت امتحان را برخود هموار کنند از این امکان استفاده کرده اند و قضاوت در مورد آنها محل بحث بوده است. اگر دقت کنید گفته است اکنون هم می توانند اما فقط یکبار و این خود نشان می دهند که احتمالا عدم توافق بین افسر و متقاضی موجب طولانی شدن مرحله رسیدگی می شده است.  شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

 

۲- بر اساس قاعده ای که از ابتدا تنظیم شده است اداره مهاجرت در سیدنی  تنها وظیفه بررسی شرایط از جهت انطباق با قانون (سی ۵۰) را دارد و به هیچوجه وظیفه ندارد که در مورد امتیازات و یا دیگر فاکتورهای متقاضی اعلام نظر کند از این جهت ارسال مدرک زبان برای این مرکز منطقی نیست و روشن است که منظور وی از ارسال مدرک زبان هنگام ارسال تقاضا همان مرحله دوم یعنی ارسال مدارک و فرم تقاضا برای مرجع رسیدگی مانند سفارت کانادا در دمشق و مالزی و … بوده است.  شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

۳- از همه مهمتر اینکه هر گونه تغییر باید در دستورالعملها و کتابچه های راهنما منعکس شود که چنین تغییری رخ نداده است.  شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

 

بنابراین رویه همان است که بود و تغییری نیست و بعد از ۱۰ آوریل نیز همچنان افراد تقاضای خود را باید بدون ارسال هر گونه مدرک برای سیدنی بفرستند ودر مرحله بعد، فرستادن همه مدارک از جمله نمره زبان برای مرجع رسیدگی ضروری است.  شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

 به روز رسانی مطلب در تاریخ ۵ تیرماه ۸۹: بر اساس تغییرات اعلام شده در این تاریخ از این پس ارسال مدرک زبان به همراه درخواست اولیه الزامی است

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar