سومین دوشنبه آگوست، روز اکتشاف طلا در یوکان
16 آگوست 2021 - 15:04
بازدید 597
9

روز اکتشاف امروز در سراسر یوکان جشن گرفته شده و تعطیل رسمی است «روز اکتشاف» (Discovery Day) جزو تعطیلات استانی است که در سومین دوشنبه ماه آگوست، در قلمرو یوکان جشن گرفته می‌شود. در این روز که تحت عنوان «روز کشف طلا» نیز شناخته می‌شود، مدارس، بانک‌ها، مراکز دولتی، و اکثر فروشگاه‌های یوکان تعطیل هستند. […]

ارسال توسط :
پ
پ

روز اکتشاف امروز در سراسر یوکان جشن گرفته شده و تعطیل رسمی است

«روز اکتشاف» (Discovery Day) جزو تعطیلات استانی است که در سومین دوشنبه ماه آگوست، در قلمرو یوکان جشن گرفته می‌شود. در این روز که تحت عنوان «روز کشف طلا» نیز شناخته می‌شود، مدارس، بانک‌ها، مراکز دولتی، و اکثر فروشگاه‌های یوکان تعطیل هستند.

تاریخچه «روز اکتشاف» یوکان به زمانی بازمی‌گردد که «جورج واشنگتن کارمک» در روز 17 آگوست سال 1896، در منطقه «Bonanza Creek» یوکان، طلا را کشف کرد. پس از این اکتشاف، بیش از 100.000 معدنچی و معامله‌گر از سراسر آمریکای شمالی به آنجا هجوم آورند، و طی چند سال آینده، حدود 40.000 نفر از آنها در منطقه «Klondike»، ساکن شدند. این اتفاق همچنین باعث ایجاد شهر «داوسون» (Dawson City) و احداث راه آهن یوکان شد. در اوائل قرن 20، شرکت‌های بزرگ جایگزین معدنچیان منطقه «Klondike» شدند.

در سال 1911، این روز جزو تعطیلات عمومی در نظر گرفته شد، و از آن پس، هر ساله در یوکان جشن گرفته می‌شود. امسال، این جشن طی یک هفته منتهی به روز 16 آگوست در سراسر قلمرو یوکان، در مناطقی مانند «دریاچه واتسون» (Watson Lake) و مرکز یوکان، «Whitehorse»، برگزار می‌شود.

رویدادهای اصلی «روز اکتشاف» مسابقات گلف، جشنواره‌ها، و فستیوال‌های سرگرم کننده است. به علاوه، ساکنین یوکان برای تماشای تئاتر خیابانی به «Dawson City» رفته، و با پلیس سوار سلطنتی کانادا عکس می‌گیرند. پرچم یوکان نیز در سراسر فستیوال‌ها دیده می‌شود.

این مناسبت که از افتخارات قلمرو یوکان به شما می‌آید، هر ساله با استقبال زیادی روبرو شده، و فرصت مناسبی برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ این قلمرو، و بازدید از اماکن تاریخی آن است. با این حال، در دوران کرونا، بازدیدکنندگان لازم است از مقرارت مربوط به کووید19 (فاصله گذاری اجتماعی، ماسک صورت، رعایت مسائل بهداشتی، و …) پیروی کنند. از روز 4 آگوست سال جاری، افرادی که از سایر استان‌های کانادا به یوکان می‌آیند، ملزم به قرنطینه 14 روزه نیستند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar