شکایت رسمی انجمن وکلای کبک به دادگاه عالی به دلیل تصمیم غیرمنصفانه حذف 18000 پرونده نیروی متخصص
21 فوریه 2019 - 0:30
بازدید 402
10

به گزارش امروز صبح رادیو کانادا، انجمن وکلای رسمی استان کبک، لایحه جدید وزارت مهاجرت مبنی بر حذف 18000 پرونده متقاضیان برنامه نیروی متخصص را محکوم کرد و این تصمیم را غیرقانونی خواند. انجمن وکلای حقوق مهاجرت استان کبک صبح امروز در دادگاه عالی کبک اعلام کرد: «امتناع از بررسی 18000 پرونده متقاضیان برنامه نیروی […]

ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش امروز صبح رادیو کانادا، انجمن وکلای رسمی استان کبک، لایحه جدید وزارت مهاجرت مبنی بر حذف 18000 پرونده متقاضیان برنامه نیروی متخصص را محکوم کرد و این تصمیم را غیرقانونی خواند.

انجمن وکلای حقوق مهاجرت استان کبک صبح امروز در دادگاه عالی کبک اعلام کرد: «امتناع از بررسی 18000 پرونده متقاضیان برنامه نیروی متخصص کبک، ویرانگر و غیرقانونی است.»

بر اساس اعلام وزیر مهاجرت کبک، وزارت مهاجرت این استان قصد دارد لایحه شماره 9 را به تصویب نمایندگان مجلس برساند، بدین معنا که تعداد 18.139 پرونده متقاضیان نیروی متخصص را که قبل از تاریخ 2 آگوست 2018 ثبت شده اند، بدون بررسی حذف کند.

گیوم کلیش ریوارد، رییس انجمن وکلای حقوق مهاجرت کبک، این تصمیم وزیر مهاجرت را یک آسیب جدی و جبران ناپذیر خواند و گفت: اقدامات پارلمان باید ادامه یابد تا برای مجلس نمایندگان کبک  و کمیته های مجلس یادآوری شود که برای تصویب یک لایحه بایستی مستقل عمل کنند.

بر اساس آمار کابینه وزیر مهاجرت، حدود 3700 نفر از مجموع 55 هزار متقاضی، در حال حاضر ساکن استان کبک هستند و این لایحه ناعادلانه باعث می شود که آنها از مسیر زندگی که چندین سال است در حال ساختن آنها هستند، خارج شوند و به ناچار راه دیگری را پیش گیرند.

وزارت مهاجرت کبک ملزم است پرونده ها را بررسی کند

اکثریت این 18000 پرونده، بین سال های 2016 تا 2018 ارسال شده است و کمتر از یک سوم پرونده ها در بازه زمانی 2005 تا 2015 ارسال شده اند و تنها 83 پرونده قبل از سال 2011 به وزرات مهاجرت کبک ارسال شده است.

انجمن وکلای حقوق مهاجرت کبک از وزرات مهاجرت این استان درخواست کرد که پرونده های متقاضیان در انتظار دریافت اقامت دائم را بررسی کند و در خصوص این لایحه ناعادلانه تجدید نظر نماید.

در سال 2012 نیز دولت محافظه کار استفان هارپر، تصمیمی مشابه این تصمیم گرفت و 200 هزار پرونده مهاجرتی بررسی نشده را حذف کرد که اکنون نیز وزیر مهاجرت کبک با اشاره به این موضوع، لایحه پیشنهادی خود را توجیه کرد. 

منبع خبر 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar