صدور سراسیمه مجوزهای سرمایه گذاری ایرانیان قبل از تحویل دولت به لیبرالها
23 اکتبر 2015 - 3:05
بازدید 239
5

آنها که از دور دستی بر آتش دارند می دانند که مقررات مهاجرت و سیاستهای مهاجرتی محافظه کاران از سال ۲۰۰۸ تاکنون تا چه میزان در فراز و نشیب بوده است. این تغییرات البته معمولا منفی و در جهت سخت تر کردن روند مهاجرت و البته زیر نامهای زیبا و مثبت انجام شده است. وزیر […]

ارسال توسط :
پ
پ

آنها که از دور دستی بر آتش دارند می دانند که مقررات مهاجرت و سیاستهای مهاجرتی محافظه کاران از سال ۲۰۰۸ تاکنون تا چه میزان در فراز و نشیب بوده است. این تغییرات البته معمولا منفی و در جهت سخت تر کردن روند مهاجرت و البته زیر نامهای زیبا و مثبت انجام شده است. وزیر کلیدی هارپر آقای جیسون کنی مغز متفکر به هم ریختن سازمان مهاجرت و ناکارآمد کردن آن بوده است. 

در مورد ایرانیان دولت هارپر شرایط سخت تری را ایجاد کرده بود. به بهانه های سیاسی ولی در حقیقت بنا به دشمنی ذاتی با ایران و ایرانیان و نزدیکی ویژه با دشمنان ایران به خصوص عربستان سعودی تا توانستند برای ایرانیان کارشکنی کردند.

از جمله مواردی که در سالهای اخیر بیشترین آزار را به مهاجرین ایرانی به خصوص سرمایه گذاران متقاضی مهاجرت رساند تاخیر غیر قابل باور در صدور مجوز برای انتقال سرمایه مهاجران از سوی وزارت امور خارجه بوده است. این وزارت خانه از سال ۲۰۱۲ تا پایان سال ۲۰۱۴ تقریبا هیچ مجوزی برای این موضوع با وجود هزاران درخواست صادر نکرد. در پی فشاری که در روزهای پایانی سال ۲۰۱۴ از سوی برخی مجموعه های مهاجرتی و در قالب تهدید به تعقیب قضایی موضوع انجام شد به ناگهان در تاریخ ۲ ژانویه ۲۰۱۵ تعدادی مجوز صادر شد. از آن تاریخ تاکنون باز موضوع به محاق رفت و پیگیریهای متعدد هرگز به نتیجه نرسید. برخی موکلین ما از سال ۲۰۱۳ چشم انتظار صدور مجوز بوده اند.

پس از اعلام نتایج انتخابات از صبح دوشنبه صدور مجوزها شروع شده است. و هر روز در این هفته تعدای از آنها را دریافت کرده ایم و به نظر می رسد تا قبل از تحویل دولت به لیبرالها همه آنها را صادر کنند. به تعبیر دیگر کاری را که دو سال و نیم معطل کرده بودند را یک شبه انجام می دهند.

اتفاق تعجب برانگیز اما قابل فهم است. وزیر امور خارجه محافظه کارآقای نیکلسون می داند که پس از تحویل دفتر کارش به وزیر جدید که به احتمال زیاد آقای مارک گارنو خواهد بود با این سوال مواجه می شود که چرا حضرتش دو سال و نیم به این درخواستها رسیدگی نکرده است. این می تواند یک موج تبلیغاتی منفی جدید علیه محافظه کاران به راه اندازد بنابراین سراسیمه در صدد رفع و رجوع آن بر آمده اند.

این موضوع یک بار دیگر عدم صداقت و به تعبیری دورویی و ظلم محافظه کاران را به ویژه در مورد ایرانیان یادآوری می کند. حزبی که اگر چه به ظاهر با شعارهای اخلاقی و با ادعای مبارزه با فساد به میدان آمد، ولی پرچمدار فساد و اقدامات غیر اخلاقی در همه ابعاد شد. پیش بینی می کنم تا ۵ ساله آینده هر روز شاهد یک کشف جدید از اقدامات آنها باشیم.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar