سیاست‌های مهاجرتی کانادا در میان پنج کشور برتر جهان
26 دسامبر 2020 - 12:21
بازدید 468
12

به لطف پیشرفت در دسترسی به خدمات شهروندی و مراقبت های بهداشتی، کانادا در جایگاه چهارم قرار گرفت. کانادا در نظر سنجی اخیر که مربوط به رتبه بندی عملکرد سیاست 52 کشور است، جایگاه چهارم را کسب کرد.   «شاخص سیاست ادغام مهاجرت» (MIPEX) یک معیار بین المللی جامع برای سیاست های ادغام مهاجران است. […]

ارسال توسط :
پ
پ

به لطف پیشرفت در دسترسی به خدمات شهروندی و مراقبت های بهداشتی، کانادا در جایگاه چهارم قرار گرفت.

کانادا در نظر سنجی اخیر که مربوط به رتبه بندی عملکرد سیاست 52 کشور است، جایگاه چهارم را کسب کرد.

 

«شاخص سیاست ادغام مهاجرت» (MIPEX) یک معیار بین المللی جامع برای سیاست های ادغام مهاجران است. این سیاست ها بر شرایط تازه واردان به هنگام کار یابی، دسترسی به زبان و فرصت های تحصیلی، و همچنین احساس تعلق و مشارکت آنها در جامعه تاثیر مستقیم دارد.

 

به گفته ی خانم «آنا تریاندافیلیدو»، «رئیس تحقیقات تعالی کانادا در زمینه مهاجرت و ادغام» (CERC) در دانشگاه «رایرسون»، امتیازات «MIPEX» امکان سنجش سیاست هایی را به کانادا می دهد که می توانند از ورود تازه واردان به کانادا حمایت کنند. این شاخص به کانادا کمک می کند تا عملکرد خود را در طول زمان مقایسه کرده و مشخص کند که در کدام مورد فرصت پیشرفت یا پتانسیل یادگیری از کشورهای دیگر را دارد.

 

در نسخه سال 2020 «MIPEX»، به لطف پیشرفت در دسترسی پناهجویان به مراقبت های بهداشتی و بهبود «قانون شهروندی» سال 2017، رتبه کلی کانادا دو برابر افزایش یافته است. در سال 2015، کانادا در رده بندی جهانی، به جایگاه ششم دست یافته بود.

 

بر اساس این گزارش، بزرگ ترین قدرت کانادا مربوط به سیاست های ضد تبعیض است. این کشور به دلیل داشتن قوانین و سیاست های پیشرو در جهان، (از جمله سیاست های چندفرهنگی ذکر شده در «منشور حقوق و آزادی کانادا») بالاترین امتیاز را دریافت می کند.

 

کانادا امتیازاتی را نیز از دست داد، زیرا افراد فاقد وضعیت شهروندی (مانند مقیمان دائم)، هیچ فرصتی برای مشارکت سیاسی در سطح محلی یا ملی ندارند. به علاوه، تعداد نمایندگان مقیمان دائمی در بین نهادهای سیاست گذار، کم است. با این وجود، ساکنان دائمی فرصت دریافت تابعیت را دارند که در کوتاه ترین مدت، به آنها حق رأی می دهد. این مسئله باعث افزایش امتیازات کانادا شده است.

 

تحرک بازار کار نیازمند بیشترین میزان پیشرفت می باشد. مهاجران فاقد مدارک قانونی یا دارای مجوزهای کار موقت محدود، با موانعی برای اشتغال مواجه هستند. این باعث می شود دسترسی محدودی به مراقبت های بهداشتی داشته باشند.

 

در این گزارش، سیاست های «اتحاد خانواده» در شرایط مطلوبی قرار دارند. با این وجود، فرزندان بزرگسال، والدین، و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها نسبت به سایر افراد در ده کشور برتر، با موانع بیشتری برای اتحاد با خانواده خود در کانادا روبرو هستند.

 

از نظر مسیرهای اقامت دائم، کانادا امتیازاتی را از دست داد زیرا پروسه اشتغال برای تعداد روزافزون «نیروی کار مهاجر موقت» ممکن است طولانی و ناامید کننده باشد.

 

آموزش و پرورش در کانادا نیز به لطف آموزش چند فرهنگی و سیاست هایی که به کودکان کمک می کند در مدرسه احساس امنیت کنند، بسیار مورد توجه قرار گرفت. با این حال، نمایندگی بهتری در برنامه های درسی، تدریس، و آموزش عالی مورد نیاز است.

 

بالاترین جایگاه در بین کشورهای جهان، متعلق به سوئد با 86 امتیاز بود. فنلاند با 85  و پرتغال با 81 امتیاز، به ترتیب، دوم و سوم شدند. کانادا با 80 امتیاز پس از آن قرار گرفت و نیوزلند با 77 امتیاز مقام پنجم را کسب کرد.

 

به گفته ی آقای «توماس هادلستون»، مدیر «تحقیقات گروه سیاست مهاجرت»، در میان کشورهای انگلیسی زبان، کانادا در حال تبدیل شدن به یک مقصد فراگیر جهانی است. این کشور، همراه با نیوزلند، جایگزین کشورهای والارتبه قبلی (مانند استرالیا، انگلیس، و ایالات متحده) شده است، که تحت فشار نیروهای سیاسی پوپولیست، در رتبه بندی اخیر «MIPEX»، جایگاه بسیار پایین تری کسب کرده اند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar