صدرنشینی محافظه‌کاران با اختلاف زیاد
16 می 2010 - 6:48
بازدید 306
9

            اوضاع سیاسی کانادا مدتی است که به شدت آرام شده و دیگر کسی به راحتی دولت اقلیت محافظه‌کار را به استیضاح یا سایر راه‌کارهای قانونی تهدید نمی‌کند. حتی رسوایی مالی اخیر یکی از چهره‌های شاخص محافظه‌کار که رسانه‌ها را به شدت مشغول کرد برای هارپر چندان مخاطره‌آمیز نبود. دلایل […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

 

 

 

 

 

اوضاع سیاسی کانادا مدتی است که به شدت آرام شده و دیگر کسی به راحتی دولت اقلیت محافظه‌کار را به استیضاح یا سایر راه‌کارهای قانونی تهدید نمی‌کند. حتی رسوایی مالی اخیر یکی از چهره‌های شاخص محافظه‌کار که رسانه‌ها را به شدت مشغول کرد برای هارپر چندان مخاطره‌آمیز نبود. دلایل متعددی چون گذر نسبتاً موفق دولت از بحران اقتصادی را می‌توان برشمرد اما نتایج یک نظرسنجی جدید از میزان محبوبیت رهبران احزاب نشان می‌دهد که چرا مخالفان سکوت را ترجیح داده‌اند.     شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است.
 
 

 

 

 

در نظرسنجی‌‌ای که اخیرا توسط گروه تحقیقی Leger Marketing انجام و در شبکه CBC نیز منتشر شد، استفن هارپر نخست‌وزیر کانادا از حزب محافظه‌کار، با رقیب جدی خود مایکل ایگناتیف، رهبر حزب لیبرال، فاصله‌ای قابل توجه پیدا کرده است.    
 

 

در این نظرسنجی که از طریق اینترنت و در فاصله ۲۷ تا ۲۹ ماه ایپریل انجام شد، هارپر توانست حمایت۳۶ درصد از پاسخ‌‌دهندگان را کسب کند، در حالی‌که لیبرال‌ها فقط حمایت ۲۵ درصد از آنان را داشتند. این دومین نظرسنجی است که این روزها نشان داده محافظه‌کاران در جلب حمایت مردم از رقبای لیبرال خود پیشی گرفته‌اند. در نظرسنجی قبلی هم که به سفارش شبکه CBC و توسط شرکت تحقیقاتی EKOS انجام شده بود، نتایج حاصل محبوبیت  ۳۱.۹ درصدی برای محافظه‌کاران و ۲۶.۶ درصدی برای لیبرال‌ها را نشان می‌داد.    
 

 

 به‌رغم‌ هفته‌های پر از مشکلی که اخیرا محافظه‌کارها پشت سر گذاشته‌اند و نیز با وجود انتقادهایی که به دلیل مسائل پیش‌آمده در مورد یکی از وزرای سابق خود به نام رحیم جعفر و نیز خودداری دولت از ارائه اطلاعات سانسور نشده درباره انتقال محکومان در افغانستان متوجهشان شده بود، باز هم توانستند از نظر محبوبیت، ۱۱ درصد از رقیب اصلی خود یعنی لیبرال‌ها جلوتر باشند.    
 

 

حزب نیودموکرات توانست با ۲۰ درصد محبوبیت، جایگاه سوم را به خود اختصاص دهد و حزب بلاک کبکوا نیز با ۹ درصد و پس از آن حزب سبز با ۸ درصد محبوبیت به ترتیب رده‌های چهارم و پنجم را کسب کردند. در این نظرسنجی برخلاف دیگر نظرسنجی‌های مشابه، نام رهبران احزاب نیز در کنار هر حزب آمده است که به‌زعم این شرکت تحقیقاتی، این کار سبب می‌شود تا انتخاب اتفاقی توسط پاسخ‌دهندگان کمتر صورت بگیرد.    
 

 

رئیس این شرکت تحقیقاتی در توجیه این کار شرکت به هنگام برگزاری نظرسنجی می‌گوید: «وقتی افراد به سوالات مربوط به احزاب پاسخ می‌دهند و توجهی به سیاستمداران ندارند، این شیوه می‌تواند ذهن آنها را منسجم‌تر کند. تاکید روی رهبر هر حزب در واقع بازتابی‌است از باقی سیاست‌مداران آن حزب.»   
 

 

در این نظرسنجی ۳۱ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقد بودند که هارپر بهترین گزینه برای نخست‌وزیری کانادا است، ۲۳ درصد جک لیتون، رهبر حزب NDP یا نیودموکرات‌ها را نخست‌وزیر مناسب‌تری می‌دانستند و گزینه ایگناتیف، رهبر حزب لیبرال، با فاصله نسبتا قابل توجهی تنها نظر مثبت ۱۶ درصد از پاسخ‌دهندگان را به همراه داشت.    
 

 

البته بر اساس نتایج به دست آمده، صرف‌نظر از نمره خوبی که هارپر شخصا در این نظرسنجی کسب نموده، ۵۵ درصد از پاسخ‌دهندگان از عملکرد دولت محافظه‌کار ناراضی بودند و از این میان ۲۵ درصد خود را «بسیار ناراضی» توصیف کرده بودند. وقتی از افراد پرسیده شده بود که آیا کانادا در مسیر درستی پیش می‌رود یا خیر، ۴۲ درصد معتقد بودند که راه فعلی غلط است و ۳۷ درصد مسیر را درست دانسته بودند.    
 

 

در نظرسنجی شرکت تحقیقاتی Leger هزار و ۵۰۵ نفر به طور اتفاقی از میان مجموعه ۳۱۵ هزار نفری پاسخ‌دهندگان کانادایی ثابت آن، شرکت کرده بودند. از آنجایی که نظرسنجی مبنای اینترنتی داشته، هیچ میزان خطایی هم از نظر تعداد افرادی که ممکن است دسترسی به رسانه نداشته باشند، برای آن منظور نشده است.   
 

 

محققان این شرکت می‌گویند برای این‌که تحقیق آنها بتواند نشانگر دقیق افکار مردم کانادا باشد، آنها از آخرین داده‌های اداره آمار کانادا درباره جمعیت، وضعیت تقسیم جنسیتی، سن، زبان و توزیع منطقه‌ای افراد استفاده کرده‌اند.    
 

 

اصل خبر را اینجا ببینید

 

Your browser may not support display of this image.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar