سیستم Express Entry و پیشنهاد شغل صوری
11 ژانویه 2015 - 18:02
بازدید 457
7

با معرفی سیستم جدید دریافت پرونده از سوی اداره مهاجرت کانادا که به نام Express Entry خوانده می شود و تاثیر بسیار مهم دریافت پیشنهاد شغل یا همان Job Offer  در وضعیت پرونده متقاضی و ایجاد امکان انتخاب سریع وی برای شروع مراحل بعد و حضور سریع در کانادا، موج جدیدی از سو استفاده و […]

ارسال توسط :
پ
پ

با معرفی سیستم جدید دریافت پرونده از سوی اداره مهاجرت کانادا که به نام Express Entry خوانده می شود و تاثیر بسیار مهم دریافت پیشنهاد شغل یا همان Job Offer  در وضعیت پرونده متقاضی و ایجاد امکان انتخاب سریع وی برای شروع مراحل بعد و حضور سریع در کانادا، موج جدیدی از سو استفاده و کلاهبرداری در این عرصه آغاز شده است. اینجا و آنجا شنیده می شود که موسسات و افراد به متقاضیان احتمالی مهاجرت وعده پیشنهاد شغل می دهند و هزینه های کلان دریافت می کنند. بر آنم در این مطلب در این خصوص نکاتی را به اطلاع خوانندگان برسانم.

۱- کسانی که در بازار مهاجرت مدعی ارایه پیشنهاد شغل به شما هستند سه دسته اند:

عده ای که از اساس کلاهبردارند یعنی بدون هیچ برنامه و اقدامی تنها در پی پول شما هستند. ماموریت آنها تا آنجاست که شما را قانع کنند پول مورد نظر را پرداخت کنید و از آن به بعد داستان تمام است.

دسته دوم کسانی هستند که با توسل به دوست و آشنا و به قول خودشان روابط ویژه مدعی می شوند که برایتان پیشنهاد شغل دست و پا می کنند که اگر هم اتفاق بیفتد و به وعده خود عمل کنند پیشنهاد شغلی صوری و بدون پشتوانه خواهد بود و به کار شما نخواهد آمد.

دسته سومی هم هستند، صاحبان مشاغل در کانادا که بدون درک درست از سیستم به طمع پول و جه بسا بدون سو نیت و به قصد کمک به دوستان و بستگان خود در ایران پیشنهاد می دهند که برایشان پیشنهاد شغلی صادر کنند. این درخواست گاه از سوی بستگان در ایران هم به صاحبان مشاغل در آن سوی آبها نیز مطرح می شود. این دسته پیشنهاد شغل هم اگر وضع بدتری از دسته دوم نداشته باشد بهتر هم نیست.

۲- پیشنهاد شغل مورد نظر سیستم پیشنهاد شغل معتبر از سوی کارفرمای کانادایی است و صرف ارایه یک نامه در این خصوص کافی نیست و باید برای آن LMIA هم دریافت شود. در پروسه دریافت LMIA نیاز واقعی کارفرما و تناسب کارگر با آن شغل بررسی می شود بنابراین پیشنهادات شغل صوری تا حدود زیادی در این مرحله متوقف می شوند. حتی اگر با ارایه مدارک نادرست و ادعاهای واهی LMIA در یک مورد صوری دریافت شود که شانس بسیار ضعیفی دارد، پس از دریافت دعوتنامه و هنگام بررسی پرونده مهاجرت اولین اولویت افسر اطمینان از صحت صدور پیشنهاد شغل موجود در پرونده است. تشخیص یک پیشنهاد شغل صوری از پیشنهاد شغلی که کارفرمای کانادایی به دنبال نیاز واقعی به نیروی کار و به دلیل توانایی های متقاضی صادر کرده است به هیچوجه کار دشواری نیست. بنابراین به را حتی در این مرحله همه زحمتها و هزینه های شما به باد خواهد رفت و به ارایه مدارک غیرواقعی و یا سعی در فریب دادن سیستم هم متهم خواهید شد که خود محرومیتی ۵ ساله دارد.

۳-  توجه به این نکته ضروری است که نگاه سیستم برای جذب مهاجر تغییر کرده است و سیستم به ادعای خود به دنبال افرادی است که از سویی نیاز بازار کار کانادا را برطرف کنند و از سوی دیگر خود عمر خود را بیهوده به دنبال کارهای غیر تخصصی و نهایتا نا امیدی و بازگشت تلف نکنند. از این رو نگاه به پیشنهاد شغل به عنوان کلیدی ترین بخش اقدام به مهاجرت جدی است. مانند گذشته نیست که ارزش پیشنهاد شغل تنها ده امتیاز اضافه باشد. در سیستم جدید اساسا پیشنهاد شغل دلیل بررسی پرونده شماست بنابراین سیستم روی آن حساس است. طراحان سیستم هم امکان سودجویی و کلاهبرداری افراد را از نظر دور نداشته اند و مطمین باشید مکانیسمهای دقیقی برای تشخیص دوغ از دوشاب طراحی کرده اند. بنابراین شانس دریافت اقامت دایم با یک پیشنهاد شغل صوری حتی اگر همه مراحل را طی کرده باشد اگر صفر نباشد بسیار ضعیف است و با ریسک بسیار بالایی همراه است.

۴- افرادی موفق هستند که نگاه سیستم جدید مهاجرت را جدی بگیرند و خود را به طور واقعی برای دریافت پیشنهاد شغل واقعی از کارفرمای کانادایی آماده کنند. به این معنی که تواناییهای خود را در حد استانداردهای کانادایی بهبود بخشند تا بتوانند در فرایند واقعی دریافت پیشنهاد شغل از کارفرمای کانادایی شرکت کنند. به این ترتیب علاوه بر دریافت ویزای اقامت دایم آینده کاری خود را نیز در بازار کانادا تضمین کرده اند و با خیال راحت تری بار سفر به سرزمین جدید می بندند. 

کنپارس آمادکی دارد با تیم کارشناسان و متخصصان بازار کار کانادا که پیش از این در قالب سمینارهای کنپارس به خوانندگان معرفی شده اند و تخصص و توانایی آنها بر کسی پوشیده نیست شما را در این زمینه یاری کند.

در صورت تمایل به استفاده از خدمات این شرکت فرم ارزیابی را تکمیل کنید و با دفتر ما در تهران تماس بگیرید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar