طرح دعوا علیه وزیر مهاجرت کبک در پی تغییر مقررات برنامه نیروی متخصص
20 آوریل 2017 - 3:37
بازدید 575
28

همانگونه که خوانندگان این وب سایت در جریان هستند اداره مهاجرت کبک در روزهای پایانی اسفند سال گذشته تغییراتی را در جدول امتیازات برنامه نیروی متخصص این استان اعلام کرد. این تغییرات را اینجا بخوانید . تغییرات به گونه ای است که امکان دریافت امتیاز با کم شدن امتیاز رشته ها کاهش یافته و از سوی […]

ارسال توسط :
پ
پ

همانگونه که خوانندگان این وب سایت در جریان هستند اداره مهاجرت کبک در روزهای پایانی اسفند سال گذشته تغییراتی را در جدول امتیازات برنامه نیروی متخصص این استان اعلام کرد. این تغییرات را اینجا بخوانید .

تغییرات به گونه ای است که امکان دریافت امتیاز با کم شدن امتیاز رشته ها کاهش یافته و از سوی دیگر نمره مورد نیاز برای قبولی افزایش یافته است. البته این حق یک دولت است که مقررات خود را تغییر دهد به شرط اینکه به افرادی که بعد از تصویب ان اقدام می کنند اعمال شود. این تغییرات اما بنا به تصمیم وزیر مهاجرت به همه افرادی که ای بسا سالها قبل پرونده خود را ارسال کرده اند و پرونده آنها بررسی اولیه نشده است اعمال می شود. گذشته از اینکه تعریفی از بررسی اولیه ارایه نشده است تجربه و تحقیقات ما نشان می دهد که حتی پرونده هایی که سالهاست منتظر رسیدگی هستند و در مورد آنها درخواست به روز رسانی مدارک هم شده است هنوز بررسی اولیه نشده اند و مقررات جدید تعداد قابل توجهی از پرونده هایی که ثبت آنها حتی به سال ۲۰۱۲ و در مواردی پیش از آن بر می گردد نیز شامل می شود.

از آنجا که اعمال این مقررات در مورد حجم گسترده ای از پرونده ها با وجود اینکه متقاضی در زمان اقدام و بر اساس قانون زمان اقدام واجد شرایط قبولی بوده است، موجب رد آنها خواهد شد تصویب و اعمال این مقررات اساسا غیر عادلانه و قابل چالش در دادگاه عالی کبک است. 

از سوی دیگر متقاضیان در زمان ثبت پرونده خود با توجه به اینکه بر اساس مقررات موجود امید قبولی داشته اند هزینه بررسی پرونده را داده اند. رویه کبک در گذشته نشان داده است که در موارد رد پرونده به دلیل کمبود امتیاز ناشی از تغییر قوانین با پس دادن هزینه رسیدگی به پرونده همراه نیست. به این ترتیب رفتار اداره مهاجرت کبک در رابطه با اعمال قوانین جدید به پرونده های قدیمی و رد آنها از این جهت نیز قابل چالش است.

از آنجا که این رویه را کاملا غیر عادلانه و غیر قابل قبول می دانیم بر آن شدیم که اقدام عملی در احقاق حقوق موکلین کنپارس داشته باشیم. بررسیها و اقدامات عملی ما منجر به عقد قراردادی با مجموعه حقوقی Rochefort & Associates در مونترآل شد و به این ترتیب دعوایی از سوی موکلین ما علیه وزیر مهاجرت به مدیریت خانم اینگرید مازولا وکیل با سابقه کبک در این زمینه طرح خواهد شد.

غیر موکلین کنپارس نیز می توانند در این دعوا مشارکت داشته باشند. اگر شما هم در زمان اقدام واجد شرایط بوده اید ولی در اثر تغییرات اخیر در قوانین کبک شانس قبولی خود را از دست می دهید می توانید در این دعوا ما را همراهی کنید.

برای اعلام همراهی کافی است حداکثر تا ۱۵ خرداد ماه سال جاری به نشانی  [email protected] ایمیل بزنید. لطفا ایمیل های خود را با عنوان «Unfair Quebec Regulations» ارسال کنید. در پاسخ لیست مدارک مورد نیاز، وکالت نامه ای که باید امضا کنید و نیز روش پرداخت هزینه این اقدام حداکثر ظرف مدت یک هفته برای شما ارسال خواهد شد. 

هزینه همراهی در این پرونده ۱۰۰۰ دلار کاناداست که مستقیما به حساب مجموعه حقوقی مزبور واریز می کنید. هزینه اقدام برای موکلین کنپارس از سوی این شرکت پرداخت می شود بنابراین موکلین کنپارس از پرداخت هر گونه وجهی در این زمینه معافند. 

تقاضا داریم از هرگونه تماس و مراجعه به دفاتر ما در این خصوص خودداری کنید چرا که دفاتر ما در ایران در این زمینه پاسخگو نیستند.

موکلین کنپارس نیاز به مراجعه و یا ارسال ایمیل ندارند و به ترتیب و به نوبت برای امضای مدارک مورد نیاز با تعیین وقت قبلی به دفتر تهران و یا اصفهان دعوت می شوند.

برای اینکه ببینید شانس برنده شدن ما در این شکایت علیه وزیر چقدر است، مقاله «سابقه شکایت موفق از وزیر مهاجرت کبک در ارتباط با عطف بماسبق کردن مقررات جدید» را مطالعه کنید. 

از همکاری شما سپاسگزاریم 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar